תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)
תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

תיאטרון ירושלים: החל הליך לפינוי שאריות האסבסט בחלק מהמבנה

הנהלת התיאטרון יצאה בהליך לגיוס 20 מיליון שקלים לטובת הפרויקט. מהתיאטרון נמסר כי מדובר באסבסט שהותקן בשנות ה-60 במהלך הקמת אגף שרובר. האסבסט יוסר בשתי פעימות - בקיץ 2019 ובקיץ 2020

פורסם בתאריך: 4.9.18 08:36

בשנות ה-60, עם הקמתו של אגף שרובר בתיאטרון ירושלים, שהיה המבנה הראשון של התיאטרון, הותקנו כחלק מעבודות האקוסטיקה במקום חלקי אסבסט, כפי שהיה נהוג במאות מבני ציבור ברחבי הארץ וכמקובל בכל העולם. יש לציין כי באותם ימים לא היה ידוע כי האסבסט הינו חומר מסוכן והוא נחשב לאיכותי מאוד מבחינה אקוסטית.



בהמשך, בשנת 2001, לאחר שהתבררו הסכנות הכרוכות בחומר האסבסט, וכחלק מהתקנות וההמלצות של המשרד לאיכות הסביבה, הוקמה באגף שרובר תקרה כפולה על מנת "לחסום" את האסבסט. בהנהלת תיאטרון ירושלים מדגישים כי "פתרון כזה נהוג בכל העולם, ומהווה פתרון קבע במדינות בהן החוק אינו מחייב פינוי מוחלט של האסבסט. מאז ועד היום מתבצעות בדיקות אוויר באופן שוטף והתוצאות בכל השנים הן כי האוויר נקי".

כעת, בעקבות חוק שחוקק בכנסת בשנת 2011 שקובע כי יש להסיר שאריות אסבסט ממבני ציבור עד לשנת 2021, נערכים בתיאטרון ירושלים להסרת שאריות האסבסט ממבנה התיאטרון. לצורך כך יוצא התיאטרון בגיוס של כ-20 מיליון שקלים, כשהסרת האסבסט תתקיים בשתי פעימות – הפעימה הראשונה תהיה בקיץ 2019, והפעימה השנייה תתקיים שנה לאחר מכן – בקיץ 2020.

בהנהלת תיאטרון ירושלים מציינים כי בימים אלו נערך פיילוט בחלק קטן מהאגף שמטרתו הכנה לקראת ביצוע התוכנית המלאה להסרת האסבסט. כל הפעולות נעשות בתיאום מלא עם המשרד להגנת הסביבה ועל פי הנחיות אנשי המקצוע.

באסבסט, כאמור, נעשה שימוש רב בשנות ה-50 ברחבי ישראל והעולם, כשלסיבי האסבסט מיוחסים תכונות מועילות רבות כגון בידוד, הגנה מפני חום ומים ועוד. למרות תכונותיו המועילות, סוגים רבים של סיבי אסבסט אשר פולטים "אבק אסבסט", שלו מיוחסות מחלאות ריאה רבות ומגוון, כולל סרטן ריאות. לאור זאת, החלו בעשורים האחרונים לסלק לוחות אסבסט ממבני ציבור, כעת, כאמור, זה גם יקרה בתיאטרון ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר