ישיבת מועצת העירייה, 26.8.18 (צילום: שלומי הלר)
ישיבת מועצת העירייה, 26.8.18 (צילום: שלומי הלר)

צפו: סערה בישיבת מועצת העירייה – רוב להעתקת תוכנית המכללות הצבאיות להר הצופים

אתמול, ראשון, רוב חברי מועצת העירייה הצביע נגד הקמת קמפוס מכללות צה"ל סמוך לעין כרם, ביניהם גם כמה מהמועמדים לראשות העיר; ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר הבחירות לראשות העיר ב-30 באוקטובר ותהיה לפתחו של ראש העיר הבא של ירושלים

פורסם בתאריך: 27.8.18 18:56

המאבק של תושבי עין כרם נגד הקמת קמפוס המכללות הצבאיות סמוך לשכונה רשם אתמול, ראשון, 26.8, ניצחון זמני. בישיבת מועצת העירייה שנערכה בערב רוב חברי המועצה, למעט ראש העיר ניר ברקת ומרינה קונצביה, הצביעו נגד הקמת המכללות סמוך לעין כרם ובעד העתקתן לשטח בהר הצופים. במהלך הישיבה הפגינו תושבי עין כרם נגד התוכנית, שאושרה כזכור להפקדה לפני שבועיים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התושבים וחברי המועצה מתנגדים לתוכנית להקמת הקמפוס בשטח בעין כרם מהחשש כי הבנייה תפגע בטרסות ובנכסי הנוף, התרבות והמורשת. כמו כן, התושבים חוששים מעומס תחבורתי באזור.

כך או כך, ההחלטה הסופית צפויה להתקבל רק בעוד למעלה מחודשיים – לאחר הדיונים שייערכו בוועדה המקומית והמחוזית, וזו תהיה לפתחו של ראש העיר הבא של ירושלים ושל מועצת העירייה החדשה, שתתכנס לאחר הבחירות שייערכו ב-30 באוקטובר 2018.





רוב המועמדים לראשות העיר מתנגדים להקמת הפרויקט בשטח בעין כרם. המועמד לראשות העיר משה ליאון, יו"ר רשימת "ירושלים שלנו", שהצביע נגד התוכנית להקמת המכללות הצבאיות בעין כרם, אמר כי "העברת המכללות הצבאיות לירושלים היא צעד חשוב, אלא שמתברר שבניגוד למה שנטען על ידי ראש העיר, החלופה של מעבר להר הצופים, שהיא הנכונה ביותר לירושלים, עודנה קיימת. ועל כן אני מבקש להחזיר את הדיון בנושא לוועדה המקומית".

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, שגם הוא הצביע נגד הקמת המכללות הצבאיות בעין כרם, ציין כי "ההתנגדות שלנו למיקום המכללות התקבלה הערב במועצת העיר. זהו הישג חשוב שלנו ושל חברים נוספים מול ראש עיר, שאטום לרחשי התושבים, וביקש לקדם את התוכנית למורת רוחם. ההחלטה הזו מונעת פגיעה באגן עין כרם הירוק ותמנע פגיעה נוספת בתושבים, לאור העומס שיווצר באזור קרית היובל וקרית מנחם. במקביל ההחלטה הערב מסמנת את הכיוון להזזת התוכנית להר הצופים, תחזק את הגבעה הצרפתית כמיקום החדש של התוכנית למכללות".

המועמדת לראשות העיר רחל עזריה (ירושלמים), שאיננה חברת מועצה ולא השתתפה בישיבה, מסרה היום, שני: "אני שמחה שלחץ התושבים שהופעל על חברי המועצה הביא אותם להצטרף למהלך שאני יחד עם סיעת ירושלמים ותושבי עין כרם מובילים בשנה האחרונה. בירושלמים היינו הראשונים להוביל את ההתנגדות יחד עם התושבים ויחד פרצנו את הדרך והובלנו את חברי מועצת העיר להצטרף אלינו להתנגדות. עלינו לבחון את החלופות הקיימות באופן מקצועי – למשל את החלופה ליד קמפוס הר הצופים בה מעוניינים האוניברסיטה העברית ותושבי הגבעה הצרפתית, וכן חלופות נוספות".

המועמד לראשות העיר יוסי חביליו, יו"ר רשימת "מצילים את ירושלים", שגם הוא לא השתתף בישיבה, ,תומך בהחלטת המועצה: "כשאבחר לראשות עיריית ירושלים, אדאג לבטל את ההחלטה על בניית מכללות צה"ל בעין כרם ואמצא להן מקום מתאים יותר. אמנם ירושלים זקוקה למכללות, אך בנייתן בעין כרם תהיה בכיה לדורות. המקום שיועד להן בעייתי מבחינה תחבורתית, תכנונית וחמור עוד יותר הנזק שיגרם לנכסים ההיסטוריים והתרבותיים באזור. אמשיך לסייע לתושבים במאבקם ואפעל להעביר את המכללות למקום כמו הר הצופים, שם ניתן להקימן בדרך שתסייע לירושלים ולא תפגע בה".

המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין, מסיעת ירושלים תצליח, מסר היום, שני: "לאורך כל הדרך עמדתי היתה שהמקום הנכון למכללות צה"ל זה הר הצופים, ואני מאוד מצר על כך שצה"ל לא שיתף פעולה עם הכיוון הזה, אלא בחר בפתרון קל במערב העיר, שגם מהווה בעיה סביבתית וגם יביא תועלת מוגבלת לעיר אם בכלל. אני מקווה שעוד ניתן יהיה להחזיר את הגלגל אחורה ולשקול מחדש את האופציה של הר הצופים, שזה הפתרון הנכון לירושלים".


מכללות צה"ל (הדמיה: דובר צה"ל)

הדמיה של מכללות צה"ל סמוך לעין כרם (הדמיה: דובר צה"ל)


סגנית ראש העיר יעל ענתבי (פז) ציינה שבמצב שבו גם התושבים וגם חברי המועצה מתנגדים לתוכנית הפרויקט עלול להידחות. "עם כל כך הרבה ברקסים בדרך – משמעות הדבר שלא נראה את המכללות עוברות לירושלים בעתיד הנראה לעין", היא אמרה.

ברקת מצידו הגיב להצבעה בישיבה וסיכם: "התכנית הזאת טובה, אם יש הצעה יותר טובה אני אתמוך".

"אני גאה במהלך שהובלנו במועצת העיר", אמר חבר המועצה אריה קינג, יו"ר רשימת "מאוחדים", שהצביע נגד הקמת המכללות בעין כרם, "מדובר בהתערבות בוטה של האמריקאים בעידן ממשל אובמה. למיקום המכללות הצבאיות בהר הצופים ישנה אמירה לאומית ברורה, לפיה אנחנו הריבון בירושלים. בנוסף, הקמת המכללות בקרית היובל תגרור פגיעה קשה בסביבה וכריתת עצים משטח יער ירושלים". יש לציין כי בשבוע שעבר הגיע לירושלים האלוף גרשון הכהן, מפקד המכללות הצבאיות לשעבר לסיור בירושלים בליווי חברי מועצת העיר, קינג ודב קלמנוביץ' –  שיזם את הדיון בנושא מול חברי המועצה. במהלך הסיור הביע הכהן את התנגדותו להעברת המכללות לקרית היובל.

"עיריית ירושלים הקצתה שטח למכללות הצבאיות באזור הר הצופים", מסר קלמנוביץ'. "עם זאת, בעקבות לחץ אמריקאי בתקופת ממשל אובמה, הוחלט שהמכללות יוקמו בשכונת קריית יובל בסמוך ליער ירושלים. התנגדנו להחלטה משום שאנו סוברים שישנה חשיבות לאומית שהמכללות יוקמו בהר הצופים, דבר המעיד על איחודה של ירושלים. אני שמח שהמהלך שהובלתי בשם סיעת מאוחדים נשאה פרי, והתקבלה ההחלטה הנכונה הראויה בנושא. את ירושלים מאחדים במעשים".

גם חברת המועצה לורה ורטון, יו"ר סיעת מרצ, שהצביעה נגד, מסרה: "אני שמחה וגאה בשיתוף הפעולה בין חברי המועצה וכל המועמדים לראשות העיר שהקשיבו ונענו לתושבים הרבים מכל אזור המיועד והביעו התנגדות למיקום בעין כרם של מכללות צה"ל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר