המסע לצפון אירלנד (צילום: Kids4Peace)
המסע לצפון אירלנד (צילום: Kids4Peace)

"חזרנו עם הרבה תובנות לירושלים"

18 בני נוער, יהודים, מוסלמים ונוצרים מארגון Kids4Peace, טסו יחד לאירלנד כדי ללמוד על הדרך להשיג שלום בין שני צדדים מסוכסכים

פורסם בתאריך: 4.8.18 20:31

המציאות בישראל, כידוע לכולם, היא מורכבת מאוד. סכסוך מתמשך שאינו מרפה גובה מחיר בלתי אפשרי, ומותיר כאן אדמה רוויית דם ולמודת מלחמות. 18 נערים משלוש הדתות הגדולות, פעילי ארגון הנוער Kids4Peace, החליטו שכדי להבין איך לפתור את הסכסוך, צריך ללמוד ממי שכבר עשו זאת – וטסו לעשרה ימים לצפון אירלנד, מדינה שהצליחה להתגבר על סכסוך בין-דתי ארוך שנים ולהשכין שלום. בתחילת החודש הם חזרו ארצה, מלאי רשמים ומסקנות.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"טסנו לצפון אירלנד כדי לחקור את הסכסוך שם, ולגלות אילו תובנות אפשר להביא איתנו חזרה ארצה לירושלים, לסכסוך שלנו", מספרת מנהלת הקבוצה, בר רפפורט. "היינו באירלנד ובצפון אירלנד, בדאבלין ובבלפסט, נפגשנו עם משפחות שכולות, עם אסירים פוליטיים, עם אנשים שהיו מעורבים בשיחות להשגת הסכם שלום, עם פוליטיקאים בעבר ובהווה, ודיברנו על נושאים רבים: על אשליות השלום, על אשליות הקונפליקט, על השלום כתהליך מתמשך ועל מה שקורה אצלנו, בישראל".

המסע לצפון אירלנד (צילום: Kids4Peace)

(צילום: Kids4Peace)

18 בני הנוער – שישה יהודים, שישה מוסלמים ושישה נוצרים – מכירים כבר שנים רבות. הם גדלו יחד מכיתה ו' במסגרת הפעילות של ארגון Kids4Peace. רפפורט עצמה מכירה היטב את החברים בקבוצה, כמי שליוותה את הקבוצה מכיתה ז' וניהלה אותה באופן מלא לאורך השנה האחרונה.

"מדובר בקבוצה חזקה מאוד של בני נוער, שמסוגלת לדבר, להגיב, לעבד ולחשוב", היא מספרת. "חזרנו כשאנחנו מכירים במידה מסוימת מהו הסכם שלום ומה זה אומר, על שלל המשמעויות של דבר שכזה. חזרנו עם הרבה תובנות לירושלים, עם תקווה, שבאמת חסרה לנו פה, ועם רצון לפעול ולשנות".

המסע לצפון אירלנד (צילום: Kids4Peace)

(צילום: Kids4Peace)

ארגון Kids4Peace ('ילדים של שלום') הוא תנועת נוער בין-דתית הפועלת כבר כ-20 שנים בירושלים. פעילותה מוקדשת לסיום קונפליקטים, ומטרתה לבנות קהילות שמהותן היא תרבות של שלום, שוויון, מגוון דעות ותרבויות, רגישות ואמפתיה, רוחניות, תקשורת בין בני אדם ובין קהילות וכבוד הדדי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר