(צילום: מתוך סרטון המחאה של נוסעי רמות)
(צילום: מתוך סרטון המחאה של נוסעי רמות)

בשכונת רמות מעלים הילוך במאבק לתחבורה ציבורית איכותית: "דורשים להכניס מפעיל נוסף"

עומסים, צפיפויות ואיחורים: לנוסעים בשכונת רמות נמאס משירות האוטובוסים בשכונה וכעת, הם פותחים בעצומה ומחריפים את המאבק

פורסם בתאריך: 13.8.18 08:38

נוסעים בשכונת רמות, שמתלוננים לא מעט על מצב התחבורה הציבורית בשכונה – מעלים הילוך במאבקם לתחבורה איכותית. לטענת הנוסעים באוטובוסים נרשמים עומסים אדירים וחלק מהקווים לא עומדים בלוח הזמנים. כעת, הם פותחים בעצומה, שצוברת תאוצה, ובין השאר הם דורשים הכנסת מפעיל תחבורה נוסף לאגד, שישפר את שירות האוטובוסים ויפחית מהעומסים הקיימים.



"לתושבים בשכונה נמאס", מציינת בשיחה עם "כל העיר" מנהלת מינהל קהילתי רמות אסתי קירמאיר, "הם החליטו להתארגן ולנסות לטפל בבעיה מכיוון שלא ניתן מענה לבעיות התחבורה כגון: עומס באוטובוסים, קווים שמסלולם לא רלוונטיים להיום, עדכון קווים ועוד. התקיימה פגישה של משרד התחבורה עם ממונה התחבורה הציבורית בשכונה לפני כשנתיים אך בקשות התושבים לא נענו. גישת הממונה היתה שהתושבים לא מבינים וכי משרד התחבורה יודע בצורה הכי טובה מה צרכיהם".

קירמאיר מוסיפה ואומרת כי "גישה זו בעייתית. מי שמדבר עם אנשים שמייצגים ומשתמשים בתחבורה הציבורית צריך להבינם. לדבריה, כשהתושבים ביקשו קו ישיר להר הצופים הם נענו בתשובה: "אין צורך בקו ישיר". קירמאיר מדגישה ואומרת כי "בית החולים הר הצופים הינו הכי קרוב לשכונה. ישנם אנשים שרוצים ללכת לבקר יולדות, קשישים צריכים להתאשפז וללכת לבדיקות – נסיעה של 10 דקות ברכב לוקחת שעה וחצי כי אין קווים ישירים למקום. זה יוצר תסכול רב בקרב התושבים. יש לציין כי לאחר לחץ רב השגנו שיהיה קו מהיר להר הצופים אך לא ברור מתי הוא יתחיל לפעול. אי אפשר לשתוק יותר, משרד התחבורה ואגד חייבים להתגייס לנושא זה וחייבים לשפר את המצב, התושבים פשוט לא מרוצים".



ישי בלך, יו"ר ועדת התחבורה המשותפת למינהלים הקהילתיים בירושלים, מוסיף וטוען כי "אוטובוסים, שאמורים לבצע ארבע נסיעות בשעה, מבצעים רק שלוש. למשל: קו 32 עושה רק שלוש נסיעות בשעה וזו חריגת ביצוע – יש לי נתונים ממשרד התחבורה. לפני שנתיים נערכה פגישה בשכונת רמות, נציגים ממשרד התחבורה הגיעו והובטח לנו שיהיה שיפור. בנוסף בחודש פברואר נערך דיון בכנסת שאליו הגיעו נציגי המינהלים וראש העיר. הדרישה שלנו היתה ברורה – להכניס מפעיל נוסף לשכונה ולא רק את אגד, רמות זו שכונת קצה. תושב יכול לחכות 40 דקות עד שיגיע קו אוטובוס אחד. זו פגיעה ממשית, לבסוף שולחים אוטובוס קצר, נוצרת צפיפות בלתי נסבלת והאוטובוס מדלג על תחנות כי פשוט אין עוד מקום להכניס נוסעים".


האוטובוסים בירושלים: עומסים, איחורים, צפיפות


ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מערך קווי התחבורה הציבורית בשכונת רמות הוא מן המפותחים בירושלים. בשכונה פועלים 6 קוים קווים עירוניים סדירים: 31, 32, 36, 64, 71, 72 וכן קו ייעודי נוסף – 37. הקווים מבצעים כ-450 נסיעות יומיות לכל כיוון ומגיעים ליעדים העיקריים של תושבי השכונה ברחבי העיר. התדירות האופיינית לקו בשעות שיא בוקר הינה 8-15 דקות ובשעות השפל הינה 12-20 דקות. תחנת צומת רמות ביציאה מהשכונה מהווה תחנה משותפת לכל הקווים היוצאים מרמות וכן קוים עירוניים נוספים, ומאפשרת תדירות גבוהה עוד יותר לכלל היעדים. אחריות תפעול הקווים הינה של המפעיל. משרד התחבורה מפעיל מערך בקרה הדוק כדי לוודא שהמפעיל עומד בהתחייבויותיו. לא ידוע לנו על אי ביצוע יוצא דופן של נסיעות בקווי רמות. משרד התחבורה מכיר את הבקשה לקו מרמות לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר ולהר הצופים, ועושה מאמצים רבים להוציא לפועל בהקדם קו חדש מרמות לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר. משרד התחבורה מקדם הכנסת מפעילים חדשים לשירות בירושלים ובכלל זה בשכונת רמות, והחלה עבודת תיאום ושיתוף המנהל הקהילתי בתהליך התכנון. במסגרת זאת מתוכננים שיפורים במערך התחבורה הציבורית בשכונת רמות ובכלל זה הקמת הקו המבוקש להר הצופים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מקבלת בשנתיים האחרונות פניות רבות בנושא שירות תחבורה ציבורית לא מספק בעיר ירושלים. העירייה מציפה מול משרד התחבורה את הבעיות המגיעות לפיתחה ומכירה את כלל הסוגיות התפעוליות והאחרות המשפיעות על מצב התחבורה הציבורית בעיר ירושלים כולל בשכונת רמות. עיריית ירושלים עוקבת אחרי תהליכים בתחום התחבורה הציבורית בעיר כולל אחר אחוזי ביצוע נסיעות של קווי השירות. הסוגייה המרכזית הבעייתית בתפעול הקווים ע"י אגד הינה מאגר נהגים בלתי מספק. ידוע לנו כי משרד התחבורה מוביל מהלכים שאמורים לשפר ולקצר בשנה הקרובה את תהליך גיוס הנהגים לתחבורה ציבורית שהרי סוגייה זו מהווה את שורש הבעיה. בנושא הפעלת קו משכונת רמות להר הצופים – עיריית ירושלים רואה בקו זה קו חיוני לתושבי רמות ולכן פעלה בשנים האחרונות ועדיין פועלת מול משרד התחבורה להפעלתו. לצערנו הנושא טרם הגיע לידי מימוש אך אנו ממשיכים להציפו מול משרד התחבורה האמון על תוספות שירות. לגבי הוצאת קווים מאשכול ירושלים עירוני למכרז – משרד התחבורה מתכוון להוציא לתחרות קווים מאשכול ירושלים עירוני. ככל שמהלך זה מלווה בתהליך גיוס נהגים מאסיבי, עיריית ירושלים תומכת בו וצפוי שיוביל לשיפור מערך התחבורה הציבורית בעיר ורמת השירות לנוסע. בנוסף, עיריית ירושלים רואה בשילוב מוניות שירות כמערך משלים לקווי האוטובוס צעד חיוני וחיובי מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיכל

    הכי הרבה קווים והכי הרבה בעיות. מהבית שלי יש רק שני קווים. קו 31 מסיע אותי מהבעת לקניון אם ארצה לחזור באוטובוס אין לי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר