המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)
המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה, השבוע (צילומים: שי אוחנה)

סוחרי המרכז המסחרי בגילה פותחים במאבק נגד העירייה: "המקום טינופת"

שי אוחנה, יו"ר ועד הסוחרים במרכז שברחוב הגננת: "אין עם מי לדבר, לעירייה לא אכפת". בעירייה טוענים כי על רקע עבודות הרכבת הקלה המתוכננות ברחוב, הוחלט לפתח את המרכז המסחרי הנוסף בשכונה שברחוב צביה ויצחק

פורסם בתאריך: 18.6.18 08:37

סוחרי המרכז המסחרי שברחוב הגננת בגילה, מתלוננים על הזנחה קשה במקום. לדבריהם, מפגעי אשפה ועבירות בנייה לא מטופלים מזה שנים. במקום, מתוכנן לעבור תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה.



שי אוחנה, יו"ר ועד הסוחרים במרכז, מבעלי תיווך הראל, מספר כי "מזה 10 שנים שבעירייה מבטיחים לנו, שהם תיכף באים, תיכף מקיימים איתנו שיתוף פעולה בשביל לתחזק את המרכז המסחרי, אבל זה לא קורה".

לדברי אוחנה, "בכל החנויות ישנן עבירות בנייה שהעירייה לא מטפלת. פנינו לעירייה בניסיון למצוא פתרון ולהכשיר את כל עבירות הבנייה, לעשות שדרה יותר מזמינה. במקום יש טינופת ואין עם מי לדבר, לעירייה לא אכפת. כבר נמאס לנו. כבר שנתיים אני רץ מול העירייה, בניסיון להסדיר את זה. מצד אחד העירייה לא רוצה לנקות ולתחזק, ומהצד השני, הסוחרים לא משתמשים אז לא מנקים. המקום נשאר מוזנח מזה זמן רב".


מרכז מסחרי גילה (צילום: שי אוחנה)

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה, השבוע (צילום: שי אוחנה)

אוחנה מציין כי "כל החנויות ביחד אספו כ-80 אלף דולר והגשנו בקשה לעירייה לשינוי התב"ע, אחרי שהגענו למסדרונות התכנון, החליטו שזה לא מתאים להם. נתנו לנו להוציא סתם כסף והוליכו אותנו שולל. אחרי זה שלחו אותנו לקדם את התכנית מול חברת מוריה. ביקשנו שיבטיחו לנו שעל כל שקל שאנחנו מוציאים מכיסנו, גם העירייה תשקיע. אמרו לנו אין בעיה. אנחנו הולכים איתכם. אבל כלום לא התקדם. עכשיו הפקידו תוכנית של הרכבת הקלה, שתעבור לאורך רחוב הגננת, על חשבון החניות. הגשנו התנגדות, אבל לא התייחסו אלינו ולא שיתפו איתנו פעולה. גונבים לנו הרבה מהמגרש, לטובת הרכבת".

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

"לפני הבחירות ראש העיר ניר ברקת הבטיח לנו שיביא תקציבים", מוסיף ואומר אוחנה, "עכשיו אומרים לנו אחרי הבחירות. הבטיחו לנו הכל ולא עשו כלום. שלחנו בקשה לשר התחבורה ישראל כץ, על מנת לקבל סל הטבות בגלל הבנייה של הרכבת, אבל אין עם מי לדבר".

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

(צילומים: שי אוחנה)

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "רחוב הגננת בשלמותו מוגדר כשטח פרטי פתוח עם זיקה לתושבים. עם זאת, למרות שהשטח בבעלות התושבים ובעלי העסקים, עיריית ירושלים באמצעות אגף תברואה מבצעת מספר פעמים בשנה פעולות ניקיון הכוללות שטיפה יסודית של המתחם, פינוי אשפה, גיזום הצמחייה ועוד. השנה הוחלט לפתח את המרכז המסחרי מול האפטאון (מרכז צביה ויצחק) בעדיפות ראשונה, היות ועבודות הרכבת הקלה לא ישפיעו על השדרוג המתוכנן במקום, לעומת מתחם הגננת אשר יושפע פיזית בגלל השינויים הגאומטריים הצפויים בזכות הדרך, ועל פי סדר עדיפות של המינהל הקהילתי, לאחר גיבוש ועד סוחרים בצביה ויצחק, דבר שלא צלח במתחם הגננת".

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

(צילומים: שי אוחנה)

 

המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

(צילום: שי אוחנה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לירון כהנוב

    ומה בנוגע לקניון גילה?? עופר לוי יוסי תתעורר!! גילה מוזנחת!

  2. רפי

    מאוד מלוכלכת ומוזנחת
    האמת שגם לתושבים זה לא מזיז
    תרבות הדיור של התושבים שואפת לאפס
    מטנפים ומשליכים לכלוך היכן שבה להם
    חוסמים עם רכבים פחי אשפה
    ועולם כמנהגו נוהג ולעיריה זה לא מזיז
    את הארנונה היא בכל מקרה גובה
    גילה היא הפרצוף המלוכלך של ירושלים שקיבלה את התואר הלא מחמיא -העיר המלוכלכת ביותר בארץ
    אלי מומביי בהודו לפניה בעולם בלכלוך
    בושה וחרפה
    מעניין מה יבטיחו המועמדים לעיריה
    לא מאמין לאף אחד מהם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפגנות חביבי בכיכר העיר ספרא סוחרים ותושבים גם מול חברת מוריה שבנתה את הקומפלקס הנוראי מבלי לראות את העתיד

  4. גבריאל

    אח שיודע שיפסיקו לגנוב שטח ציבורי במרכז המסחרי ואז יבוא בטענות כל סוחר סגר מעברים הוסיף ארונות גם רואים את זה בתמונות בכתבה פשוט הארון הלבן הזה באמצע האבן לא בא ככה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר