זירת השריפה ברחוב הנביאים (צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א)

השריפה ברחוב הנביאים: ארבעה בני משפחה במצב קשה; נעצר חשוד

הלילה פרצה שריפה בבניין מגורים ברחוב הנביאים - 8 נפגעו, ארבעה בני משפחה במצב קשה; החשד: אדם השליך בקבוק תבערה לעבר הבניין. הרקע פלילי

פורסם בתאריך: 27.7.18 09:29

הלילה, בסביבות השעה 2:00, הוזעקו כוחות כיבוי והצלה לבניין מגורים ברחוב הנביאים בעקבות שריפה שפרצה. 8 דיירים נפגעו מהשריפה ארבעה מתוכם ארבעה בני משפחה במצב קשה – הורים ושני ילדיהם. המשטרה פתחה בחקירה – החשד הראשוני הוא הצתה. לפי החשד אדם השליך בקבוק תבערה לעבר בניין המגורים.

הכבאים בפיקודו של רב-רשף ניסים לוי השיגו שליטה על האש. בכבאות והצלה מציינים כי "הצוותים ביצעו כיבוי סופי של הבעירה בבניין, ואוורור של העשן הרעיל הרב שהצטבר בבניין, באמצעות מערכות איוורור יעודייות. מספר רב של לכודים חולצו מהבניין על ידי לוחמי האש שחדרו לבניין הבוער ושישה מהמחולצים פונו לבית החולים במצבי פציעה שונים".




במשטרת ירושלים מציינים הבוקר, שישי: "בסמוך לשעה 2:00, הוזעקו שוטרים לבית מלון במרכז העיר, בעקבות שריפה שהחלה להתפשט במקום, והחלו בסיוע לפינוי דיירי המקום. במקביל נפתחה במשטרה חקירה מאומצת שהעלתה את חשדם של חוקרי המשטרה שמקור השריפה הינו הצתה מכוונת ומיד החלו לבצע פעולות סמוית וגלויות והצבת מחסומים ברחבי מרכז ירושלים שהביאו, תוך זמן, לאיתור חשוד (שנות ה-30, תושב מזרח העיר) בהצתה. כתוצאה מהשריפה, פונו מהמקום מספר בני אדם בדרגות פגיעה שונות ובהם שוטר שפעל במקום. מתחקור ראשוני עלה חשד, כי ככל הנראה מדובר באירוע הצתה על רקע פלילי והחשוד הובא לחקירה במשטרה. בשעה הקרובה יובא החשוד בפני בית המשפט השלום בירושלים, לדיון הארכת מעצרו. החקירה נמשכת".

בכבאות והצלה מציינים כי "מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי המלונית בה נלכדו בני המשפחה ודיירים רבים נוספים, פעלה ללא אישור כבאות והצלה על פי חוק. מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה הוציא זימון לבעלי המקום לשימוע, כבר ביום ראשון הקרוב, לפני סגירה בהתאם לחוק הכבאות".

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין. בשריפה אתמול, נפגעו בני משפחה, נלכדו דיירים נוספים, וצוות לוחמי אש מחלצים, כמעט קיפח את חייו בחילוץ ההירואי של הלכודים. בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש. מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין  כל מי שיסכן את שלום הציבור".

ממד"א נמסר: "בשעה 1:57 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על שריפה בבניין מגורים ברחוב הנביאים בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשבעה נפגעים. לבית החולים שערי צדק פונו שני פצועים, בהם: 1 קשה כבן 30 עם כוויות ושאיפת עשן כשהוא מורדם ומונשם ו-1 קל כבן 9 עם שאיפת עשן. סך הכל  טופלו על ידי צוותי מד"א 7 נפגעים. 4 מתוכם פונו לבי"ח, בהם: 1 קשה כבן 30 ו- 2 קל (גבר כבן 30 וילד כבן 9), נפגע חרדה 1 פונה לבי"ח הדסה עין כרם. אישה כבת 40 ו-2 נערים כבני 13 טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

מאיחוד הצלה – מחוז ירושלים נמסר כי "צוות אמבולנס של איחוד הצלה ומתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה פעלו הלילה באירוע השריפה ברחוב הנביאים בירושלים".


זירת השריפה ברחוב הנביאים (צילום: איחוד הצלה)

רחוב הנביאים, הלילה (צילום: איחוד הצלה)


ניסים יזדי, נהג אמבולנס באיחוד הצלה, מתאר: "הגענו באמבולנס איחוד הצלה כדקה לאחר קבלת הקריאה ובתחילה פינינו אמא ובת שסבלו מכוויות ובעיות בדרכי הנשימה עקב שאיפת עשן לאחר שחולצו על ידי צוותי כיבוי. לאחר ההגעה לחדר הטראומה בשערי צדק הן הורדמו והונשמו כשמצבן מוגדר קשה. כמו כן חזרנו למקום לאחר שנמסר כי האירוע לא הסתיים וביצענו פינוי נוסף לבית החולים של שלושה נפגעים באורח קל".

אבי טננבוים, מיחידת חוס"ן, מספר: "עקב אופי האירוע נמסר למוקד 1221 של איחוד הצלה על מספר תיירים נפגעי חרדה. הגענו למקום יחד עם צוות חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה והענקנו סיוע לכעשרה נפגעי חרדה. מדובר באירוע טראומטי בשעת לילה מאוחרת מה שגרם להם ללקות בחרדה".

חקירת השריפה ברחוב הנביאים – מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "מחקירה ראשונית של השריפה הלילה בבניין המשמש כמלון דירות ברחוב הנביאים בירושלים, חקירה שבוצעה ע"י חוקרי כבאות והצלה ירושלים בסיוע יחידת הכלבנים של כבאות והצלה מחוז ירושלים. עולה כי השריפה החלה ככה"נ בעקבות הצתה בתוך הבניין. פעולות החקירה של כבאות והצלה ירושלים נמשכות בשיתוף עם משטרת ישראל. בסיום החקירה יועברו המסקנות לידי האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים ולידי משטרת ישראל".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר