יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)
יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

גורמים באגודת ישראל ובסביבת דייטש: "אנחנו בעמדה נחותה במו"מ הקואליציוני"

באגודת ישראל, המפסידה הגדולה ביותר של הבחירות, מוסיפים: "למרות המשקעים, דייטש וליאון מסכימים שהסיעה שותפה טבעית בקואליציה"

פורסם בתאריך: 23.11.18 08:50

"אנחנו מבינים ויודעים שאנחנו נמצאים בעמדה נחותה במשא ומתן הקואליציוני מול משה ליאון, בוודאי ביחס לסיעות החרדיות האחרות", כך אומרים השבוע גורמים בסיעת אגודת ישראל בראשותו של יוסי דייטש, המפסידה הגדולה ביותר של מערכת הבחירות האחרונה.



דייטש עצמו, אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר": "כרגע אין בינינו לבין משה ליאון משא ומתן כי לא פנו אלינו. תיקים? מבחינתנו אידיאולוגיה וערכים נמצאים בראש סדר העדיפויות. אחר כך נדבר גם על תיקים ונשמע מה יש לראש העיר להציע לנו. אבל עוד קודם לכן, הוא צריך לפנות אלינו ולתאם מועד למפגש".

מערכת הבחירות המתוחה שהתקיימה לראשות העיר, הובילה ללא מעט מתחים בין הצדדים. ראש העיר הנבחר ליאון קיווה כי אגודת ישראל תתמוך בו בבחירות, כפי שעשו סיעות ש"ס ודגל התורה, אולם לסיעה היו מחשבות אחרות והיא הריצה כזכור את דייטש. בסיבוב השני נמנעה אגודת ישראל לתמוך במי מהמועמדים, אך בפועל לא מעט מתומכי אגודת ישראל היו פעילים מאוד במטה הבחירות של עופר ברקוביץ, והדבר הוביל למתיחות גדולה.

משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

דייטש מתייחס גם לנושא הזה ומציין כי "זה לא רלוונטי. מותר שיהיו בינינו מחלוקות ומשקעים. אנחנו לא זוג נשוי שאני מחויב לדעות שלי והוא לדעות שלי. התמודדתי מולו, אבל במהלך כל הבחירות כיבדתי אותו מאוד. בכל מקרה, עוד לא התחלנו להידבר, כך שאני לא באמת יכול לדעת האם יש משקעים או לא".

גורמים בסיעת אגודת ישראל מוסיפים ומציינים כי "הדבר שבו אנחנו עוסקים בשלב זה הוא סוגיות אידיאולוגיות כמו השבת וקדושת ירושלים".

מה מעכב את פתיחת המשא ומתן?
"צוות המשא ומתן של ליאון עסוק ככל הנראה בניסיון לפתור את המיני משברון שנוצר בין סיעות ש"ס ודגל התורה בנושא תיק החינוך. התיק הזה חשוב כי כולם מבינים שכל התוכניות והפרויקטים שניר ברקת הוציא לדרך בקדנציה הקודמת יישאו פרי ב-5 השנים הקרובות, כך שמי שייקח את התיק יוכל לקצור קרדיטים של עשייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר