רכב לימוד נהיגה (צילום: דן קינן)
רכב לימוד נהיגה (צילום: דן קינן)

מורי הנהיגה בירושלים נגד משרד התחבורה: לא למצלמות ברכבים

בועז גל, מורה נהיגה בירושלים: "מחייבים אותי להחזיק מצלמות שהם רכוש של משרד התחבורה, ולשאת בעלות"

פורסם בתאריך: 12.6.18 14:37

ועד מורי הנהיגה בירושלים – במערב העיר ובמזרח העיר – פתחו במאבק מול משרד התחבורה, נגד המהל להתקנת מצלמות בתוך הרכבים שיופעלו בזמן מבחנים. ועד המורים פנה לעורך דין שינהל את המשא ומתן מול משרד התחבורה, לפני הגשת עתירה. בועז גל, מורה לנהיגה בירושלים 26 שנה ומזכיר ועד מורי הנהיגה במערב העיר, מדגיש בשיחה עם "כל העיר": "אנחנו מתנגדים למהלך האחרון של משרד התחבורה להתקין מצלמות ברכב. נכון לעכשיו, ירושלים לא משתתפת בקרקס הזה, אז אנחנו בינתיים לא מעוניינים להרכיב מצלמות. צריך להבין שהמצלמות הן רכוש של משרד התחבורה, ששמים אצלי ברכב הפרטי שלי, ועוד רוצים שאני אקח עליו אחריות על תחזוקה. זה פשוט חלם. שני הוועדים ממזרח ומערב העיר, מאוחדים יחדיו, נגד המהלך הזה. אנחנו מבקשים שמשרד התחבורה ייקח אחריות מלאה על הציוד שלו".



"מדובר פה על זכות הקניין, זה רכב פרטי שלי, אני לא כמו נהג מונית", מבהיר גל, "קניתי את הרכב במלוא כספי. מי אתם שתשימו לי מצלמות ועוד תדרשו ממני לשאת עליו אחריות. כלומר אם יהיו תקלות, בעיות, אני אצטרך להרכיב, לפרק. יש פה אבסורד שאמרנו עד כאן. בנוסף לזה יש פה את צנעת הפרט. יושבים אצלי באוטו קטינים, ילדים בני 17. מה קורה עם צילום קטינים. בנוסף לזה המערכת הזאת היא כמו GPS. אני לא מעוניין שיתעדו כל מקום שאליו אני אלך. יש פה המון תחלואות במסגרת החלם הגדול".

גל מבהיר כי בשלב זה הם לא מתכננים לשבות. "שביתה לא על הפרק. אנחנו בעד כל דבר שישפר את השירות כי התלמידים שלנו שמחכים חודשים לטסט", הוא מתאר. "בנוסף, אנחנו בעד שקיפות בטסטים. אין בעיה שיהיה תיעוד, אבל לא בצורה הזאת. מחייבים אותי להחזיק מצלמות – רכוש של משרד התחבורה, ואני אשא בעלות. בכל מקרה, אנחנו לא מתכוונים להשבית, כי אנחנו באותה האמבטיה עם התלמידים שלנו".

"המצלמות נועדו לבוחנים. הבוחן צריך להתחבר למערכת. אין לי בעיה שיתעדו את הטסטים. להפך, אם תלמיד נכשל, והוא רוצה לראות את הסרט צילום. אני בעד שיפור, אבל לא צריך לגלגל את זה על גבם וכיסם של המורים".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה משיק רפורמה מהפכנית במערך מבחני הנהיגה, הכוללת שימוש במערכת טכנולוגית מתקדמת ומערך פיקוח ובקרה מקצועי. הרפורמה תשפר את השירות באופן דרמטי ותחסוך לתלמידים ולהורים מאות שקלים בלימודי הנהיגה. התקנת המצלמות בכלי הרכב של מורי הנהיגה נמצאות בעיצומן. בתוך עשרה ימים בלבד הותקנו מצלמות בכ-1,000 כלי רכב של המורים. המצלמות ממומנות באופן מלא על ידי משרד התחבורה, כולל התקנתן. המערכת החדשה המהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, תאפשר בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה. כמו כן, היא תאפשר לשמור על טוהר הבחינות ועל רמת שירות גבוהה לנבחנים. באמצעותה יבוצע רישום ראשוני של נבחנים, וכן מעקב אחר תשלום אגרה, העברת בקשה לקביעת מבחנים, קבלת מועד למבחן מעשי ותוצאות המבחן המעשי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר