יעקב שרייבום
רחוב יעקב שרייבום

הפסטורליה של רמת בית הכרם נעצרת ברחוב שרייבום: שתן וצואת אדם מתחת לחלונות הבתים

התופעה שמשבשת את החיים לדיירי רחוב יעקב שרייבום: מלבד הרעשים ועשן האוטובוסים - שתן וצואת אדם מתחת לחלונות

פורסם בתאריך: 11.6.18 17:55

הפסטורליה של שכונת רמת בית הכרם נעצרת בכניסה לרחוב יעקב שרייבום: תושבי השכונה מתלוננים על רעש בלתי פוסק ועל התרחשויות לא נעימות מתחת לחלון ביתם – כולל עשיית צרכים בכניסה לבניין ומפגעי ריח משירותים ציבוריים שהוצבו לאחרונה בסמוך.



לדברי התושבים, הבעיה החלה כאשר הוחלט להציב בסמוך לבניין מגוריהם תחנת אוטובוס המשמשת תחנה סופית לשני קווי 'אגד' שעוברים בשכונה – מה שיוצר מטרדי רעש בלתי פוסקים. "אנחנו פותחים כל בוקר עם עשן, פיח וטרטור מנועים משישה אוטובוסים החונים לאורך הרחוב", אומרת אחת מתושבות הבניין. "נהגים הנחים להם בין הנסיעות ומקררים עצמם במזגן האוטובוס משאירים את המנוע פועל, והוא רועש ופולט עשן שחור המסתלסל ישירות לריאותינו".

עוד טוענים התושבים כי לאחרונה הוצבו שירותים ציבוריים עבור הנהגים – מול גינת הבניין ובמרחק נגיעה מביתם. "זה לא מחזה מלבב לראות נהגים לחוצים מפשפשים במבושיהם בדרכם לתא השירותים", אומרים הדיירים. "לעתים הם עומדים סביב תא השירותים בחבורה ומנהלים שיחות בקול רם. ריח צחנת השתן מגיע היטב לאפנו, והזבובים הגיעו גם הם". הם קוראים להנהלת אגד להעמיד לרשות הנהגים תנאים אנושיים, כולל מבנה מסודר שלא יפריע לסביבה, "ובוודאי שלא לדחוף את הנהגים לתוך שכונה אינטימית ושקטה כזו. וירטואלית אנחנו גרים ברמת בית הכרם הירוקה, אך פיזית אנחנו בתוך המוסך הראשי של אגד".

רחוב יעקב שרייבום, רמת בית הכרם

רחוב יעקב שרייבום, רמת בית הכרם

אם זה לא מספיק, הרי שגם הסטודנטים שלומדים בעזריאלי המכללה להנדסה הנמצאת בסמוך לבניין הפכו עם השנים לבעיה עבור תושבי השכונה השקטה. "אנו חווים מדי יום צפירות ממכוניות ושאון צהלות של סטודנטים מהמכללה", מספרים התושבים. "לעתים הם יוצאים מהמכללה בחבורות, ומתיישבים על מדרגות הכניסה לבניין. הם מפריעים להיכנס לבניין, מטילים את מימיהם בגינה, בעציץ גדול בכניסה או בחדר האשפה ונוסעים בפראות ברחוב. חשבנו לתומנו שברמת בית הכרם נזכה לרמת חיים גבוהה יותר, ושילמנו הון עבור בתינו ועבור הארנונה השנתית. לצערנו אנחנו מוצאים עצמנו בכל בוקר במציאות אחרת, בלי הנוף שהובטח לנו ועם רעש ופיח שמעכירים את 'אוויר ההרים הצלול כיין'".

התושבים דורשים מהעירייה להכריז על מקום מגוריהם כאזור נפגע שלא ראוי למגורים ולהפחית משמעותית בתשלומי הארנונה, עד להסרת המפגעים השונים או מציאת פתרונות יעילים לצמצומם, כדוגמת הזזת מסוף האוטובוסים ואיסור חניה למי שאינו מתגורר ברחוב.

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה כי הנהלים בנושא כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה והגנת הסביבה, קובעים כי יש חובה לדומם את מנוע האוטובוס בתחנות הקצה, כאשר זמן ההמתנה עד לקליטת הנוסעים עולה על 10 דקות. "מבדיקה מול מחלקת פניות הציבור בירושלים עולה כי באחרונה לא התקבלו כמעט בכלל תלונות בנושא", מוסר רטנר. "עם זאת, הונחה הפיקוח ב'אגד' לוודא כי ההנחיות מקוימות בפועל. באשר למיקום עמדות השירותים בתחנה הרי שאֵלו נקבעו לאחר סיור שנערך במקום עם נציגי עיריית ירושלים ובאישורם, מתוך הבנת כלל הצרכים והמגבלות במתחם ומתוך כוונה אמיתית להימנע, ככל הניתן, מיצירת מטרד ואי נוחות לשכנים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר על נקודות של קצה קו של קווי תחבורה שאושרו על ידי משרד התחבורה. האגף לתחבורה ולתשתיות בעירייה פנה לחברת 'אגד' בבקשה להציב שירותים כימיים במקום, עד שהעירייה תאשר מבנה נהגים קבוע. השירותים הוצבו במקום לאחר סיור עם נציגי הנהלת הרובע לאישור מיקום השירותים בשטח, וחברת 'אגד' התחייבה לתחזק ולנקות באופן שוטף את השירותים.

האגף לתחבורה ותשתיות מוכן לבחון עם נציגים מטעם התושבים את הזזת השירותים על פי בקשתם ובהתאם לתנאים בשטח. כמו כן, יחודדו הנהלים מול חברת 'אגד' בכל נושא דימום מנועים כאשר הנהגים מגיעים לתחנה הסופית".

תגיות:

תגובות

8 תגובות
  1. זיוה

    זה התחיל באטובוס קטן מנומנם אחד כל רבע שעה היום זה 2 קוויום ו6 אוטובוסים חונים . כל 5 דקות יוצא אחד-זה התחיל במיכללה קטנה ומאירת פנים עם סטודנטים חמודים-והתרחב למיכללה שרק גדלה וגדלה כאילו אנחנו לא קיימים- עם סטודנטים רבים מדי עם רעלות ומוסיקה קולנית בערבית- אני פונה לעיריה מבקשת להכריז עלינו מיידית כאיזור ניפגע שלא ראוי למגורים בתנאים הנ"ל ועקב כך להוריד משמעותית את תשלומי הארנונה (רטרואקטיבית)- עד להסרת המפגעים המתמשכים המצויינים (מסוף אגד ומכללת ההנדסה) או לחילופין להקטין את עוצמת הנזק על ידי מציאת פיתרונות חלופיים -כניסה ראשית של המיכללה תעבור לכניסה המישנית הסמוכה לגבעת מורדכי ןכן לא לאפשר לרכבים של סטודנטים לחנות ברחוב שרייבום או להיכנס למיכללה דרך השער שברחוב שלנו-לסמן תווי חניה כחול לבן המאפשר רק לדיירים לחנות, להעביר את מסוף אגד למקום אחר הרחוק מספיק מבתי האנשים ומקו הבניין -מאוד מעניין אותי מה הפיתרון שהוצע מכיוון שלמעלה מ17 שנים רק מנסים למצוא פיתרונות -וכבר הבנו שאם לא יוצעו פיתרונות שורש זה שוב יהיה "כוסות רוח למת" לעוד עשור שנים-וכבר עייפנו מהבטחות "שיהיה בסדר" ראשית יש לעצור את המיכללה מלהמשיך להגדיל את שטחיה (ראה את קצב הבניה המטורף של המיכללה ו+הפירסום הרחב "באו ללמוד" ) לא עוד להרדים אותנו בהבטחות "יהיה בסדר" לא עוד "עצימת עיניים" בזמן שאלה מתרחבים ובונים ודוחקים אותנו לזווית הקיר- כמות האוטובוסים רק תיגדל בהתאם לכמות הסטודנטים- ההזקוקים לשרותיהם- כאן כולם רוצים לההרוויח :"אגד" "מיכללה /ההנדסה " והשאלה היא רק :מי מפסיד?-על חשבון הבריאות והשנים של מי? רון היקר -קודם יש להעביר את הכניסה למיכללה לכיוון גבעת מרדכי ולא לאפשר כלל להדחק לרחוב שרייבום- ויפה שעה אחת קודם כי בזמן שאנחנו מתנמנמים -מיכללת ההנדסה קובעת עובדות בשטח יוצקת במרץ בנינים חדשים- במקום לבנות שם את הכניסה הראשית + מקומות חנייה

  2. אסי

    קראתי ונדהמתי משקריו של דובר אגד. רק השבוע כתבתי לתלונות הציבור 3 תלונות שונות ובמהלך השנים מאות תלונות

  3. עליזה

    המינהל הקהילתי הציב שם את השירותים הכימיים לטובת הנהגים, כי לאחת מההנהלה שם יש קרובי משפחה שנוהגים בקו הזה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לכם אישיות עירונית בשכונה תעבירוהכל. ו ישרות מתחת לחלון ביתו

  5. יולי

    השירותים הכימיים הם מפגע תברואתי לכל דבר ועניין, לא רק צחנת השתן עולה משם עולה משם צחנת הצואה שהיא בלתי נסבלת סירחון נוראי שהוא מפגע תברואתי שעלול לפגוע בבריאות תושבי הרחוב, ממתי מציבים שירותים כימיים לאורך זמן, שירותים כימיים מיועדים להצבה באירועים חד פעמיים, יש להוציא את השירותים הכימיים הללו באופן מיידי מרחוב זה, אגד יכולה להסדיר שימוש בשירותי מכללת עזריאלי, את השירותים הכימיים יש לפנות לאלתר מרחוב זה, זה מטרד ומפגע תברואתי שפוגע בבריאות התושבים במקום

  6. ניר

    דובר אגד שקרן!!
    גם אני התלוננתי על האוטובוסים ברחוב שטראוס
    17. נהגים משאירים מזגניים דלוקים בחניה, משתיני ם במגרש הגובל בבתינו צופרים ללא הפסקה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבקש את עזרתכם במיגור התופעה : מסוף אגד מעשן ברחוב קטן הצר מלהכיל בו נדחקים בלחץ :סטודנטים רבים מכל קשת האוכלוסיה מכללת עזריאלי – נהגי אגד עם מנועים רועמים המחרישים אזניים החל מחמש בבוקר ועד חצות- וכן תושבים של 3 בנינים אשר נדחקנו לפינה כאילו הינו שקופים , וכל המטרה שלנו היא בעצם רק לממן ארנונה מטורפת של שכונת יוקרה זו . האמורה להיות עבורנו פסטורלית וירוקה ,
    נודה לכל עיצה כיצד ניתן למגר את התופעה- להזכיר את הכתבה הזו מלפני שנה ועדיין ן כלום לא השתנה!!!! -דהיינו הצואה עדיין נעשת מתחת לחלונות הבתים שלנו ,הרחוב בצד התחנה עדיין ספוג בכמויות של שתן דביק של הנהגים ,והשרותים הכימיים מפלסטיק עדיין מונחים שם בצל הבתים שלנו כשהם מתחממים להם עם שמש אביבית המזכירה לנו את הצחנה והזבובים והסבל הרב אשר עתידים לפקוד אותנו גם הקיץ.

  8. יורם

    לאחרונה הוקם מבנה הביל לנהגים, דבר שהקטין במעט את המטרד הנורא מצד אגד. מנגד המכללה ממשיכה למלא את הרחוב בסטודנטים חצופים וכלל לא מאירי פנים , שלומדים באחת ממכללות בירושלים ורק ,שוכרים חדר במעונות, הם חונים את רכבם בשעות הקטנות של הלילה ,מול חלונות ביתנו במקום שהינו אמורים לחנות, וכשמעירים להם על הרעש ואם יוכלו לחנות במגרש החנייה החינמי מעבר לבנינים, הם משיבים בעזות פנים ומאשימים אותנו בגזענות כלפי ערבים, "בגלל ששמעת את השיחה שלנו בערבית אתה מבקש שנחנה רחוק יותר" ממש לא השבתי, תסתכלו את השעה חצות ואנחנו כבר ישנים ,תתכבדו להעביר את הרעש למתחם החניה מימול . ההרגשה היא שהם עושים דווקא סוג של נקמנות ביהודים אחרת אין לי סיבה אחרת להתעורר משיחה קולנית מתוך רכב חונה מתחת לחלוני , כשממול מלא חניות פנויות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר