שריפה בקרית ענבים (צילום: איחוד הצלה מבשרת ציון)
שריפה בקרית ענבים (צילום: איחוד הצלה מבשרת ציון)

שריפת החורש בקרית ענבים: 3 בתים עלו באש

אתמול בלילה פרצה שריפת חורש בקיבוץ הסמוך לירושלים, שהובילה לשלושה בתים לעלות באש; נבדק חשד להצתה

פורסם בתאריך: 16.7.18 09:41

שריפת חורש פרצה אתמול בלילה, ראשון, בסביבות השעה 23:00, בקיבוץ קרית ענבים הסמוך לירושלים – שמונה צוותי כיבוי הוזעקו לזירת השריפה. הכבאים השתלטו על האש – שלושה בתים פרטיים נשרפו כליל.

הבוקר, שני, נמסר ל"כל העיר" כי כבאות והצלה ירושלים חוקרת את נסיבות השריפה, נבדק החשד להצתה כמו גם כיווני חקירה נוספים.

"שמונה צוותי כיבוי והצלה פעלו בשריפת חורש וצמחייה בקרית ענבים", מציינים בכבאות והצלה ירושלים, "כתוצאה מהשריפה עלו באש שלושה בתים שבוערים כעת כליל.  לוחמי האש מתחנות בית שמש ומבשרת ציון, ביצעו פעולות כיבוי, סריקות אחר לכודים, ומניעת התפשטות האש לבתים נוספים".



שריפה בקרית ענבים (צילום: איחוד הצלה מבשרת ציון)

שריפה בקרית ענבים (צילום: איחוד הצלה מבשרת ציון)


בכבאות והצלה עדכנו כעבור כחצי שעה כי "לוחמי האש בפיקודו של סמת"ח בית שמש טפסר משנה שלומי אוחיון, הצליחו בדקות האחרונות לבלום את השריפה ולמנוע את התפשטות האש לבתים נוספים ולכלל החורש. לוחמי האש המשיכו בפעולות כיבוי וסריקה אחר לכודים או נפגעים ועדיין לא הושגה שליטה בשריפה. כמו כן, בשלב הזה לא ידוע על נפגעים או לכודים. את פעילות כב"ה מאבטחים חובשי מד"א ואיחוד הצלה סניף מבשרת".

כמו כן, בשישי שעבר פרצה שריפת חורש ויער סמוך ליישובים אורה ועמינדב. הכבאים דיווחו על שריפה שמתפתחת ביער, והצוותים ריכזו כוחות על מנת לבלום את האש ולמנוע את התפשטות הלהבות לישובים הסמוכים ולכלל החורש. רביעיית מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" של הכבאות, הוזעקו לסייע ללוחמי האש על הקרקע. במסגרת פעולות הכיבוי פינו הכבאים מטיילים שהיו בשטח השריפה. כמו כן, לבקשת כבאות והצלה ירושלים, עקב חשש לשלומם של משתמשי הדרך, משטרת ישראל סגרה את צירי התנועה הסמוכים למקום השריפה.

בתוך כך, בחודש שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", שריפה גדולה פרצה בצהרי יום שישי, 8.6, ביער עמינדב, סמוך להדסה עין כרם. הכבאים מנעו את התפשטות האש לכיוון בית החולים והשתלטו על הדליקה כעבור כמה שעות. הכבאים ביצעו קו הגנה לבלימת האש ופעלו בתוך מוקד הלהבות, על מנת שהדליקה לא תגיע למבנה בית החולים הדסה עין כרם. באותו יום, לאחר כמה שעות פרצה שריפת חורש סמוך לסנהדריה – שני בתים עלו באש, אין נפגעים.

הכבאים נמצאים כבר תקופה ב'כוננות קיץ' – וכפי שפורסם בהרחבה לפני כחודשיים ב"כל העיר" – בשירותי הכבאות חששו מגל שריפות משמעותי, בעיקר בימים החמים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר