העבודות סמוך למשכנות האומה (צילום: דיירי משכנות האומה)
העבודות סמוך למשכנות האומה (צילום: דיירי משכנות האומה)

"אנחנו חיים בתוך ענן של אבק". דיירי משכנות האומה זועמים. צפו והאזינו

דיירי משכנות האומה בירושלים מתלוננים על מפגעי אבק ורעש חמורים, שנגרמים כתוצאה מעבודות להקמת מעון: "איך אפשר לחיות ככה?"

פורסם בתאריך: 8.10.18 06:23

דיירי משכנות האומה ממשיכים במאבקם נגד העבודות סמוך לשכונה. לטענת הדיירים השבוע נרשמה עליית מדרגה במפגעי הרעש והאבק – לדבריהם עבודות להקמת מעון חדש גורמות לענני אבק ולזיהום אוויר חמור. "אנחנו חיים בתוך ענן של אבק", מתאר בשיחה עם "כל העיר" דייר במשכנות האומה. "בשבוע האחרון החלו לבצע עבודות רציניות יותר, מה שגורם לענני אבק. אנחנו לא פותחים את החלון בכלל, וכשאנחנו מסתכלים החוצה  – אנחנו רואים רק אבק. איך אפשר לחיות ככה?".



"רוב תושבי משכנות האומה הם אוכלוסיה מבוגרת", אומרת דיירת אחרת בשכונה, "ראוי היה לקחת בחשבון את זיהום האוויר, שיכול לסכן אותנו – התושבים. העירייה והקבלן בשטח בכלל לא טרחו לקחת בחשבון את הנזקים הבריאותיים. זה כבר ממש מוגזם. רק לפני כמה חודשים בעקבות מאבק של הדיירים סוכם כי יצומצם מפגע האבק, אבל זה לא קורה".



יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, שמלווה את תושבי השכונה במאבקם, פנה לנציגי המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים ולראשי מינהל תפעול בכיכר ספרא על מנת שיתערבו בדחיפות ויטפלו במפגע. "עולה הרושם כי במסגרת הפרויקט לא נלקחו בחשבון הצרכים הבסיסיים ביותר של תושבי השכונה", מציין לנג, "והם משלמים בבריאותם את המחיר של זיהום אוויר ורעש בלתי סבירים. לצד זאת העירייה מכשירה בחיפזון חניוני האוטובוסים תפעוליים בשכונה בניגוד להחלטות הוועדות העירוניות ובסתירה להנחיות משרד הבריאות. מאז שהחלו העבודות ברחבי השכונה התרענו בפני העירייה על הסכנות ואף הבאנו בפניה פתרונות שונים. נמשיך לפעול וללוות את התושבים עד שהרשויות ייתנו מענה ראוי לבעיות הקשות שנוצרו בשכונה".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא פעם, דיירי משכנות האומה נאבקים נגד הקמת חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא. כחלק מהמאבק, חסמו הדיירים את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים. כמו כן, משרד הבריאות לא תומך בעבודות ולפני כחודשיים שיגר לעירייה מכתב בנושא, שבו היא מתבקשת שלא להתקדם בעבודות להקמת החניון, סמוך לגן ילדים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "המעון נבנה עבור תושבי האזור ובהתאם לתכנית בניין עיר מאושרת. בשלב זה מוצבים כלונסאות דבר היוצר רעש ואבק. אולם שלב זה הינו קצר ביותר, יימשך ימים בודדים בלבד ולאחר מכן לא צפויות הפרעות נוספות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אנה

    קנו דירה ב7 מיליון שקל ונושמים אבק..אחלה איכות חיים.בגד ללבוש ולחם לאכול אמר יעקב אבינו.

  2. ג'וני סלומון

    במקום "מאבקים" בעירייה יש פתרון פשוט. הולכים בלילה לאתר הבנייה, משחיתים את כל הציוד המכני עד לבלי הכר, כולל גנובה של כל המפתחות ועיסוק של כל ידיות הבקרה ואמצעי השליטה. בבוקר הקבלנים יגיעו לנזק בסך מיליון שקל, והופ תראו איזה קסם, שבוע אחר כך הם יעבדו בשקט כמו כיתה של ילדים שנמצאים בעונש.

    עשינו בדיוק את זה עם אתר הבנייה ברחוב מצפה ברמת גן, ואם אתה לא עושים את זה, האבק והרעש הפכו כרגע להיות באחריותכם. לא תאמינו כמה אלימות קיצונית לטווח הקצר יוצרת פתרונות קסם, ולא תאמינו כמה קבלן שאיבד מיליון שקל בלילה אחד פתאום קם בבוקר כמו צדיק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חזירים. בכל ירושלים בונים. בכל הארץ בונים. בכל העולם בונים. גם ליד הבית שלי בונים. מה הם חושבים לעצמם בעלי האף הנישא?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר