חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים (צילום: יח"צ)
סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)

יו"ר הבית היהודי בירושלים: "אנחנו רוצים את תיק החינוך המורחב והמאוחד, שבו החזיק ברקת"

בשיחה עם "כל העיר" מדגישה חגית משה: "אני לא חושבת שיהיה נכון לחלק את התיק למגזרים - זה לא טוב למגזר החרדי ולא טוב למערכת החינוך העירונית"

פורסם בתאריך: 22.11.18 08:46

בשיחה עם "כל העיר" מדברת חגית משה, יו"ר הבית היהודי ירושלים, על המשא ומתן הקואליציוני ועל הדרישות שמציבה סיעתה: "אנחנו רוצים את תיק החינוך המורחב והמאוחד, שבו החזיק ניר ברקת בקדנציה הראשונה. המטרה היא להמשיך את כל הנושא של בינוי כיתות הלימוד החדשות ולהעניק עוד תקציבים לתוכניות חינוכיות. בנוסף, אנחנו מבקשים גם את אחד מבין תיק הנוער ותיק מורשת ישראל, שהם מאוד רלוונטיים עבור הציבור שלנו".



אלא שבתיק החינוך, או לפחות בחלקו, מעוניינות גם סיעות ש"ס ודגל התורה, שתי הסיעות שתמכו באופן מובהק בראש העיר ליאון בכל מערכת הבחירות, זאת בניגוד לבית היהודי שבתחילה תמכה במועמדות של השר זאב אלקין והעבירה את תמיכתה לליאון רק לקראת הסיבוב השני של הבחירות. כפי שפורסם ב"כל העיר", בסיעת ש"ס מבקשים לשמור בידיהם את תיק החינוך החרדי, שבו החזיקו בקדנציה האחרונה, אלא שגם בסיעת דגל התורה מעוניינים לקבל לידיהם את התיק ומציבים את הנושא, כך לדברי גורם בכיר בסיעה, בראש סדר העדיפויות במשא ומתן הקואליציוני. בשתי הסיעות, יש לציין, מעוניינים בתיק החינוך החרדי עם תוספת תקציבים, וזאת על מנת לענות על צרכי המצביעים שלהם בשכונות החרדיות והמעורבות בעיר.

ראש העיר ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ראש העיר ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

משה מתייחס גם לכך ואומרת: "רק השבוע התחלנו את המשא ומתן ונצטרך להמתין כדי לראות איך הדברים מתקדמים. אני לא חושבת שיהיה נכון לחלק את התיק החינוך למגזרים – זה לא טוב למגזר החרדי ולא למערכת החינוך העירונית. צריכה להיות חשיבה, אבל לא לעשות הפרדה מלאה ואני חושבת שגם הסיעות החרדיות מבינות את זה".

אז למעשה את תתנגדי לפיצול התיק?
"אין פה עניין של התנגדות. המטרה היא שמערכת החינוך העירונית תעבוד כמו שצריך, אחרת זה לא יהיה טוב לילדים ולא יהיה טוב למערכת".

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

יש לציין כי בין ראש העיר ליאון לבין משה ישנו סיכום עוד מלפני הסיבוב השני של הבחירות, לפיו משה תכהן כסגנית ראש העיר ללפחות חצי מהקדנציה, כך שהמשא ומתן שמתנהל בין הצדדים כרגע נוגע אך ורק לתיקים שבהם יחזיקו שני חברי מועצת העירייה מטעם הבית היהודי – משה ויהודה דה פרוידיגר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליכודניק אמיתי

    הבית היהודי וחגית בראשותו, בגדו בציבור הציוני בירושלים (כולל חלק נרחב מהציבור הדתי לאומי) וכל זה תמורת ג'וב לחגית משה.

    חגית במו ידיה תהיה אחראית על הפיכת העיר לעיר ענייה, קיצונית, חרדית ואנטי ציונית.

    יבוא היום והם יענשו על זה.

    שאלו שלום ירושלים? לא אם נקבל ג'וב בחזרה…

  2. יעקב

    הליכוד תמכו בליאון. אז אם אתה ליכודניק אמיתי מה אתה רוצה ממנה? אם אתה תמכת בברקוביץ תבוא בטענות לכל החילונים שלא הצביעו. אגב: עכשיו ברקוביץ הקים בלוק עם מר"ץ וחביליו האנטי-דתיים. טוב שלפחות עכשיו הוא הוריד את המסיכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר