ד"ר אייל דורון, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)
ד"ר אייל דורון, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

שיח קפה בנוקטורנו בנושא העידן הדיגיטלי: "אנשים יצאו מאוד מושפעים מההרצאה"

ביום שלישי, 10.7, נערך בנוקטורנו שיח קפה, ביוזמת בנק לאומי ורשת "העיר", במסגרתו התקיימה הרצאה מרתקת ויוצאת דופן של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית, שעסקה במגמות האחרונות בעידן הדיגיטלי של היום

פורסם בתאריך: 12.7.18 13:26

בנק לאומי ורשת "העיר" ערכו אתמול, שלישי, 10.7, בבית הקפה נוקטורנו ברחוב בצלאל במרכז העיר, שיח קפה תחת הכותרת "להמציא את עצמנו מחדש", שהתמקד במגמות האחרונות בעידן הדיגיטלי ובהשפעתן על מרבית תחומי החיים. כ-100 אנשים הגיעו לאירוע ונהנו מהרצאה מרתקת ויוצאת דופן של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית ומוכנות למאה ה-21. האירוע, נערך בין השעות 21:00-19:00, ושילב בין הרצאות לבין בילוי בבית הקפה שבמדרחוב בצלאל, מה שמעניק לו אופי מיוחד משל עצמו.


שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אמיל סלמן)

שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אמיל סלמן)

במהלך האירוע הסביר ד"ר דורון  כי "הטכנולוגיה, הקדמה והדיגיטל מקיפים אותנו מכל עבר. אני קורא לנושא 'להמציא עצמנו מחדש' – כי המכשירים סביבנו ממציאים את עצמם מחדש כל הזמן ומשדרגים גרסאות, אז אולי כדאי שגם אנחנו נזוז קדימה? חשוב להבין מה לא השתנה בכלל ומה השתנה – ולמה מאוד חשוב שנשים לב למה שהשתנה".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

לדברי ד"ר דורון, להיות דיגיטלי זה לדעת לחבר דבר ועוד דבר ועוד דבר. דיגיטליות זה חשיבה מחברת וסימלוטנית ואין כאן עניין של גיל. צריך להבדיל בין להיות טכנולוגי, שזה משהו שקשה לאנשים מבוגרים להתרגל אליו, לבין להיות דיגיטלים ולהשתמש בפלטפורמות השונות שמקלות על החיים, כמו למשל שימוש בווייז. בהקשר של הבנקאות הדיגיטלית אמר ד"ר דורון כי יש לנסות ולגייס את המיכשורים הדיגיטליים הכי חדשניים שיש – אין לפחד מהקידמה ומהאפליקציות החדשניות – הן רק מקלות על החיים.


ד"ר אייל דורון, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

ד"ר אייל דורון, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)


עמית מגל שכטר, בעלי מתחם התרבות נוקטורנו, מספר בשיחה עם "כל העיר": "היה אירוע מדהים, מקסים ומיוחד. ד"ר דורון הוא מרצה בעל כריזמה ואהוד מאוד על הקהל. אנשים ממש השתתפו בהרצאה, היה מאוד איטרקאקטיבי. ד"ר דורון היה בקשר עם הקהל – אנשים הרגישו שהם ממש 'אחד על אחד' עם המרצה. אני משוכנע שאנשים יצאו מאוד מושפעים מההרצאה הזו. זה רק פתח את התיאבון – מה יש לו לומר על הנושא של דיגיטליזציה, נקודות אושר בחיים עם פיקים של אחורה וקדימה, ואיך כל זה משתלב עם העידן הדיגיטלי כי לשם הפנים מועדות. הוא דיבר על הבדלים בין דוריים – על השוני של ילד בן 7 של היום לעומת ילד בן 7 לפני 10 שנים, היה מאוד מעניין".

מגל שכטר מוסיף ומספר כי "כל המשתתפים באירוע נהנו מהמטבח הבוטיקי של נוקטורנו. היו סלטים, קישים ועוגיות תוצרת בית. כולם גם קיבלו שוברים למשקאות. הרבה נשארו אחרי האירוע לצפות בחצי גמר המונדיאל. אנחנו מקיימים שגרת אירועים של תערוכות רצות, הופעות והרצאות , נוקטורנו זה כבר מרכז תרבות ירושלמי".

עדנה אלמוזנינו, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

עדנה אלמוזנינו, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

עדנה אלמוזנינו, מנהלת אזור דרום ושפלה במערך הפרימיום של בנק לאומי, הוסיפה וציינה בשיחה עם "כל העיר" כי "הקידמה שועטת במלוא המהירות קדימה, וחשוב שנהיה עם 'יד על הדופק' ונדאג להסתנכרן מולה. היום אנחנו עושים הכל דרך הטלפון: מזמינים מונית ומקום במסעדה, מבצעים השוואת מחירים וכמובן מנהלים את חשבון הבנק שלנו. סביר להניח שהאחיינית שלי, בת שנתיים היום, לא תגיע בעוד עשר שנים לסניף הבנק כדי לפתוח את חשבון הבנק שלה, אלא תעשה זאת דרך הטלפון החכם שלה. הקידמה הזו, שאנחנו מדברים עליה, יוצרת פערים בין דוריים. מתוך ההבנה הזו החלטנו בבנק לאומי להשיק את פרויקט 'ישראל IL'. מתכונתו המקורית של הפרויקט התבססה, למעשה, על מערך הדרכה בפריסה ארצית שכלל הדרכות אישיות לכ—150 אלף לקוחות, אשר הועברו על ידי מוחי דיגיטל בכל סניפי לאומי. לפני כחודש הרחבנו את 'ישראל IL', וכיום פועל תחת המטריה שלו גם מערך בתי הספר של לאומי. מדובר בבתי ספר שעוסקים בהדרכה של מגוון נושאים — שוק הון, כלכלת המשפחה, ניהול עסקים, מעבר בין דורי וניהול דור ההמשך בעסקים משפחתיים, שיווק דיגיטלי לנשים יזמיות, הדרכה בסניפים למעבר לבנקאות דיגיטלית ועוד. התכנים בקורסים מועברים על ידי מיטב המומחים. השאיפה שלנו היא שהלקוחות ייחשפו יותר ויותר לעולם הדיגיטלי, יתוודעו אליו וירגישו בנוח 'לשחות' בו. זאת המטרה".

עדנה אלמוזנינו, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

עדנה אלמוזנינו, שיח קפה בנוקטורנו (צילום: אייל דורון)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר