מתחם גני הילדים החדש ברחוב בן דוסא (צילום: ועד שכונת גוננים)
מתחם גני הילדים החדש ברחוב בן דוסא (צילום: ועד שכונת גונים)

גוננים: כנס תושבים בהול בנושא מתחם גני הילדים החדש

הכנס עסק במתחם החדש ברחוב בן דוסא, שבו יפעלו שמונה גנים וצפוי לאכלס כ-200 ילדים - לטענת התושבים במקום צפוי עומס תחבורתי קשה

פורסם בתאריך: 15.7.18 16:48

לקראת פתיחת מתחם גני הילדים החדש ברחוב בן דוסא בגוננים, שצפוי להכיל 8 גנים ולאכלס כ-200 ילדים, ערכו תושבים כנס בהול ביום חמישי שעבר. התושבים טוענים כי כלי רכב רבים צפויים להגיע למקום מדי יום, דרך רחוב רשב"ג הצפוף והצר, ויגרמו לצפיפות בלתי נסבלת באזור, שכבר היום סובל מדוחק וממצוקת חניה קשה.



בעקבות כך ביקשו התושבים לערוך כנס מיוחד על מנת לדון בפתרונות אפשריים, במטרה למנוע מבעוד מועד קריסה של מערך התנועה באזור ולהרחיק את הסכנה המרחפת מעל ראשיהם של ילדי הגנים החדשים. עשרות תושבים הגיעו למפגש, אך לטענתם נדהמו לגלות שהעירייה לא שלחה אף נציג מטעם מנח"י, אגף תושי"ה או מינהלת הרובע – הגופים שהיו מעורבים בהקמת המתחם. במקום אלו, נשלח לכנס מהנדס תנועה, שלדברי התושבים אינו עובד עירייה.


רחוב בן דוסא (צילום: ועד שכונת גוננים)

רחוב בן דוסא (צילום: ועד שכונת גוננים)


תושבי השכונה שהגיעו לכנס טוענים כי לא קיבלו מענה לשאלות בסיסיות שהעלו, כמו זהות הגורם שאישר את התוכניות ואילו סקרי תנועה מקדימים בוצעו במקום, אם בכלל. נוסף על כך הם טוענים כי מהנדס התנועה שהגיע לכנס פסל את כל הפתרונות שהוצעו, בטענה שתידָרש מעורבות של גורמי תכנון שונים וכי יישומם של הפתרונות ייארך זמן רב.

במקום התפתח דיון סוער, ותושבים רבים נטשו את הכנס בזעם. כעת הם מאיימים לשבש את התנועה למתחם ב-1 בספטמבר, יום פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"תכנון המתחם הוא שערורייה, וההחלטה לא לשלוח נציג מקצועי היא המשך לזלזול המתמשך בנו", אומרת אביבה מנור, תושבת השכונה. "מנהל אגף תושי"ה מתעלם מאיתנו ולא מגיב למכתבים ולטלפונים. העירייה לא מבינה את תפקידה כנותנת שירות".


כנס התושבים בגוננים (צילום: ועד שכונת גוננים)


רותי דאר מרחוב רשב"ג בשכונה: "הפתרון שהצענו – להכשיר גישה מצומת פת-ברעם וחניה בעורף הגנים – נדחה על ידי המהנדס בלי הסבר הגיוני. אם העירייה לא תתעורר, יהיה פה כאוס תחבורתי".

יוסי סעידוב, מוועד שכונת גוננים, זועם וטוען בחריפות: "אגף התחבורה ברצועת עזה יעיל יותר מאגף התחבורה של עיריית ירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צר לנו על האשמות השווא המופנות על אף שיתוף הפעולה הפורה. מינהל החינוך ואגף תושי"ה בעיריית ירושלים עומדים בקשר רציף עם התושבים, כחלק מתנופת הבנייה חסרת התקדים לטובת תושבי גוננים, הן באופן ישיר והן באמצעות המינהל הקהילתי ומנהלת הרובע. בחודשים האחרונים התקיימו פגישות רבות בנושא במספר פורומים בהשתתפות התושבים, המינהל הקהילתי ומתכננת הרובע יחד עם נציגי העירייה השונים. בפגישה שהתקיימה בחמישי האחרון השתתף מהנדס מטעם עיריית ירושלים שהאזין בקשב רב לבקשות השונות והציג פתרונות רלוונטיים, נציג מינהל החינוך נעדר מפאת מחלה. מפגש נוסף בשיתוף אגף תושי"ה, המינהל ונציג התושבים מתוכנן לשבוע הבא".

 

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב השכונה

    העירייה החליטה לבטל את הרחוב הצמוד לגנים החדשים וחסמה אותו עם חדר אשפה שבנתה ועם גדר היקפית. חבל שהם דואגים לאשפה אבל חוץ מ- 12 חניות שבנו לא חושבים על ההורים של ילדים ל- 8 הגנים החדשים שפותחים!!! שצריכים להוריד את הילדים שלהם. טיפשות שאין כמוה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר