מייסדי לייטריקס עמית גולדשטיין, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון וניר פוצטר (צילום: אופיר אבה)
מייסדי לייטריקס עמית גולדשטיין, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון וניר פוצטר (צילום: אופיר אבה)

חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס גייסה 60 מיליון דולר

המובילאיי הבאה? חברת ההייטק הירושלמית מגבעת רם, שפיתחה אפליקציות עיבוד תמונות, השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 60 מיליון דולר; לייטריקס מוכרת בזכות אפליקציות יצירת התוכן שלה אשר זכתה ללמעלה מ-100 מיליון הורדות, בהן האפליקציה המצליחה Facetune

פורסם בתאריך: 20.11.18 20:36

חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס השלימה השבוע סבב גיוס ספים שני בהיקף של 60 מיליון דולר, מתוכם 15 מיליון דולר ייכנסו לחברה, שאר הכסף יושקע ברכישת מניות מעובדים ובהכפלת כוח אדם. החברה מוכרת בזכות אפליקציות יצירת התוכן שלה אשר זכתה ללמעלה מ-100 מיליון הורדות, בהן האפליקציה המצליחה Facetune. בחברה מדווחים כי הכנסותיה יסתכמו השנה בלמעלה מ-50 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי הובל בידי קרן אינסייט ונצ'ר פרטנרס והשתתפה בו כללטק.

בלייטריקס מדגישים כי "חלק מגיוס ההון הנוכחי ישמש לרכישת מניות מהמייסדים, העובדים ומשקיעים המחזיקים באופציות שמומשו. בנוסף, ישמש ההון לפיתוח מוצרים חדשים ולהכפלת עובדי החברה לכדי 300 אנשים".



החברה מעצבת ומפתחת כלים חזקים ליצירת תוכן במובייל, בהם האפליקציה זוכת הפרסים לעריכת תמונות פורטרט Facetune וחבילת האפליקציות Enlight לעיצוב תוכן ויזואלי. "לייטריקס שמה לה למטרה להנגיש את הקריאייטיביות לציבור הרחב", כך נמסר מהחברה. "האפליקציה האחרונה שהשיקה לייטריקס באמצע חודש ספטמבר, Enlight Pixaloop, הפכה ללהיט עם 6 מיליון משתמשים וכ-200,000 מנויים בתשלום, תוך חודשיים בלבד".

כאמור, זהו סבב הגיוס השני של לייטריקס, זאת לאחר שבסבב הראשון ב-2015 גייסה החברה 10 מיליון דולר בגיוס שהובילה קבוצת ויולה. מאז סבב הגיוס הראשון של החברה ב-2015, לייטריקס הגדילה את מצבת העובדים מ-30 ל-150 והכנסותיה צמחו ב-270 אחוז מדי שנה. בשנת 2016 שחררה החברה את Factune2 במודל עסקי מחודש המציע מנוי חודשי או שנתי, במקום כזה המבוסס על קניה חד פעמית של האפליקציה. תחזית ההכנסות של החברה לשנת 2019 עומדת על 100 מיליון דולר.

"שוק המובייל גדל ויותר ויותר אנשים מעדיפים לערוך תוכן ויזואלי בסמארטפון שלהם", מסביר ד"ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "בין אם מדובר במשתמש פרטי באינסטגרם שעורך תמונה, אמן שמעצב פוסטר, או בעל עסק קטן המייצר סרטון וידאו. כולם יכולים להשתמש באחד מכלי הקריאייטיב שלנו".

איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי והתעשייה של הרשות לפיתוח ירושלים בירך את לייטריקס ומסר: "אנחנו גאים להיות שותפים לצמיחתה של לייטריקס בירושלים. הצלחתה של החברה ודומותיה מוכיחות כי האסטרטגיה שהנחלנו בעיר בשש שנים האחרונות, של פיתוח האקו-סיסטם הטכנולוגי בעיר, הביא להפיכתה של העיר לאחת מ-30 האקו סיסטמים המובילים בעולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר