הרצאות בנושא צרכנות (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

סדנאות והרצאות מטעם המועצה לצרכנות ברחבי העיר

מדובר בפעילויות סביב חוק הגנת הצרכן, שנעשו במטרה לעזור לצרכנים להגן על עצמם מול עסקים פוגעניים

פורסם בתאריך: 15.7.18 17:26

צרכני ירושלים – מעכשיו צרכנים חכמים יותר: במסגרת פרויקט ההסברה הארצי של המועצה הישראלית לצרכנות, החל בשנה האחרונה, שנת תשע"ח, שיתוף פעולה גם לטובת צרכני העיר, עם המִנהל לשירותי קהילה והמחלקה לגיל השלישי בעיריית ירושלים. שיתוף פעולה זה הוליד סדרה של סדנאות והרצאות לקהל הירושלמי הרחב, בנושאי חוק הגנת הצרכן והכלים הקיימים בו, כדי לעזור לצרכנים להגן על עצמם מול עסקים פוגעניים.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הסדנאות וההרצאות התקיימו ללא תשלום, במספר רב של מוקדים ושכונות בעיר: בקטמון, בקרית היובל, ברחביה, בגילה, בגבעת שאול ובשכונות נוספות. המשתתפים בסדנאות נחשפו לחוק הגנת הצרכן (שמסתבר כי רבים אינם מודעים לכתוב בו) ולשימושי היום-יום בו, וקיבלו עזרה וליווי בפתרון בעיות צרכניות אישיות מייד בתום הסדנה.

סדנאות ההסברה, בשונה מהרצאות, בנויות באופן אינטימי ומיועדות לקבוצות קטנות, כדי לאפשר השתתפות של הקהל, העלאת 'סיפורים צרכניים' ולמידה באמצעותם. הלמידה נעשית בעזרת מצגות, אשר מביאות אל הקהל חומרים וסיפורים מתוך הידע הרב והמקרים הרבים שנאספו עם השנים במועצה לצרכנות. הדגש בסדנאות היה קהילתי, ורוב המשתתפים היו בני הגיל השלישי, שלעיתים חשופים יותר לפגיעות מצד עסקים שונים. מטבע הדברים, צרכנים אלה נדרשים לעזרה רבה יותר, ולכן העזרה הפרטנית מייד בתום הסדנה היתה מועילה במיוחד.

במסגרת הסדנאות, הקהל נחשף לזכויותיו הצרכניות כפי שהן קיימות בחוק ולכוח שיש לו מול עוסקים. הצרכנים מועצמים ומבינים שאוזלת היד מול העוסקים היא דבר שיש ביכולתם למנוע ולהילחם בו. פרויקט ההסברה מביא אל הקהל מידע על זכויותיו – כגון הזכות והתנאים בהם ניתן להתחרט על רכישה, לבטל עסקה ולקבל את הכסף בחזרה; חושף אותו לנושא ההטעיות בפרסום, וכן מזהיר את הקהל מפני פגיעות נפוצות כגון הודעות על 'זכייה' בפרסים, מתנות והגרלות שונות.

"בסדנאות מגלה הצרכן כי הוא אינו לבד מול המערכת", אומר לנו אליה, מנחה בפרויקט. "עוסקים רבים משתמשים ב'שיטת מצליח': הם יודעים כי במרבית המקרים הצרכנים לא יילחמו על המגיע להם בדין. כאשר צרכן פונה אליהם ועומד על זכותו, הם יוותרו ויתנו לו את המגיע לו. בסדנאות אנו מבקשים להפוך את הרוב ללוחם, לעומד על זכויותיו. לשם כך על קהל הצרכנים לדעת מה מגיע לו על פי חוק וכיצד יוכל להימנע מפגיעות צרכניות".

המועצה הישראלית לצרכנות הינה הארגון היציג של הצרכנים במדינת ישראל. מתוקף תפקידה בחוק, המועצה מטפלת פרטנית ביותר מ-40,000 פניות צרכנים בשנה אל מול בעלי עסקים. המועצה מעורבת בתהליכי חקיקה צרכנית ובתביעות ייצוגיות למען הצרכנים, עורכת תחקירי שטח ובדיקות השוואתיות שוטפות של מחירים ועוד. חלק חשוב מתפקידיה של המועצה הוא הסברה וחינוך קהלי יעד שונים למודעות צרכנית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר