ניר ברקת, משה ליאון (צילומים: מאיר אליפור, Kopitchinski & Yado photography)
ניר ברקת, משה ליאון (צילומים: מאיר אליפור, Kopitchinski & Yado photography)

עיריית ירושלים: החלה החפיפה בין ברקת לליאון

משה ליאון הגיע לקומה השישית בעיריית ירושלים והחל את הליך החפיפה עם ניר ברקת. אחד האתגרים הגדולים של ליאון - בניית תקציב לעיריית ירושלים לשנת 2019

פורסם בתאריך: 18.11.18 19:15

היום, ראשון בצהריים, הגיע ראש העיר הנבחר משה ליאון לקומה השישית בעיריית ירושלים ונפגש עם ראש העיר היוצא ניר ברקת. השניים החלו את הליך החפיפה כבר היום.



אחד האתגרים הגדולים של ליאון הוא בניית תקציב לעיריית ירושלים לשנת 2019, ואישורו מול קואליציה חדשה. אתגר גדול נוסף הוא בניית הקואליציה, שכפי שפורסם ב"כל העיר" – ליאון כבר החל בבנייתה של הקואליציה החדשה.

ראש העיר היוצא ברקת וראש העיר הנבחר ליאון ישבו לפגישה. גורמים בכירים בקומה השישית בעירייה מספרים ל"כל העיר" כי "בין השניים נרשם שיתוף פעולה מוחלט. ניר רתום לעזור לו והיחסים ביניהם טובים. הם דיברו על האתגרים הגדולים שיש לליאון – בראשונה הוא התקציב העירוני לירושלים לשנת 2019. התקציב למעשה מתחלק לשני חלקים. הראשון – גובה התמיכה הממשלתית בעיריית ירושלים – המטרה היא להגדיל את התקציב הממשלתי לעיר. דבר נוסף – התקציב הפנים עירוני – מי יקבל יותר ומי פחות. לכל ראש עיר יש את סדרי העדיפויות שלו".

בהמשך השבוע צפוי ליאון להיפגש עם ראשי האגפים בעיריית ירושלים. שלב זה מאפשר לראש העיר הנבחר להכיר כל אגף לעומק. "כל מנהל אגף יציג לליאון את תוכנית העבודה שלו, ויגדיר עבורו מה חשוב יותר ומה חשוב פחות".

בהמשך לכך, ליאון, כבר בשבוע שעבר, עוד לפני הסיבוב השני, החל לבנות את הקואליציה החדשה. כידוע, ש"ס, דגל התורה, מאוחדים והבית היהודי כבר בפנים. כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", סיעת ש"ס, שכידוע נשלטת על ידי שר הפנים אריה דרעי, דורשת למנות שני סגנים. עוד דורשת ש"ס תקציבים נוספים לחינוך החרדי לטובת בניית מוסדות לימוד לבנים ולסמינרים לבנות בשכונות החרדיות והמעורבות.

ליאון ינסה לצרף לקואליציה שלו גם את חברי סיעת התעוררות בראשות יריבו עופר ברקוביץ, וגם את יוסי דייטש – יו"ר סיעת אגודת ישראל. לראשונה, באופן תקדימי, ליאון, שסיעתו "ירושלים שלנו" לא הצליחה להיכנס למועצת העירייה ייחשב ל"מנדט ה-32".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר