(צילום: Adriana Lobba)
(צילום: Adriana Lobba)

הדתה? ירושלים במקום ה-11 במדד חופש הדת העירוני

תנועת 'ישראל חופשית' בדקה את מידת ההשפעה של העיריות על חופש הדת בערים - עיריית ירושלים קיבלה 20 נקודות בלבד (מתוך 46), שיעור נמוך יותר מהממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 22.10.18 08:53

אם אתם מרגישים שלעיריית ירושלים יש חלק גדול בהשפעה על מידת חופש הדת בעיר, או נכון יותר לומר היעדר חופש, אתם לא טועים: בבדיקה שביצעה תנועת 'ישראל חופשית' על מידת ההשפעה של הרשויות המקומיות בישראל על חופש הדת של תושביהן עלה כי ירושלים מדורגת במקום ה-11 (מתוך 24 רשויות שנבדקו) עם חופש דת בשיעור של 43.5 אחוזים בלבד. במקום הראשון, יש לציין, ניצבת עיריית מודיעין-מכבים-רעות עם מדד חופש של 80.5 אחוזים.



תנועת 'ישראל חופשית' אספה נתונים כלליים מפרסומים באתר העירייה ומנתונים רשמיים וגלויים, והעניקו על פיהם ניקוד בכמה וכמה קריטריונים, על פי סדר חשיבות מסוים. כך למשל, מסחר בשבת ותחבורה ציבורית יכלו להעניק עד 10 נקודות לכל היותר; תקציבי דת, יחס ללהט"בים והפרדה מגדרית במרחב הציבורי יכלו לזכות את העיר בשש נקודות כל אחד; פלורליזם יהודי וקבורה אזרחית זיכו את העיריות בשלוש נקודות כל אחד, לכל היותר; על פיקוח בנושא שלילת תעודות כשרות מעסקים ניתנו עד שתי נקודות לכל עירייה. בסופו של דבר, בשקלול סכום כל הנקודות יכולה הייתה כל עיר לצבור עד 46 נקודות, שהן ציון מושלם, או 100 אחוזים בשיעור חופש הדת באותה עיר.

אם כן, ירושלים דורגה כאמור בשקלול כל הנקודות במקום ה-11, עם 43.5 אחוזים ו-20 נקודות מתוך 46 אפשריות. מדובר בציון נמוך מהממוצע הארצי, שעומד על 21.4 נקודות (46.5 אחוזים). בקריטריון זכויות הלהט"בים ניצבת אמנם העיר 'במקום טוב באמצע' ביחס לשאר הערים, אך היא זכתה בשתי נקודות בלבד מתוך שש אפשריות; בנושא הקבורה האזרחית לא זכתה העיר אף לא בנקודה אחת, אך עובדה זו נכונה גם לגבי ערים רבות אחרות, כולל תל אביב. מצב דומה נרשם בסעיף 'שלילת תעודות כשרות'.

בית שמש זכתה בשתי נקודות בלבד תחת הסעיף 'מסחר בשבת'; באפס נקודות בסעיף 'תחבורה ציבורית בשבת' (שם זכתה ירושלים בשש נקודות, הודות למיזם הפרטי 'שבוס'); ובנקודה אחת בקריטריון הנוגע לזכויות הלהט"ב. כל אלו, בין היתר, הביאו לכך שתזכה ב-9.5 נקודות בלבד בחישוב הכללי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מקווה שתגיע למקום ה-24 כי ירושלים היא עיר הקודש תבנה ותיכוננן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר