אשפה ברחוב אגריפס בשביתה בשנה שעברה, כיכר ספרא
אשפה ברחוב אגריפס בשביתה בשנה שעברה, כיכר ספרא

איום השביתה של ועד עובדי העירייה עדיין לא הוסר

השביתה הגדולה צפויה לצאת לדרך ביום רביעי הקרוב, 27.6. עיקר המחלוקת: גיוס עובדים דרך חברות בת של העירייה

פורסם בתאריך: 24.6.18 12:51

ביום רביעי הקרוב, 27.6, אמורה לצאת אל הדרך השביתה הכללית בעירייה שעליה הכריז, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", ועד העובדים. השבוע, כך נודע ל"כל העיר", הושגה התקדמות בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה, אך איום השביתה עדיין לא הוסר.



אם המהלך ייצא לדרך יושבתו כל שירותי עיריית ירושלים – בין השאר לא יתקיים איסוף אשפה, בתי הספר והגנים יהיו סגורים ולא תיערך קבלת קהל באגפים השונים בכיכר ספרא. הסיבות לשביתה, שמפורטות בהודעה, הן: קליטת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם וקבלני שירותים באופן חד צדדי, ללא קבלת הסכמת נציגות העובדים המוסמכת, תוך פגיעה בכוח הארגוני של העובדים; העברת מקצועות ותפקידים של עובדי עירייה למקור חוץ ולחברות בנות, תוך פגיעה בכוחם הארגוני של העובדים, פגיעה בנציגות העובדים ומכאן פגיעה ביחסי העבודה הקיבוציים; התנערות מהסכמים קיבוציים והתנערות מיחסי העבודה הקיבוציים, במגמה לפגוע בנציגות העובדים ובמעמדה וביחסי העבודה הנהוגים מזה עשרות שנים בעיריית ירושלים; החלטות חד צדדיות והתעלמות שיטתית מנציגות העובדים, כמו למשל ביטול הסדרי חניה שהיו לעובדים ונלקחו מהם.


כיכר ספרא

כיכר ספרא


מנגד, בעירייה אומרים כי היא מקיימת "שיח שוטף עם ארגון העובדים וההסתדרות והצדדים מתייחסים ברצינות רבה לאתגרים שעל הפרק".

יש לציין כי פגישה ראשונה בין הצדדים נערכה רק ביום רביעי האחרון, 20.7, שבוע לאחר ההכרזה של הוועד על השביתה הכללית הצפויה. העירייה ביקשה זמן לבחון את עיקרי הטענות שהועלו, בראשן אי עמידה בהסכמי עבודה וגיוס עובדים לחברות הבת העירוניות רנה קאסן ואריאל, ועל כן נקבעה פגישת עבודה רק ליום רביעי הקרוב.

אשפה בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

אשפה בירושלים, בשביתה בשנה שעברה (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "היתה פגישה טובה בסך הכל. הושגה התקדמות בינינו לבין העירייה בעיקר סביב הנושאים של הסכמי עבודה שלא כובדו. העירייה מוכנה להתחייב לעמוד בהסכמים בלוחות זמנים מהירים. יחד עם זאת, השביתה עדיין על הפרק, כשעיקר המחלוקת בשלב זה היא גיוס העובדים לחברות הבת אריאל רנה וקאסן. אנחנו לא נסכים להמשך גיוס עובדים לחברות הללו. הנהלת העירייה ביקשה לבחון את הנושא. להערכתי, זה נושא שנתקשה להגיע עליו להסכמה".


דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)


מהעירייה נמסר בתגובה: "בין הצדדים מתקיים שיח במטרה לגשר על הפערים והמחלוקות הקיימים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר