ישיבה בנחלאות (צילום: אתי עדנא)
הישיבה בנחלאות (צילום: אתי עדנא)

נחלאות: ישיבה פועלת ללא היתר בבית פרטי – הדיירים סובלים

תושבי השכונה מתלוננים על מפגעי הרעש מהישיבה שהוקמה ללא היתר: "אני יכולה להפוך את הבית שלי לפאב מחר, אם ארצה?". העירייה: "הפיקוח העירוני מסר התראה למשתמשים להפסיק באופן מיידי את השימוש החורג ולהחזירו לשימוש כמבנה למגורים"

פורסם בתאריך: 17.6.18 15:15

תוך יום הפך בית פרטי בנחלאות לישיבה, שמושכת אליה עשרות אברכים מדי יום ולילה – והדיירים סובלים. הישיבה הוקמה ללא היתר. ל"כל העיר" נודע כי לפני כשבועיים הוסב בית פרטי בשכונה לישיבה תוססת. תלמידי הישיבה הפוקדים אותה יוצאים אל הרחוב בתום יום הלימודים ובהפסקות – ומקימים לדברי השכנים קול רעש גדול, גם באמצע הלילה.



"הם מדברים בטלפון ב-12 בלילה, עולים ויורדים ברחוב ומשוחחים ביניהם. בשעות הלילה כל דיבור וכל רעש הכי קטן נשמע אצלנו בתוך הבית", מספרת אתי עדנא, תושבת השכונה המתגוררת בסמוך לישיבה החדשה. "כמו בתים רבים בשכונה, גם למבנה שבו פועלת הישיבה יש שתי כניסות – אחת מרחוב ציפורי והאחת מרחוב טבריה. נראה שכניסה אחת היא לאזור המגורים, והשנייה מובילה אל הישיבה".


ישיבה בנחלאות (צילום: אתי עדנא)

(צילום: אתי עדנא)


"אנחנו יוצאים למלחמה נגד פעילות הישיבה", מדגישה עדנא, "ולא מוכנים בשום אופן שזה יקרה. גם לא ברור אם זה אושר מבחינה חוקית: אני יכולה להפוך את הבית שלי לפאב מחר, אם ארצה? לא נראה לי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "תלונת התושבת התקבלה. מאז התבצע ביקור במקום ונמצא כי קיימת עבירה של שימוש חורג במבנה, שייעודו מגורים, לשימוש כישיבה. הפיקוח העירוני מבצע חקירה ומסר התראה למשתמשים להפסיק באופן מיידי את השימוש החורג ולהחזירו לשימוש כמבנה למגורים. אם העבירה לא תיפסק, תנקוט העירייה בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה להפסקת השימוש החורג במהירות האפשרית".

 

***

בתוך כך, לפני שבועיים, כפי שפורסם ב"כל העיר", הורי בית הספר הממלכתי-דתי ברנדט בנוה יעקב רשמו ניצחון משמעותי, כשבית משפט המחוזי בעיר ביטל את החלטת העירייה להעביר את מבנה בית הספר לטובת בית הספר החרדי נווה בת שבע. השופט עודד שחם פסק כי ההחלטה על העברת בית הספר נווה בת שבע למבנה של בית הספר ברנדט בטלה, בשל הפרת נוהלי משרד החינוך. מצד שני, ציין השופט בפסיקתו כי המשך פעילות ממ"ד ברנדט במבנה היא ניצול בלתי יעיל שלו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין שנגד תופעת המועדנים שפועלים ללא היתר לא נכתב כלום חבל

  2. חרדים צבועים

    הם מתלוננים על הרעש ממתחם שוק מחנה יהודה,
    אבל להם לא מותר להפריע לאחרים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר