רכב חשמלי (צילום: אי פי Mosaab Elshamy)
רכב חשמלי (צילום: אי פי Mosaab Elshamy)

"בשנת 2020 יידרשו בירושלים 107 עמדות טעינה לרכב חשמלי"

בשנת 2025 יעלה הביקוש ל-1,051 עמדות - כך עולה ממחקר שנעשה לאחרונה ביוזמת משרד האנרגיה ובמימונו

פורסם בתאריך: 17.6.18 15:59

מחקר חדש שיזם ומימן משרד האנרגיה, בשיתוף מִנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, מציג את תחזית הדרישה למספר עמדות טעינה לרכב חשמלי ומפרט על סוג העמדות שיידרשו בכל הערים הגדולות בישראל (מעל 200 אלף תושבים) – כל אחת בהתאם למאפייניה הייחודיים.


 


 

בין הערים שנבדקו במסגרת המחקר נמצאת כמובן גם בירת ישראל, ירושלים. ממצאי המחקר מראים כי בשנת 2020 צפויה הדרישה לעמדות טעינה ציבוריות בעיר להגיע ל-107 עמדות, ובשנת 2025 היא תגדל ל-1,051 עמדות.

הדרישה הגבוהה ביותר לעמדות טעינה ציבוריות בשנת 2020 צפויה להיות בעיר תל אביב, ועומדת על צפי של 333 עמדות. אחריה נמצאת העיר חיפה, עם דרישה לכ-194 עמדות טעינה, וירושלים שלישית. בעיר ראשון לציון צפוי ביקוש של כ-100 עמדות. בערים פתח תקווה, נתניה ובאר שבע צפי הדרישה הוא ל-71, 67 ו-66 עמדות טעינה בהתאמה.

עוד נמצא כי בשנת 2025 נתח השוק של רכבים חשמליים בישראל צפוי לעמוד על 16 אחוזים, ומספר הרכבים החשמליים יעמוד על 188,000 – כחמישה אחוזים מכלל הרכבים באותה שנה. מהמחקר עולה נתון מעניין נוסף, לפיו בשנת 2025 צפוי ביקוש של כ-149,184 עמדות טעינה פרטיות וכ-12,891 עמדות טעינה ציבוריות בכל הארץ. גם בשנה זו, על פי הצפי, הדרישה הגבוהה ביותר תהיה בעיר תל אביב, עם כ-3,279 עמדות – עלייה של פי עשרה מהדרישה בשנת 2020. הצורך הצפוי לעמדות טעינה מהירות יעלה גם הוא, ובשנת 2025 יידרשו בממוצע בישראל 327 עמדות.

המחקר בוצע על ידי מוסד שמואל נאמן, בשיתוף חברת הייעוץ EV consul. התחזיות מבוססות על התפלגות טעינה ציבורית מול פרטית בעולם, התפלגות מאפייני סביבת המגורים (עירונית/כפרית) ונתוני הנסועה בישראל. המחקר עשוי לשמש הן את העיריות והן את משרדי הממשלה השונים, לרבות משרד האנרגיה, במסגרת גיבוש תוכניות העבודה להטמעת הטעינה החשמלית הנדרשת.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אומרת כי פרסום המחקר, שבוצע במשך שנתיים, הוא אחד מהצעדים שממשלת ישראל מבצעת לקידום ולעידוד חדירת הרכב חשמלי לשוק והשימוש בהנעות חלופיות בתחבורה. "אנו צופים כי בשנים הקרובות נחזה בשיעורי חדירה גבוהים של הנעות חשמליות, הן במגזר הפרטי והן בתחבורה הציבורית", אומרת ד"ר בונשטיין.

לדברי ד"ר ברכה חלף, המדענית הראשית במשרד האנרגיה, המשרד כבר החל לפעול לעידוד חדירה של רכבים חשמליים לישראל. "על פי חזון שר האנרגיה, בשנת 2030 לא יימכרו בארץ יותר כלי רכב מזהמים, דהיינו שאינם מונעים חשמלית או בגז טבעי. על בסיס המחקר שתמכנו בו, נוכל לקראת סוף השנה לצאת במכרזים להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי במרחב הציבורי. העמדות תותקנה בכבישים מהירים, בשטחי רשויות מקומיות, בקניונים, בחניונים ובמוקדי ציבור, לרבות במקומות תעסוקה. עמדות אלו ייצרו את התנאים האופטימליים לפיתוח השוק ויגדילו באופן משמעותי את ציבור המשתמשים ברכבים חשמליים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר