להבה בכיכר ציון (צילום: פרטי)
להב"ה בכיכר ציון (צילום: פרטי)

המדרחוב: האם ארגון להב"ה חזר לפעילות מול עוברות אורח?

בעירייה התקבלו תלונות על כך שדוכני הארגון, שבו למרכז העיר ללא היתר מהעירייה. בשיחה עם "כל העיר" יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין לא מכחיש: "אנחנו שם כמעט כל שבוע כבר ארבע שנים"

פורסם בתאריך: 21.6.18 11:10

האם ארגון להב"ה חזר לפעילות מול עוברות אורח במרכז העיר? תושבים בעיר מתלוננים לאחרונה כי פעילי הארגון שוב חזרו לפעול באזור המדרחוב וכיכר ציון – הפעילים מפיצים חומר תעמולה באמצעות חלוקת פלאיירים לעוברות ולעוברי אורח. כידוע, מדובר בארגון שפועל נגד קשרים רומנטיים בין נשים יהודיות לבין גברים לא יהודים, וכפי שמופיע בפרסומיו באתר האינטרנט שלו, המטרה היא "הצלת בנות ישראל". כמו כן, פועלים אנשי הארגון למנוע העסקתם של ערבים בעסקים שבבעלות יהודים, בנימוק שזה מוביל ליחסי התבוללות. כזכור, בעבר פעלה העירייה לסלק את הדוכן של להב"ה ממרכז העיר, לאחר שהוצב ללא היתר.



בשיחה של "כל העיר" עם יו"ר ומייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, הוא לא מכחיש וטוען כי "אנחנו נמצאים בכיכר כבר כארבע שנים, כמעט כל שבוע, למעט בחורף או באירועים מיוחדים. השבוע, למשל, נהיה בעפולה, אבל בעיקרון בכל שבוע אנחנו שם".


בנצי גופשטיין (צילום: אמיל סלמן)

בנצי גופשטיין (צילום: אמיל סלמן)


ויש לכם אישור מהעירייה?

"אנחנו יושבים שם על ספסל, עומדים עם דגלים, מחלקים פלאיירים, לא צריך לזה אישור. קיבלתי פעם דוח, והוכחתי בבית המשפט שיש בכיכר ציון דוכנים שפועלים ללא אישור. השופט קבע שכל עוד יש שם דוכנים אחרים בלי אישור, העירייה לא יכולה להגיד לי כלום. אבל לי אין שם דוכן, אז אני לא צריך אישור".

להב"ה בכיכר ציון (צילום: פרטי)

להב"ה בכיכר ציון (צילום: פרטי)

חברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון (מרצ), ששיגרה פנייה בנושא לאגף האכיפה והשיטור העירוני, אמרה בין השאר כי "הגיעו אליי תלונות רבות מתושבים על הפעילות של ארגון להב"ה. מעבר לשנאה והסתה שהוא מפיץ, בעבר נמצא שהוא פועל בניגוד לכללים שהעירייה עצמה קבעה לגבי הצבה ושימוש בדוכנים. בשנת 2014, לאחר תלונות ומכתב ממני בנושא, הפיקוח העירוני סילק את הדוכנים. חשוב כמובן לשמור על חופש הביטוי, אבל בעירנו, ובמיוחד בתקופה זו, יש לעשות הכול למען שמירה על הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על כל תושב ותושב".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בכיכר ציון מבוצעות בימים אלו עבודות תשתית, ורחבת הכיכר סגורה. כל גוף המבקש להציב דוכן במרחב הציבורי צריך לקבל היתר לכך, באמצעות פנייה לאגף לקידום עסקים. אגף אכיפה ושיטור פועל כנגד כל הדוכנים המוצבים באופן בלתי חוקי, כמו דוכני ארגון 'להב"ה' שהוצבו במקום ללא היתר ובניגוד לחוק. תושבים המזהים פעילות לא חוקית מוזמנים לפנות למוקד 106, להפעלת אכיפה מיידית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הלל גרינבלט

    למה אתם לא תומכים בהם? אם תעשו סקר אתם תראו שהרוב המוחלט תומך בלהבה. אבל אתם לא תעשו כי אתם לא רוצים לדעת את האמת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב לדעת שאתם נותנים במה לאלו שמתנגדים לארגון להבה לצערנו תופעת ההתבוללות לא פוסחת על תושבי הארץ הזו טוב מאוד שארגון להבה כמו עוד ארגוני קירוב לוקחים על עצמם לשמור על קדושת בנות ישראל שחלילה לא ילכו לרעות בשדות זרים לא חסרים בחורים יהודים טובים ונאים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לד"ר לורה ורטון! ארגון להב"ה הינו ארגון גזעני מאוד , שמזכיר משטרים ישנים ואפלים. הארגון פועל נגד העסקת ערבים , זה לא מזכיר לכם משהו? משהו נוראי ומזעזע שהתרחש כלפי היהודים לפני 80 שנים באירופה?
    בנוסף , זה לא בסדר שהארגון פועל נגד הזכות הבסיסית של האדם : לאהוב.
    במה זה משנה הדת שלהם? במה הם מאמינים? הם אוהבים זה את זה ומגיע להם להתחתן! (כל עוד שני הצדדים מסכימים).
    וחוץ מזה , גם ככה אנו , כעם התבוללנו הרבה. איך זה יכול להיות שיוצאי תימן נראים בדיוק כמו תימנים , יוצאי רוסיה נראים בדיוק כמו התושבים ועוד…
    ואם תעשו בדיקת DNA תראו שאחוז היהדות שלכם בDNA נמוך מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר