המשפחות השכולות וראש העיר ניר ברקת ליד האנדרטה לזכר חללי צוק איתן (צילום: ג'קי לוי)
המשפחות השכולות וראש העיר ניר ברקת ליד האנדרטה לזכר חללי צוק איתן (צילום: ג'קי לוי)

עמק הצבאים: נחנכה האנדרטה לזכרם של חללי מבצע צוק איתן

האנדרטה בעמק הצבאים הוקמה לזכרם של 11 חיילי מבצע צוק איתן, שנפלו על הגנת הארץ ונקברו בירושלים

פורסם בתאריך: 25.10.18 20:21

היום, חמישי, 25.10.18, נחנכה האנדרטה לזכרם של 11 חיילי מבצע צוק איתן, שנפלו על הגנת הארץ ונקברו בירושלים. הטקס התקיים בפאתי עמק הצבאים, במעמד ראש העיר ניר ברקת, יו"ר אגף ההנצחה במשרד הביטחון אריה מועלם, רע"ן נפגעים מקחצ"ר סא"ל ענבר קפלן, המשפחות השכולות ומכובדים נוספים.



האדריכלים הירושלמים, עודד וקורן אבידני נבחרו להקים את האנדרטה בשיתוף המשפחות השכולות. ההורים השכולים קיבלו מספר חלופות לסקיצות ולבסוף נבחרה אנדרטת "הבית" – אנדרטה בצורת בית בשילוב אבנים ירושלמיות ועליהם הוטבעו סמלים השייכים ומציינים כל אחד מהנופלים בהתאם לבחירת המשפחות. הפרויקט משותף לעיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה, חברת מוריה – החברה המבצעת וסטודיו אבידני ירושלים.

בעירייה מציינים כי "האנדרטה עשויה מפלדת "קורטן" (נראה כמו חלודה) ובאובייקט נוסף שולבה אבן טבעית וחול. הייחוד של פלדת הקורטן היא שתהליך החילוד שהיא עוברת פוסק לאחר זמן מה, בניגוד לברזל למשל. בעיני האדריכלית, העבודה על האנדרטה הולידה חידוש בתחום שכן מחד האנדרטה היא ציבורית אך מנגד יש בה משהו פרטי הנוגע לכל משפחה. כל משפחה יכולה למצוא באנדרטה את הבן הפרטי שלה".

"הקמת האנדרטה הינה יוזמה של ראש העיר ניר ברקת, ובהמשך להבטחתו למשפחות השכולות בעת ביקרם ביקור ניחום אבלים לפני ארבע שנים", נמסר מהעירייה, "ובשיחות עם המשפחות השכולות הן הביעו את כמיהתן להנצחת יקיריהם באמצעות אנדרטה ובסביבה בה קיימת נראות וחיות. בהתאם לשאיפת המשפחות במקום בו הוקמה האנדרטה יוקם פארק אתגרי לילדי העיר ויחד עם עמק הצבאים המשודרג יהווה מקום בילוי ופעילות למשפחות רבות עם ילדיהם".

ראש העיר ניר ברקת מוסר: "אחד עשר הלוחמים שלנו היו מלח הארץ, כל אחד מהם  עולם ומלואו. האנדרטה שהוקמה בפארק הצבאים המחודש, נבנתה בהמון מחשבה, היא מצליחה לשלב בתוכה את הסיפור האישי של כל אחד מהבנים לצד הסיפור הלאומי. היא מנציחה את הזיכרון ולצד זאת מאפשרת חיים. תלמידים ומשפחות צעירות יגיעו לכאן, יישבו, ינוחו, ילדים ישחקו ויצחקו. החיים ימשכו. זו צוואתם של הנופלים, שאותה אנחנו נחושים למלא. ירושלים לא שוכחת את בניה – נזכור את הבנים ונמשיך את החיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר