סגן הילה בצלאלי ז"ל ואימה סיגלית בצלאלי (צילום: אלבום פרטי)
סגן הילה בצלאלי ז"ל ואימה סיגלית בצלאלי (צילום: אלבום פרטי)

האסון בהר הרצל: עבודות שירות ליועץ ולמהנדס

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר עונש של עבודות שירות על המהנדס אורן ורשבסקי ועל יועץ הבטיחות יצחק צוקר, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות. אמא של סגן הילה בצלאלי ז"ל, סיגלית בצלאלי: "הילדה שלי הלכה סתם, עולם כמנהגו נוהג ורק הילה שלי משלמת"

פורסם בתאריך: 26.6.18 10:01

שש שנים לאחר אסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל: הבוקר,  שלישי, בית משפט השלום בירושלים, גזר על האחראים למותה של סגן הילה בצלאלי ז"ל עונש של עבודות שירות. על המהנדס אורן ורשבסקי נגזר 400 שעות עבודות שירות ועל יועץ הבטיחות יצחק צוקר נגזרו ארבעה חודשים של עבודות שירות. סיגלית בצלאלי, אימה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, מיררה בבכי למשמע גזר הדין ואמרה: "אני לא מאמינה, הילה שלי הלכה סתם, אבל עולם כמנהגו נוהג ורק הילה שלי משלמת. איך הם לא כשירים למאסר? אסור להעסיק אותם. אני רוצה להתבייש במדינה שאני חיה בה. ניסיתי הילה, כשלתי. הילה שלנו, לא עשית שום דבר רע בעולם".

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

עו"ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר גזר הדין: "אנחנו נלמד את גזר הדין ונשקול אם יש מקום להגיש ערעור. אנחנו רוצים לחבק את משפחת בצלאלי ששכלה את בתה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש דצמבר בשנה שעברה הרשיע בית משפט השלום בירושלים את המהנדס ורשבסקי ואת יועץ הבטיחות צוקר בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה ב־18 באפריל 2012, במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, לאחר שגשר התאורה שהותקן במקום קרס ופגע בה.

שופט בית משפט השלום ד"ר אוהד גורדון  קיבל את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לנאשמים והרשיע את השניים. בהחלטתו כתב בין השאר כי "טרגדיה זו היא תוצר של שילוב בין מספר אלמנטים. ברמה הטכנית-הנדסית", כותב השופט גורדון, "המבנה קרס בשל חולשותיו. חולשות, שנבעו מכך שהמבנה לא תוכנן לעמוד בכוחות עמם נדרש להתמודד".

השופט גורדון מציין בהחלטתו כי "כל מהנדס 'מן היישוב' בנעליו של ורשבסקי, היודע שיציבות המבנה הגדול לא הובטחה, אך הוא הוקם וחולש על רחבה מאוכלסת, היה מכיר בסיכון לקריסתו ולגרימת מוות או חבלות קשות. על רקע זה בולטת בחומרתה התנהלותו של ורשבסקי אשר נמנע לאורך תקופה לא קצרה, מלהתריע כי לא קיבל את הנתונים להם נדרש וכי לא ביצע את עבודת התכנון לה התחייב. לצד הימנעות זו התנהל ורשבסקי כלפי חוץ כאילו הכל כשורה, עמד בקשר עם אנשי עיצוב במה, עם יועץ הבטיחות צוקר ועם המפיק סלע, ביקר באתר ואף הגיע ל'מעמד ההנפה' בו הושלמה הקמת המבנה והמשיך גם בו להתנהג בצורה המשדרת 'עסקים כרגיל'. כך התנהל ורשבסקי משך תקופת ההיערכות לטקס ועד ליום האסון בו, דרך מקרה וכשעה לפני הקריסה, שוחח עם צוקר אודות היעדרו של תכנון. גם בהזדמנות זו ולמרות ששמע מצוקר תשובה בלתי מספקת , לא שינה ורשבסקי ממנהגו ועזב את המקום ביודעו שההכנות לטקס המשיכו".

סגן הילה בצלאלי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סגן הילה בצלאלי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

בנוגע לצוקר קבע השופט גורדון כי הוא "נמנע מלוודא בקרה הולמת של תכנון המבנה טרם הקמתו וזאת למרות שנדרש לכך, בין היתר בהנחיות שהוא עצמו עיצב. בנוסף, צוקר התחייב לשכור מהנדס מטעמו וזאת לצורך אספקת בקרה מקצועית של עבודת התכנון וההקמה שתמנע סיכונים הנובעים ממבנה התאורה ויתר הקונסטרוקציות באתר. אלא, שצוקר בחר בתפקיד זה בורשבסקי, הגם שידע שמדובר במי ששימש במקביל כמהנדס-המתכנן של אותן קונסטרוקציות ולמעשה נדרש לבקר את עבודתו שלו. כך אוין קיומה של בקרה אקפטיבית, שהיתה יכולה לאתר מבעוד מועד את החוסר התכנוני".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל כהן ישר

    מי שומר על הילדים שלנו!!!! יותר חשוב מי שמור על הכסף שלנו בבנק!!!! שנים של משפט , על אסון שקרס בהר הרצל. נכון המהנדס לא היה לו החיות ישירה לחיילת כמו מנהל המכללה , 10 ילדים לא יצאו לחופש גדול !!!! נקווה שזה לא ירד מהכותרות !!! 10 ילדים מתו סתם עם זה היה בפיגוע!!! לא היה יורד מסדר היום !!!! נקווה שהמשפחות של 10 הילדים לא יסבלו משפטים של יותר מחמש שנים !!!! לא עוד!!!!
    לא יאמן עוד יום קודם טבעו שנים במים שם !!!! מבקש לא לפרסם את שמי ברבים כי אולי ידוע לי עוד פרטים על אסון השיטפון. נקווה שלא ירד מסדר היום!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר