האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט"
האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט"

בעקבות הפרסום ב"כל העיר": הוחזרה האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע במומנט

לאחר פניית "כל העיר" לעירייה וליזם, הוחזרה האנדרטה לזכר 11 ההרוגים בפיגוע בקפה מומנט, שהוסרה בשל הקמת פרויקט נדל"ן במקום

פורסם בתאריך: 21.10.18 13:30

עדכון: האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע ב"קפה מומנט" ברחביה הוחזרה למקומה, זאת בעקבות הפרסום ב"כל העיר".

כזכור, בשעות הבוקר של יום ראשון פורסמה ב"כל העיר" על כך שהאנדרטה נעלמה ממקומה בסמוך ל"קפה מומנט" ברחביה וזאת בשל עבודות בנייה שמתקיימות במקום. "כל העיר" פנה לעירייה וליזם אשר מקים את פרויקט הנדלן, ולאחר הפנייה והפרסום הוחזרה, כאמור, האנדרטה למקומה.



בנצי בן שוהם, אחיה של לימור בן שוהם ז"ל, שנהרגה בפיגוע ב"קפה מומנט", אומר בתגובה להחזרת האנדרטה: "אני מודה לעיריית ירושלים ולקבלן המבצע על התייחסותם לעניין הרגיש ועל החזרת האנדרטה למקומה. אני מעריך זאת מאוד. אנו המשפחות נמשיך עם זיכרון ההנצחה של יקירנו. בנוסף, אני מאוד מודה ל"כל העיר" על ההתייחסות לפנייתי והטיפול המהיר בנושא".

מהעירייה נמסר בנושא: "עיריית ירושלים שמחה שהיזם החזיר את האנדרטה למקומה כפי שהתחייב לעשות. היזם יקדם תוכנית חדשה לשילובה של האנדרטה בתוך הפרויקט החדש שנבנה במקום".

עוד קודם לכן, בשיחה עם "כל העיר", הביע בן שוהם, אחיה של לימור בן שוהם ז"ל, שנהרגה בפיגוע ב"קפה מומנט" ברחביה לפני כ-17 שנה, בת 27 במותה, בקשה אחת בלבד – להחזיר את האנדרטה למקומה.

"לאחר הפיגוע המקום החליף כמה פעמים בעלות, ועדיין האנדרטה היתה שם", אומר בן שוהם בשיחה עם "כל העיר". "יזם נדל"ן קנה את המקום על מנת לבנות שם בניין מגורים, אבל כעת האנדרטה שהיתה שם נעלמה. אני מבין שהחיים מתקדמים, אבל להסיר לגמרי את האנדרטה? הכאב הזה לא קל. עוד מעט אנחנו נציין 17 שנה לפיגוע, ולא נוכל להדליק שם נר זיכרון. הכל נעלם ונמחק".

הפיגוע ב"קפה מומנט" התרחש, כזכור, במוצאי שבת, 9 במרץ 2002. בשעה 22:30, כשבית הקפה היה הומה מבקרים, פוצץ את עצמו מחבל מתאבד. 11 בני אדם נהרגו, כ-60 נפצעו.

בנצי בן שוהם עם תמונת אחותו לימור בן שוהם ז"ל (צילום: תומר אפלבאום)

בנצי בן שוהם עם תמונת אחותו לימור בן שוהם ז"ל (צילום: תומר אפלבאום)

בן שוהם מבקש להחזיר את האנדרטה למקומה. "בירושלים יש הרבה אנדרטאות עוד מקום המדינה, והציבור חייב לזכור גם את הפיגוע הנורא שהיה ב'קפה מומנט'. זה הזיכרון שלי ושל הציבור. אני, כנהג מונית ירושלמי, לוקח גם תיירים למקום הפיגוע, ועכשיו אין אנדרטה. אני לא יודע איפה האנדרטה. רק חשוב לי שהיא תחזור למקומה".

אנדרטת הנרצחים בקפה מומנט (צילום: בנצי בן שוהם)

האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע הרצחני ב"קפה מומנט" (צילום: בנצי בן שוהם)

 

מטעם יזם המתחם – לורנט לוי נמסר: "הכל נעשה בתיאום מול הביטוח לאומי ועיריית ירושלים. מה שהם אומרים לנו לעשות אנחנו עושים. התכתבנו איתם בנושא מחודש אוגוסט 2018, ישנם פרטים סודיים שאסור להם להעביר לנו. אנחנו נכבד את האנשים כמו שצריך, עשינו הכל לפי הסדר".

מהעירייה נמסר: "האנדרטה הוסרה כחלק מהכנת השטח לבניה שתחל בקרוב במקום וכדי למנוע פגיעה באנדרטה. לאור רגישות הנושא העירייה ביקשה מהיזם להחזיר את האנדרטה למקומה ולהגן עליה מפני פגיעה במהלך הבניה וכך יעשה. במקביל יגיש היזם תuכנית חדשה ובה ישלב את האנדרטה בתוך פיתוח הפרויקט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר