מכולת (צילום: שלומי כהן)
המכולת ברחוב זוננפלד (צילום: שלומי כהן)

מאה שערים: המכולת פתוחה אחרי 23:00? הדוח בדרך

בעל מכולת בשכונה נקנס ב-475 שקלים משום שהעסק שלו נותר פתוח אחרי 23:00. העירייה: "העסק פועל בשעות הלילה המאוחרות, הרבה מעבר לחצות הלילה והיו תלונות על מטרדים ומפגעים; האכיפה בוצעה כדין"

פורסם בתאריך: 27.6.18 08:29

יש לכם עסק פרטי בשכונת מאה שערים, והוא נשאר פתוח אחרי השעה 23:00? תתכוננו, יכול להיות שתקבלו על כך קנס של 475 שקלים. כך קרה לאסי טפירו, בעל מכולת ברחוב זוננפלד – וזאת למרות שבמשך שנים הוא משאיר את העסק פתוח עד מאוחר מדי יום חמישי.

"המכולת שלי פועלת כבר יותר מ-11 שנים", מספר טפירו. "פעם בשבוע, בימי חמישי, ההיא נשארת פתוחה אחרי חצות, וכך גם רוב עסקים בסביבה. האופי של יום חמישי הוא אחר: יותר אנשים עושים קניות, יותר אנשים מסתובבים בחוץ, וזה טבעי וכך כולם עושים".



"בשבוע שעבר הגיע אלי פקח של העירייה ואמר לי שמהשבוע הבא, אם העסק יהיה פתוח אחרי 23:00, אקבל דוח. נדהמתי ושאלתי אותו למה. הא ענה לי: 'אני אומר לך את זה בצער רב, אבל זה המצב'. אחרי שבוע הוא באמת הגיע. העובד שלי לא הספיק לסגור לפני 23:00 – ויום למחרת, בשישי בבוקר, קיבלתי דוח של 475 שקלים".

טפירו מוסיף ומתאר: "זה מאוד מקומם, מאוד מעצבן ומדהים ממש. במרכז העיר האנשים חוגגים והעסקים פועלים כרגיל, ופה כשאני פותח לעוד שעתיים בשבוע מעבר לרגיל – אני חוטף דוח. מבחינתם בכל שבוע יהיה אותו דבר – שוב יגיע פקח ושוב אקבל דוח".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הטענות הנוגעות להתערבות העדה החרדית בנושא פתיחת שעות העסקיים וסגירתם אינה נכונה. יצויין כי עיריית ירושלים אוכפת את שעות פתיחת העסקים החורגות בחוק העזר הנוגע לשעות פתיחת עסקים וסגירתם, בין היתר, בהתאם לתלונות על מטרדים ומפגעים כתוצאה מפעילות העסק בשעות אשר נוגדות את החוק. העסק האמור פועל בשעות הלילה המאוחרות, הרבה מעבר לחצות הלילה והיו תלונות על מטרדים ומפגעים כתוצאה מהתנהלותו. בכל מקרה האכיפה בוצעה כדין ולבעלי העסק ייערך שימוע לצורך השמעת טענותיו בכל הנוגע לשעות פתיחת העסק בשעות הלילה המאוחרות. העירייה עושה ככל יכולתה כדי לבצע איזון במקומות בהם פועלים בתי עסק לצד מגורים".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר