גשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)
(צילום: אורן בן-חקון)

זה חורף זה? בועז נחמיה מ"ירושמיים" ל"כל העיר": "השבוע צפוי להיות 20 מעלות, זה לא חורף"

ומה לגבי תחזית לשלג? כרגע היא לא ברורה. בועז נחמיה, מ"ירושמיים": "כל שנה יש סיכוי ותמיד זה מעל 70 אחוז"

פורסם בתאריך: 25.11.18 13:00

במידה ובסוף השבוע האחרון ישבתם בבית שתיתם שוקו או תה חם (או ויסקי) מתחת לשמיכה, וחשבתם כי עונת החורף החלה, למרות שבאופן רשמי העונה תחל ב-21 בדצמבר, אז חכו עם זה. השנה, בניגוד לחודש נובמבר בשנה שעברה – אז החלו ממטרים רציניים יותר, החורף יגיע סמוך למועד המקורי שלו, והוא לא צפוי להקדים.



"ביחס לממוצע הגשמים, ירדו בעיר כ-58 מילימטר, אך עדיין החורף לא הגיע". כך מספר בשיחה עם "כל העיר" בועז נחמיה מייסד ומנהל אתר 'ירושמיים-מזג אוויר בזמן אמת'. לדבריו, העיר ביחס לממוצע ולשנים עברו במצב טוב, אך בשל כמות המשקעים הנמוכה שירדה בירושלים בשנים האחרונות, "אנחנו צריכים שיירדו גשמים והרבה מעל הממוצע. אנחנו בסדר גמור יחסית לממוצע", מדגיש נחמיה, "עד עכשיו בשנים שעברו זה לא היה טוב, היינו מתחת לממוצע. על מנת לאזן את הסיפור צריך שיירדו גשמים, הרבה מעל הממוצע".

בנוסף, מי שמיהר להוריד את בגדי החורף למדפים הנגישים, נחמיה מדגיש כי "עונת החורף עדיין לא החלה. החורף האמיתי צפוי להתחיל במהלך דצמבר, זה כל שנה משתנה. השבוע צפוי להיות 20 מעלות, זה לא חורף".


בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)

בועז נחמיה, אתר ירושמיים (צילום: פרטי)


נחמיה אומר כי כרגע לא ברור האם השנה יזכו הירושלמים לשלג. "בירושלים בחורף יש מקסימום בין 12 מעלות ל-15 מעלות, ובלילה 8-6 מעלות. זה לא חורף, אנחנו כעת בסוף עונת הסתיו. לעומת זאת, בשנה שעברה בתאריך הזה כן היינו בחורף, למרות שהוא היה דל. לגבי שלג – כל שנה יש סיכוי ותמיד זה מעל 70 אחוז, בכל עונת חורף לשלג".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר