נדב בן סוזן (צילום: פרטי)
נדב בן סוזן (צילום: פרטי)

"הגמגום לא מונע ממני לעשות דברים בחיים"

שבוע המודעות לגמגום: נדב בן סוזן, תושב העיר, מספר: "רמת הגמגום משתנה מתקופה לתקופה, מסיטואציה לסיטואציה. אני יכול לדבר שיחה שלמה באופן שוטף, ושיחה אחרת באותו יום תהיה עם הרבה תקיעוֹת וכדומה"

פורסם בתאריך: 13.11.18 17:31

גם אם נדמה לנו שהמצב אחר, בפועל רובינו לא באמת יודעים מהו גמגום. לא מבינים מהי המשמעות של חיים עם גמגום, ולא מודעים באמת להשפעה העצומה שיש לגמגום על חייו של המגמגם – כמעט בכל צעד וצעד שיעשה. לקראת שבוע המודעות הישראלי שמצוין השבוע, התפנה נדב בן סוזן, תושב העיר ומגמגם מילדות, לספר לנו על המשמעות של העניין. "נכון, הייתי מעדיף שהריאיון בינינו יתקיים בכתב, בעיקר בשביל הנוחות והמהירות", הוא משתף בכנות. "אבל אני כן מדבר עם חברים, גם בטלפון, וכשצריך אז אדבר גם עם לקוחות בטלפון. זה משתנה לפי הסיטואציה".



בן סוזן, בן 29, נולד במבשרת ציון. בתיכון למד בירושלים, וכיום הוא גר בשכונת בית הכרם. תפקידו – מנהל לוגיסטי ומנהל קשרי לקוחות בעמותת קיימא בבית זית ("אפשר להגדיר את התפקיד כך", הוא מוסיף בכתב אחרי הריאיון. "אני עושה עוד כמה תפקידים במקביל").

מהי החשיבות שבקיום שבוע המודעות מבחינתך?

"בתור מישהו שמגמגם כל החיים, אני נתקל ביומיום בהרבה אנשים שלא מכירים את העניין, לא יודעים מה זה גמגום – ומה זה לא. הם גם לא יודעים מה לעשות ומה לא לעשות. חשוב להנגיש את המידע הזה לאנשים שלא מכירים מישהו שמגמגם".

איך למדת להתמודד עם הגמגום ביומיום?

"אני מגמגם מאז שאני ילד, אבל הגמגום לא מונע ממני לעשות דברים בחיים. ברור שאני פחות אדבר ברדיו, כן? אבל עשיתי שנת שירות והייתי בצבא; למדתי במכללת הדסה בירושלים, ושם היו קורסים שדרשו לעשות פרזנטציה – ועשיתי את זה, לאט-לאט; עבדתי כמלצר וכמנהל בבית קפה, וכיום אני עובד בעמותה, שהייתי בין המקימים שלה לפני שש שנים. אני עובד עם לקוחות וספקים, ומול שאר העובדים. הגישה שלי היא לא לתת לזה למנוע ממני לעשות משהו, ולא להתבייש".

אתה מרגיש שהיום החברה מקבלת ומתמודדת עם הגמגום טוב יותר, בהשוואה לילדוּת שלך?

"הילדים בדרך כלל צוחקים יותר, וזה פחות נחמד, אבל המבוגרים יותר מבינים ויותר סבלניים. צריך לזכור שרמת הגמגום משתנה מתקופה לתקופה, מסיטואציה לסיטואציה. אני יכול לדבר שיחה שלמה באופן שוטף, ושיחה אחרת באותו יום תהיה עם הרבה תקיעוֹת וכדומה. זה באמת דינאמי ולא משהו שתמיד יהיה באותה רמה".


אמב"י – ארגון המגמגמים בישראל, מקיים השבוע את שבוע המודעות לגמגום בישראל במסגרתו התקיימו אירועים ברחבי הארץ. היום, 13.11.18, ייערך אירוע במכללת הדסה. אמב"י מקדמים פעילות הסברה והעלאת מודעות שתפקידה ליצור עולם שמבין גמגום בקרב האנשים המגמגמים עצמם, בני משפחותיהם, מעסיקים פוטנציאליים והציבור הרחב. פרטים נוספים אפשר לקבל בעמוד הפייסבוק של העמותה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר