הדמיה של מתקני החניה לגובה, כפי שמופיעה בהחלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה והוגשה על ידי חברת עדן מיום 25.11.18
הדמיה של מתקני החניה לגובה, כפי שמופיעה בהחלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה והוגשה על ידי חברת עדן מיום 25.11.18

ניצחון זמני להורי התלמידים בבית הספר הניסויי: התוכנית להצבת חניוני הקומות חוזרת לשלב ההתנגדויות

ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים קיבלה את הערר שהגיש ועד ההורים של הניסויי, נגד הצבת מתקני חניה לגובה סמוך לבית הספר, והחליטה להחזיר את התוכנית לוועדה המקומית: "מן הראוי לשמוע את הציבור טרם קבלת ההחלטה"

פורסם בתאריך: 25.11.18 19:14

ניצחון זמני להורים של תלמידי בית הספר הניסויי במרכז העיר: ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה היום, ראשון, 25.11.18, לקבל את הערר שהוגש על ידי ההורים נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ונגד חברת עדן, בעניין תוכנית הצבת חניוני הקומות סמוך לבית הספר. לפי החלטת הוועדה ערר ההורים התקבל והטיפול בתוכנית "מוחזר לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לביצוע ההליך הפרסומי הנדרש, שמיעת ההתנגדויות וקבלת החלטה המתייחסת לשאלה התכנונית המורכבת". עוד נכתב בהחטלת הוועדה כי "מן הראוי לשמוע את הציבור טרם קבלת ההחלטה. זהו הגיונו של החוק וזוהי גם חובתה של הוועדה המקומית לתכנן ולבנייה. בנוסף, מן הראוי כי ההחלטה תתקבל לאחר שיתאפשר לנציגי הגופים הרלוונטיים להביע את עמדתם".



כזכור, מדובר בתוכנית להצבת שישה מתקני חניה, סמוך לבית הספר, המתנשאים לגובה של 17.2 מטרים, כאשר כל אחד מהם כולל 16 מקומות חניה. למעשה, הזכויות במגרש הן של עיריית ירושלים, אך במשך שנים שימש המתחם כמגרש חניה בו חנו הורי ילדי בית הספר. ועד ההורים, בראשות לילך רובין, החלו במאבק נגד הצבת מתקני החניה לגובה בקיץ האחרון ובין השאר הפגינו נגד התוכנית סמוך לבית הספר, בתוך ישיבת המועצה ובוועידת החינוך של ירושלים.

הפגנת הורי הניסויי לפני שבועיים (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הורי הניסויי נגד מתקני החניה לגובה (צילום: אורן בן-חקון)

"מדובר בשישה תקני חניה המתנשאים לגובה רב מדי (כ-17 מטרים), במקום בו נקבע בתוכנית שתוקם כיכר ציבורית. בעובדה שמדובר בבינוי זמני אין כמובן כדי להשליך על כך שמדובר בבניין לכל דבר", כך נכתב בהחלטת הוועדה. מנגד, מצד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה וחברת עדן נטען כי מדובר ב"מתקן" ולא ב"בניין". ועדת הערר קבעה כי מתקני החניה הם בגדר בינוי, "לפיכך ולצורך שימוש במגרש לייעוד חניה ולאחר הבינוי בו נדרשת בקשה לשימוש חורג", כך נכתב בהחלטה.

הפגנת ההורים של תלמידי הניסויי בישיבת המועצה השבוע (צילום: שלומי הלר)

הפגנת ההורים של תלמידי הניסויי בישיבת המועצה (צילום: שלומי הלר)

יש לציין כי בין גם חברי המועצה לורה ורטון (מרצ) ויוחנן ויצמן (אגודת ישראל) הצטרפו כעותרים נגד התוכנית. חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מסרה:‏ "התקבל הערעור שלנו על הצבת מתקני החניה במגרש של בית הספר הניסויי. יצטרכו להתחיל את ההליך מחדש, ולשמוע את ההתנגדויות של כולם. כלומר, עוד מחטף נעצר. כל הכבוד להורים ולצוות של בית הספר שיצאו למאבק הצודק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר