עבודות הלילה במשכנות האומה (צילום: אני פרידמן)
עבודות הלילה במשכנות האומה (צילום: אני פרידמן)

מצולם ומוקלט – הסיוט של דיירי משכנות האומה: רעשי העבודות לאורך הלילה

דיירי משכנות האומה טוענים כי לא עודכנו בנוגע לעבודות שנערכו הלילה, בין שלישי לרביעי, סמוך לשכונה. הדייירת אני פרישמן: "הלילה שלי היה סיוט"; העירייה: "הקבלן ננזף בחומרה"

פורסם בתאריך: 15.8.18 10:52

דירי משכנות האומה ממשיכים להתלונן על העבודות שנערכות סמוך לבתיהם במסגרת פרויקט הכניסה לעיר. דיירים פנו הבוקר, רביעי, ל"כל העיר" בתלונות על עבודות שנערכו הלילה, בין שלישי לרביעי, והדירו שינה מעיניהם.

אני פרישמן, שמתגוררת ברחוב היכל המשפט 2 במשכנות האומה, מתארת בשיחה עם "כל העיר": "אין לנו לא יום ולא לילה. אני מזמינה כל אחד לביתי, שיבוא לשעה. נראה אם הוא יצליח לישון. הלילה שלי היה סיוט. סגרתי את כל הבית שלי, כל החלונות אטומים, וגם שומעים את הרעש. הם עובדים עם הדחפורים והאבק ובלילה הם חפרו במדרכה כדי להכין שטח להקתנת תחנת אוטובוס. אני גרה בהיכל המשפט 2, מספיק אני סובלת כי כל ציר התחבורה הראשי עובר מתחת לבית שלי. כל היום יש תנועה – צפירות, אמבולנס, כיבוי אש. אין שקט, לא ביום ולא בלילה".

הודיעו לכם על עבודות הלילה?

"אף אחד לא הודיעו לנו על עבודות הלילה. פה עושים מה שרוצים. אני לא מבינה למה לפחות לא הודיעו לנו?".



יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג פנה הבוקר, רביעי, לראשי אגף תפעול בעירייה בתלונה על עריכת העבודות בלילה, לדבריו, "ללא כל הודעה מוקדמת ובשעות בלתי סבירות בשטח, בדרישה לשים סוף להפרות החוזרות ונשנות על חשבון איכות חיי תושבי משכנות האומה".



כידוע, תושבי משכנות האומה מתלוננים זו תקופה על מפגעי רעש מצד העבודות בכניסה לעיר. מאבקם הגיע עד לבית המשפט, וזאת בכל הנוגע להתנגדותם לעבודות להקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה.

כזכור, פרויקט הכניסה לעיר, הנבנה בהשקעה כוללת של 1.4 מיליארד שקלים, כולל הקמת רובע עסקים שיתפרס על פני שטח של כ־211 דונם. הרובע מתוכנן להיבנות, כך לפי הצפוי, לפחות עד שנת 2,022 ואמור להוסיף עוד כ־40 אלף מקומות עבודה חדשים בירושלים, ולכלול 24 מבנים, מתוכם תשעה גורדי שחקים של 36 קומות ו־15 בניינים נוספים עד 10 קומות, ויפעלו בהם מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי, תרבות ועוד. ברובע יפעלו רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי להולכי רגל.

מהעירייה ומפרויקט הכניסה לעיר נמסר בתגובה: "עם קבלת פניית התושבים לעירייה הטענות נבדקו לעומקן ונמצא כי אכן התבצעו עבודות להקמת תחנות אוטובוסים חדשות בסמוך לשכונת משכנות האומה, וזאת מבלי שהקבלן המבצע תיאם את הפעילות מול הנהלת הפרויקט. הקבלן ננזף בחומרה והובהר לו כי כל פעילות כזו דורשת תיאום ויידוע של התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין כל בתי הספר לנהיגה חוסמים את השכונה זה לא מפריע לאף אחד?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר