תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

21 אחוז מבני הנוער בירושלים: "ביקשנו אוכל מחבר לספסל הלימודים"

39 אחוז מהמשיבים הצהירו כי עשו זאת בשל מצבם הכלכלי הקשה של הוריהם. הנתונים - במסגרת סקר של עמותת 'חסדי נעמי'

פורסם בתאריך: 4.9.18 16:47

רגע לפני ראש השנה ישנם נתונים שיכולים להעיד על מצבן הכלכלי הקשה של משפחות רבות בעיר: מסקר שערכה עמותת חסדי נעמי, באמצעות מכון המחקר ZETATOOLS, עולה כי 21 אחוזים מבני הנוער בעיר ביקשו אוכל מחבר לספסל הלימודים, כי היו רעבים. בדרום הארץ דיווחו על כך 27 אחוזים מהמשתתפים בסקר, בצפון הארץ 25 אחוזים, בשרון ובמרכז 19 אחוזים ובחיפה 17 אחוזים.



39 אחוזים מבני הנוער בעיר שדיווחו כי ביקשו אוכל מחבריהם, אמרו שעשו זאת בשל מצבם הכלכלי הקשה של הוריהם – וזאת לעומת 36 אחוזים במרכז, 46 אחוזים בצפון ו-41 אחוזים בדרום.

"תלמיד רעב הוא תלמיד מיואש", אומרים ב'חסדי נעמי'. "לא יכול להיות שהייאוש יכה בנשמות כה צעירות. לצערנו אנחנו מכירים את התופעה, שמכניסה אוטומטית את התלמידים למעגל העוני עוד לפני שגילו את היכולות ואת הפוטנציאל שלהם. גם אם מדובר בילד גאון, הוא לא יכול למצות את עצמו והסיכוי שייפול למעגל העוני כמבוגר גבוה מהסיכוי שנוכל להרוויח את גאונותו".

בעמותת 'חסדי נעמי' מבקשים מהציבור להיכנס לאתר גיוסים לקהילה, שם עלה קמפיין גיוס המונים  לרגל פתיחת שנת הלימודים, ולסייע ברכישת ילקוטים, מוצרי כתיבה, מחברות ועוד לילדים ממשפחות נזקקות מכל רחבי הארץ.

חבילות וסלי מזון לקראת ראש השנה תשע"ט בחסדי נעמי (צילום: חסדי נעמי)

חבילות וסלי מזון לקראת ראש השנה תשע"ט בחסדי נעמי (צילום: חסדי נעמי)

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר" עמותת "חסדי נעמי" צפויה לחלק עד לראש השנה אלפי סלי מזון ברחבי ירושלים, כשבעמותה יודעים לספר בצער רב כי הביקוש לא פוסח על אף מגזר שחי בעיר. הסלים, יש לציין, מלאים בכל טוב עם הקשר, כמובן, לחג, כשבין המוצרים ניתן למצוא דבש, עוגת דבש, רימונים, יין וכדומה, לצד מוצרים המחולקים במשך כל השנה כגון קמח, מלח, סוכר ועוד. בנוסף למוצרי המזון, הסלים כוללים תלושי קנייה לרשתות השיווק "רמי לוי שיווק השקמה" או "עושר עד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר