פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילומים: פרטי)
פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילומים: פרטי)

פארק ירושלים: תלונות על הזנחה

פסולת, מתקנים שבורים וצמחייה מוזנחת - מטיילים, רצים ורוכבי אופניים מתלוננים על הזנחה בחלק משטחי פארק ירושלים

פורסם בתאריך: 30.9.18 09:43

אלפי משפחות מטיילות מדי שנה בפארק ירושלים – הפארק המטרופוליני הגדול ביותר במדינה, שכולל ארבעה פארקים – עמק מוצא, עמק הארזים, עמק רפאים ונחל צופים. כ-15,000 דונם, 25 ק"מ של שביל אופניים ושולחנות פיקניק. אולם לאחרונה, מטיילים, רוכבי אופניים ורצים מתלוננים על הזנחה בחלק משטחי הפארק. עיקר התלונות: פסולת על השבילים ועל שולחנות הפיקניק, מתקנים שבורים וצמחייה לא מטופחת, שלעתים אף מפריעה לשדה הראייה של הרוכבים והמטיילים. אחת הדוגמאות הבולטות היא ספסל שעליו השתלטה הצמחייה באופן שכבר לא ניתן לשבת.



"נראה שהעירייה שכחה את פארק ירושלים", אומרת בשיחה עם "כל העיר" מאמנת כושר ירושלמית, שפוקדת את אזור עמק מוצא לא מעט פעמים. "על שבילי האופניים יש פסולת, צואה של חמורים או סוסים – לפני ראש השנה היה על השביל חמור מת, שלא פינו אותו מיד. אני נמצאת ארבע פעמים בשבוע בפארק, הוא משמש אנשים מירושלים ומהסביבה בעיקר כי מדובר היה בפנינת טבע שנגישה להרבה אנשים המבצעים פעילות גופנית. בנוסף, בחורף היה סחף של אדמה ולכלוך, זה לא נוקה עד עכשיו, זה עדיין שם כמו שהיה בחודש מרץ. חבל, כי זה באמת פנינה לתושבים".

פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילום: פרטי)

פארק עמק מוצא – פארק ירושלים (צילום: פרטי)

יואב לף, תושב בית זית, שרוכב על אופניו בפארק מוצא, מוסיף ומספר כי "זה הגיע למצב שישנה צמחייה שהינה מפגע בטיחותי. למשל מגיעה קבוצה של רוכבי אופניים ו שדה הראייה שלה מצטמצם כך שנוצר נתיב אחד לכולם. זה יוצר סכנה, העשבים פלשו מעבר לכביש, ראיתי שהתחילו לטפל בזה השבוע אך  כל הקיץ זה היה ככה. יש מקומות שהצמחייה גדלה ומשתלטת על הספסלים בפינות הישיבה".

פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילום: פרטי)

פארק עמק מוצא – פארק ירושלים (צילום: פרטי)

פניתם למוקד עיריית ירושלים?

"אני פניתי למוקד העירייה, במהלך החג ראיתי שהתחילו לבצע עבודות צמחייה, אך לא סיימו את העבודה. אבל זה אחרי כמה שבועות של פניות למוקד. פעם אמרו לי במוקד שלא רושמים תלונה אם אין שם רחוב, התווכחו איתי. כל מה שמניתי זה חלק מתחושת ההזנחה, את הזבל צריכים לפנות בתדירות יותר גבוהה, יש חיות בר המסתובבות ומחפשות שאריות אוכל. בשורה התחתונה לא מתחזקים את הפארק עושים חצי עבודה".

תושב נוסף, שמטייל בפארק עמק רפאים – הגובל עם שכונות גבעת משואה, עיר גנים, קרית מנחם וגילה, מספר ל"כל העיר" כי במתחם נערמת אשפה, "המקום זקוק לפינוי הזבל בתדירות גבוהה יותר. משפחות מדיעות למקום ומוצאות פחים מפוצצים באשפה שכבר גולשת ונשפכת החוצה. אין להם איפה להשליך את האשפה, שקיות נערמות ומחכות שיאספו אותן".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש, נרשמת הזנחה גם בפארק עמק הארזים – חלק בפארק ירושלים, הגובל עם מבשרת ציון, רמות, ליפתא, יער ירושלים וכביש 1.

מטיילים שהגיעו למקום תיעדו פסולת על הקרקע, פחים לא מפונים, צמחייה לא גזומה ושולחנות מלוכלכים. מדובר בפארק שנחנך רק לפני כשנה וחצי בהשקעה כוללת של כ-13 מיליון שקלים – המתחם כולל מתקני משחק וטיפוס, טיילת, גשר הולכי רגל מעל נחל שורק ומסלול אופניים בטבע. עיריית ירושלים, האחראית על ניקיון המתחם ואחזקתו, טענה כי "הפארק זוכה לניקיון מתוגבר בחודשי הקיץ, הניקיון מתבצע בין השעות 22:00-7:00", וקראה לתושבים, "לשמור על ניקיון המקום".

פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילום: פרטי)

פארק עמק מוצא – פארק ירושלים (צילום: פרטי)

לא רק בפארק ירושלים נרשמת ההזנחה, לטענת תושבים, גם בפארק גוננים רשמת הזנחה. יוסי סעידוב, ממקימי ועד התושבים למען פארק המסילה בירושלים, מייסד ודובר ארגון 15 דקות, "פארק גוננים הוקם ביוזמת תושבי קטמונים ובהשקעה ממשלתית של כ-30 מיליון שקל, ונחנך לפני שנתיים. לפני כחצי שנה אחת הפעילות שלנו התלוננה על נדנדה שבורה במוקד העירייה, שלחה מכתבים ועוד. עד היום העירייה לא טרחה לטפל בזה. כל הקיץ עבר ואין שום טיפול. זו דוגמא אחת להזנחה".

פארק עמק מוצא - פארק ירושלים (צילום: פרטי)

פארק עמק מוצא – פארק ירושלים (צילום: פרטי)

אפרת גבעתי, פעילה נוספת בעיר, מציינת כי "פארק גוננים הוא פנינה בתוך השכונה. כשהפארק נפתח הקמנו קבוצה של 'נאמני פארק גוננים', על מנת לראות ולדעת  איך אפשר לשמור על הפארק שישרת את התושבים כמו שצריך. הנדנדה השבורה בפארק גוננים ניצבת במקום כבר חצי שנה, זו סכנה לילדים. בנוסף, ישנם עמודי תאורה שבורים. בנוסף, בפארקים שונים בעיר, עיריית ירושלים הקימה אשפתונים בגינות הציבוריות, זהו פח קטן ועגול שיש לו פתח מלמעלה. מה שקורה שעורבים מגיעים לאשפתון, מוציאים את הזבל מתוך הפח ומפזרים אותו בגינות. אני הולכת עם הילדים שלי לפארק והכל מטונף. אם עובד תברואה יבוא שלוש פעמים ביום וינקה את הפארק, זה לא יעזור ויהיה כל הזמן מלוכלך מכיוון שעורבים מוציאים את הפסולת. כשהפארק מלוכלך ומזוהם כל הזמן, אנשים ילכלכו עוד יותר ולא ישמרו על הניקיון. כל מה שצריך לעשות זה להתקין פחים סגורים".

פארק עמק מוצא - הצמחייה גולשת לשביל (צילום: פרטי)

פארק עמק מוצא – הצמחייה גולשת לשביל (צילום: פרטי)



עבודות השדרוג של העיריה בפארק, השבוע (צילום: עיריית ירושלים)

מהעירייה נמסר בתגובה: "פארק מוצא – בחודש האחרון מתבצעות עבודות אחזקה במקום על ידי מחלקת גנים ונוף באגף לשיפור פני העיר. העבודות כוללות גיזום נדרש, ניקוש עשבייה, טיפול בפסולת ותחזוקה שוטפת קבועה במטרה לשמור על הפארק ומתקניו לטובת התושבים. כמו כן, בוצעו עבודות תחזוקה של שביל האופניים הכוללות: ריבוד וסימון השביל. פארק ירושלים ופארק גוננים – זוכים לטיפול שוטף של ניקיון מתוגבר מידי יום ביומו.  בנוגע לנדנדה בפארק גוננים – הנושא נמצא בטיפול להחזרת הנדנדה לגן".

 

עבודות השדרוג של העיריה בפארק, השבוע (צילום: עיריית ירושלים)

עבודות השדרוג של העירייה בפארק, השבוע (צילום: עיריית ירושלים)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר