עצרת הזעקה של ש"ס ודגל התורה (צילום: שוקי לרר)
עצרת הזעקה של ש"ס ודגל התורה (צילום: שוקי לרר)

בכיר בדגל התורה ל"כל העיר": "כסיעה שראש העיר נבחר בעיקר על ידה, אנחנו צריכים לעשות את המקסימום בניהול העיר"

על רקע המשא ומתן להרכבת הקואליציה העירונית, סיעת דגל התורה, אחת מבין שתי התומכות הגדולות של משה ליאון בבחירות, דורשת את תיקי התכנון והבנייה והחינוך החרדי: "נדאג שלכל ילד חרדי יהיה מקום מסודר ללמוד בו"

פורסם בתאריך: 20.11.18 08:36

על רקע פתיחת המשא ומתן להרכבת הקואליציה של ראש העיר הנבחר משה ליאון, מציבים בכירים בסיעת דגל התורה בראשות אליעזר ראוכברגר רשימת דרישות רצינית ומשמעותית. ל"כל העיר" נודע כי רשימת הדרישות של דגל התורה כוללת מינוי 2 סגני ראש עיר מטעמה, את תיק התכנון והבניה ואת תיק החינוך החרדי עם תוספת תקציבים לטובת הקמת מוסדות חינוך נוספים עבור המצביעים שלה.



בכיר בסיעת דגל התורה מדבר בשיחה עם "כל העיר" על הדרישות הללו: "כאחת מהסיעות הגדולות ביותר במועצת העירייה הנכנסת, כסיעה שראש העיר נבחר בעיקר על ידה, אנחנו צריכים לעשות את המקסימום בניהול העיר ירושלים בקדנציה הקרובה".

אותו גורם מוסיף ומתייחס לתיקים המשמעותים שדורשת סיעת דגל התורה ואומר: "תיק התכנון והבנייה הוא חשוב ביותר. כמעט כל בית בירושלים זקוק לאישור כזה או אחר להרחבה או לבנייה. הבירוקרטיה מורכבת ואנחנו רוצים לסייע. בנוסף יש לנו מחויבות לתושבים החרדים בשכונות המעורבות ולכן אנו רוצים את תיק החינוך החרדי – כדי שנדאג שלכל ילד חרדי יהיה מקום מסודר ללמוד בו. כשיש בית ספר (אופק רמות, ש"ה) עם אלפי מטרים ועשרות כיתות שלומדים בו רק 15 ילדים בכל כיתה בזמן שיש מאות תלמידים חרדים ללא מבנה מסודר, אפשר להבין לבד מה צריך לעשות".

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

אלא שבנושא תיק החינוך החרדי נדמה שהולך ומתפתח מיני משברון בין דגל התורה לש"ס, שהלכו כידוע יד ביד לאורך כל מערכת הבחירות ותמכו ללא סייג בראש העיר ליאון. ש"ס, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", מעוניינת גם היא בתיק החינוך החרדי, כשבכירים בסיעה הסבירו ל"כל העיר" כי ישנן שתי סיבות לכך. האחת, דאגה להקמת מוסדות חינוך נוספים למצביעי ש"ס בשכונות החרדיות והמעורבות, והשנייה הפסקת האפליה של בנות חרדיות במוסדות לימוד קיימים.

בדגל התורה מגיבים לדברים ואומרים כי "הדרישה של ש"ס לקבל את תיק החינוך בגלל סוגיית האפלייה במוסדות החינוך די תמוהה. הרי כל חברי המועצה מטעם דגל התורה עסקו לאורך כל הקדנציה האחרונה בשיבוץ תלמידות בשיתוף פעולה עם ש"ס".

אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים (צילום: פרטי)

אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים (צילום: פרטי)

גורם בכיר בדגל התורה מוסיף ואומר: "אנחנו הסיעה השניה בגודלה במועצת העירייה (6 נציגים) ולאור זאת מבחינתנו הדרישה לקבל את תיק החינוך החרדי מוצגת במשא ומתן להרכבת הקואליציה בראש סדר העדיפיות".

למרות הדברים הנחרצים הללו, באופן רשמי שומרים בדגל התורה על ממלכתיות. בשיחה עם "כל העיר" היום, שני, אומר ישראל קלרמן, מספר 2 ברשימת דגל התורה במועצת העירייה: "בתום המשא ומתן תוקם פה הקואליציה הכי טובה לירושלים. אין ולא היו חילוקי דעות עם שאר השותפים".

הרב חיים קנייבסקי (צילום: מוישימי)

הרב חיים קנייבסקי (צילום: מוישימי)

כידוע, כ-40,000 ממצביעי דגל התורה תמכו אופן גורף בליאון בסיבוב הראשון של הבחירות לראשות העיר. ההערכות הן שבסיבוב השני של הבחירות, הצביעו עבור ליאון מספר דומה של תומכי דגל התורה ואולי אף למעלה מכך, וזאת לאור קריאה חד משמעית של הרב חיים קנייבסקי, מהכוחות המובילים של דגל התורה, להצביע עבור ליאון.

ישראל קלרמן, מספר 2 ברשימת דגל התורה (צילום: שלומי כהן)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משה ליאון אל תיתן להם לרכוב עליך הם בסופו של דבר יורידו אותך לברכיים ( אם ניקח לקיצוניות- כמו סינדרום אישה מוכה שחושבת שזה מה שמגיע לה) תנהל כמו שאתה מסוגל ובגדול!! כל מיגזר בגזרתו ואל תשלח את הציבור להתקוטט בינו לבינו ושהחרדים בטח לא ינהלו לציבור החילוני את החיים- וההיפך.. שים לזה סוף כי אתה מסוגל – שיהיה בהצלחה !!

  2. משה.

    הוא לא מסוגל לצערנו, כי כל החילונים נשארו בבית ביום הבחירות, ופשוט מסרו את ירושלים לחרדים במקום לצאת ולבחור ברקוביץ. אז אנחנו נמשיך לבכות עוד 5 שנים ונביט בעניים כלות איך החרדים משתלטים על ירושלים ואין לנו מה להלין אלא על עצמנו בלבד. מקווה שבכל זאת ברקוביץ יצליח לבלום משהו עם 7 המושבים שיש לו במועצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר