בית המשפט לענייני משפחה בירושלים (צילום: גיני תומר נויברג)
בית המשפט לענייני משפחה בירושלים (צילום: גיני תומר נויברג)

בית המשפט לענייני משפחה: 500 שקלים קנס על מילות גנאי כלפי גרושתו

את המשוואה המקורית ניסח באחרונה בית המשפט לענייני משפחה בעקבות התנהלותו הלא מכבדת של גבר כלפי גרושתו

פורסם בתאריך: 3.10.18 15:44

קיללת? גידפת? השתמשת במילות גנאי כלפי הצד השני? שלם על כל מילה 500 שקלים. כך קבע בית המשפט לענייני משפחה במסגרת דיון בעתירה שהגישה אישה נגד גבר, באמצעות עורך הדין צבי אשכנזי.



האישה טענה בדיון כי גרושהּ מפר ללא הפסקה את הסדר זמני השהות עם ילדיו, מבקש לראותם בזמנים אחרים מאלו שסוכמו בין השניים בבית המשפט ומודיע על כך דקות ספורות לפני הגעתו. כמו כן ציינה האישה כי הגבר הודיע לקראת חופשת הפסח האחרונה שהוא טס לחו"ל למשל שבועיים, למרות שעל פי הסכמי השהות היה עליו לשהות עם הילדים במשך מחצית מהחופשה.

אם זה לא מספיק, הציגה האישה את חילופי ההודעות בינה לבין גרושהּ, שבהם השתמש הנתבע בשפה משפילה ומתנשאת כלפיה.

בית המשפט ציין כי טובת הילדים פירושה הקפדה על זמני השהות שנקבעו, לצד תקשורת מכבדת בין ההורים. עוד הוצג במשפט תסקיר העובדת הסוציאלית המטפלת במקרה, שם נכתב כי הילדים חווים קושי רגשי בשל המתח הבלתי פוסק בין ההורים.

עו"ד צבי אשכנזי (צילום: פרטי)

בהתאם לכל הטענות והראיות שהוצגו בפניו, פסק בית המשפט כמה פסיקות לא שגרתיות ומקוריות למדי: על כל מילת גנאי נגד הצד השני, ישלם ההורה המגדף 500 שקלים; על כל שעת הפרה של זמני השהות ישלם ההורה המפר 100 שקלים; על כל יום הפרה ישלם ההורה 500 שקלים (בהתאם לכך חויב הגבר בתשלום של 3,500 שקלים לגרושתו, על היעדרותו במהלך חופשת הפסח); אם אחד ההורים מעוניין לשנות את זמני השהות, הוא יפנה בלשון בקשה להורה השני, יציע החלפה של זמני השהות ויסביר את הסיבה לכך – בלשון נקייה, אדיבה ועניינית; אם אחד ההורים ירצה להאריך או לקצר את זמני השהות – הוא יבקש את רשות ההורה השני, לא יאוחר מ-12 בצהריים באותו יום; התיאום יתבצע אך ורק בין ההורים, ולא באמצעות הילדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר