שיעור בערבית, מרכז השירות של סיטיפס בבניין כלל, השבוע (צילום: ישראל וייל)
שיעור בערבית, מרכז השירות של סיטיפס בבניין כלל, השבוע (צילום: ישראל וייל)

שבוע השפה הערבית – ברכבת הקלה בירושלים

בקרים חילקו 'שיחונים' בקרונות; פוסטרים נתלו בתחנות; ושיעורי ערבית ללא עלות נערכו במרכזי השירות של סיטיפס

פורסם בתאריך: 3.7.18 22:26

איך אומרים "הרכבת הקלה" בערבית? ו"תיקוף"? ומה עם "נסיעה טובה"? לרגל שבוע השפה הערבית שמצוין בימים אלו בכנסת מקיימת חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בעיר, שלל פעילויות אשר עוסקות כולן בשפה הערבית.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

במסגרת שבוע השפה הערבית שמצוין בכנסת מתכנסות כמה ועדות וישיבות, שידונו בהנגשת השפה הערבית, במעמדה, בקידום השפה בתחומים השונים ועוד. חברת סיטיפס נרתמה לעניין והחליטה, במסגרת שיתוף פעולה עם המרכז הבין-תרבותי לירושלים ובית הספר 'מדרסה' ללימודי הערבית, לקיים שלל אירועים ופעילויות ייחודיות ומעניינות משלה, שיחשפו את הקסם מאחורי השפה הערבית העשירה והתרבותית, אשר לה חלק מהותי בניב הלשוני הנשמע במדינתנו. בכך שואפים מגבשי היוזמה להביא לראשונה את רעיון 'שבוע השפה הערבית' לידי ביטוי מעשי גם ברחובות העיר.

במהלך כל השבוע הופיעו פוסטרים על תחנות הרכבת הקלה, הכוללים מושגים או ביטויים שגורים ומקובלים בשפה הערבית, עם התרגום המילולי שלהם ועם הסבר על מקור המושג או הביטוי. כך, מקווים המארגנים, יוכל להיחשף הציבור הרחב לאוצרות הבלומים שמאחורי השפה הערבית ומאחורי הביטויים שאותם ניתן לשמוע ביום-יום ברחוב.

במהלך השבוע בקרי הרכבת הקלה והנציגים במרכז השירות עברו בין הנוסעים וחילקו 'שיחון' בערבית ובעברית עם מושגים בסיסיים הקשורים בתחבורה הציבורית ובנסיעה בדרכים.


שיעור בערבית, מרכז השירות של סיטיפס בבניין כלל, השבוע (צילום: ישראל וייל)

(צילום: ישראל וייל)


נוסף על כך, התקיימו שיעורים בשפה הערבית לציבור הרחב. שיעור אחד כבר התקיים, ביום שני (2.7), ושיעור נוסף ייערך בחמישי (5.7) בשעה 18:00. את השיעורים מעבירים מיטב המורים לערבית, במרכז השירות של סיטיפס בבניין 'כלל' (בצמוד לבניין הדוידקה).

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, ירון רביד: "אנו שמחים להביא, לראשונה בישראל, את שבוע השפה הערבית לרחוב, ולהנגישו לציבור הרחב. הרכבת הקלה הינה חלק מרכזי ואינטגראלי מהעיר, וכמערכת תחבורה המסיעה ומחברת מדי יום בין מאות אלפי נוסעים, אנו רואים חשיבות רבה בהבנת עולמן של אוכלוסיות שונות בירושלים ובתמיכה בסביבה המאפשרת סובלנות ושיח פתוח במרחב".


שיעור בערבית, מרכז השירות של סיטיפס בבניין כלל, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי)

(צילום: אוליבייה פיטוסי)


עוזאל ותיק, מנהל השיווק של סיטיפס: "אנו שמחים ונרגשים לראות כיצד רעיונות הנרקמים מחלומות קטנים הופכים ברבות הזמן למציאות נפלאה בשטח. מטרתם של שיתופי פעולה מסוג זה היא להעשיר את התרבות ולעשות טוב לעיר ירושלים. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע במהלך השבוע לשיעורים שיתקיימו במרכז השירות של החברה, ולטעום את סוד הקסם ואת התרבות של  השפה הערבית".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר