אביטל רוקח ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
אביטל רוקח ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

מורשע: שמואל דטיאשוילי רצח את פרודתו אביטל רוקח ז"ל ב-50 דקירות סכין

הנאשם, תושב ירושלים, ארב לאביטל רוקח ז"ל ביציאה מביתה בנוה יעקב לפני כארבע שנים, דקר אותה בכל חלקי גופה ונמלט. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו ברצח

פורסם בתאריך: 1.11.18 15:06

שמואל דטיאשוילי, בן 51 תושב העיר, הורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח פרודתו, אביטל רוקח ז"ל, בספטמבר 2014. כתב האישום מגולל את מעשיו המזעזעים של דטיאשוילי, שלא היה מוכן לקבל את החלטתה של רוקח להיפרד ממנו, ארב לה ביציאה מביתה בנוה יעקב – ודקר אותה כ-50 פעמים בכל חלקי גופה. לאחר מכן הוא נמלט, והותיר את המנוחה מדממת. בהמשך היא נפטרה מפצעיה.



בכתב האישום נכתב כי השניים, הורים לשלושה ילדים, היו נשואים 23 שנים. האישה ביקשה להיפרד מבעלה, ועברה להתגורר בנפרד ממנו. לנאשם מיוחסות, עוד טרם התקיפה המזעזעת, שורה של עבירות איומים ותקיפות כלפי האישה. באחת הפעמים הוא אף נעצר, מעצרו הוארך ובהמשך הוצא נגדו צו הרחקה מהאישה. באחד הימים, כאשר ידע כי רוקח ז"ל מתכננת לצאת מביתה להופעה, ארב לה דטיאשוילי בחדר המדרגות, תקף אותה וגרם למותה.

בכתב ההגנה שהוגש לאחר הרצח טען הנאשם כי לא התכוון לרצוח את רוקח ז"ל. הוא טען בבית המשפט כי המקרה "לא היה רצח, ודאי לא רצח מתוכנן או מכוון (רצח בכוונה תחילה) וכי איןיסודו, ראשיתו, מהלכו או סופו בכוונה או בהחלטה של הנאשם לפגוע במנוחה".

בית המשפט לא התרשם מדבריו של דטיאשוילי, וכתב בגזר הדין: "לא ניתן לקבל את גרסת הנאשם לפיה לא הגיע למקום מתוך מטרה לקפח את חיי המנוחה. הראיות מצביעות אחרת. אולם, גםאם כך היה, הנאשם עשה שימוש בכלי קטלני ופגע במנוחה עשרות פגיעות. מכך ניתן ללמוד על כוונת הקטילה. גם הפקרת המנוחה מצביעה על החלטה להמית. ועוד: לנאשם היה מניע – חוסר יכולתו לקבל החלטת המנוחה לסיים הקשר עימו אחת ולתמיד, באופן סופי ומוחלט. קיום מניע לביצוע ההמתה עשוי לשמש אף הוא ראיה נסיבתית להוכחת ההחלטה להמית".

ההרשעה ניתנה במעמד שלושה שופטים – על ידי אב בית הדין, השופט רפי כרמל, השופט כרמי מוסק והשופטת שירלי רנר. גזר הדין יינתן בהמשך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר