מפגינים חוסמים את רחוב קפלן בסמוך למשכן הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)
מפגינים חוסמים את רחוב קפלן בסמוך למשכן הכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

כעת בסמוך לכנסת – עשרות מפגינים נגד חוק 'נאמנות בתרבות' חוסמים את רחוב קפלן

עשרות מפגינים חוסמים בשעה זאת את רחוב קפלן בסמוך למשכן הכנסת. המפגינים מוחים כנגד חוק 'נאמנות בתרבות' שאמור היה לעלות להצבעה במליאת הכנסת. מהמשטרה נמסר: "פועלים להשבת הסדר ולהכוונת התנועה"

פורסם בתאריך: 26.11.18 12:10

רחוב קפלן בסמוך למשכן הכנסת נחסם בשעה זאת לתנועה על ידי עשרות מפגינים שהגיעו למחות כנגד הצעת החוק 'נאמנות בתרבות'.

מהמשטרה נמסר כי "השוטרים פועלים להשבת הסדר והכוונת התנועה".



כידוע, חוק נאמנות בתרבות שמקדמת שרת התרבות והספורט מירי רגב מעורר מחלוקת רבה. כנגד החוק, שקורא שלא לתקצב מוסדות ואירועי תרבות, שלדברי השרה רגב "חותרים נגד מדינת ישראל ומאדירים מחבלים". החוק שיזמה שרת התרבות מירי רגב נועד להקנות לה סמכות לשלול תקציבים ממוסדות תרבות שפועלים נגד ישראל.

לחוק, כידוע, יש מתנגדים רבים מצד אנשי תרבות וארגונים אזרחיים שטוענים שהוא מנוגד לחופש הביטוי, לחופש האמנות ולחופש התרבות.

היום, שני (26.11), אמור החוק היה לעלות להצבעה במליאת הכנסת. כדי למחות כנגד החוק מפגינים בשעה זאת עשרות אנשי תרבות וארגוני זכויות אדם כנגד החוק. יש לציין כי בשלב זה נראה שהחוק לא יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת, זאת לאחר שהקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה לגייס רוב להעברתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. באו"ם שכחו מה זה להיות שמאלנים

    חוק הנאמנות בתרבות כשר לפי אמנת או"ם חדשה
    |
    מהו הפסול שהשמאלנים המקומיים מצאו בחוק הנאמנות בתרבות? שהוא "סותם פיות". וכל כך למה? כי הוא מונע מהממשלה (לכפות על משלמי המס להפסיד שרותים ממשלתיים כדי) לממן את הצגת מה שרוב האזרחים מתעבים. כלומר, תלונתם של המוחים על החוק היא שמניעת ממון צבורי של בטוי היא סוג של השתקה אסורה. כך גם דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, הצהירה על חק זה: "הארץ שינתה את פניה… הבו לנו עם …שחשיבתו אחידה…; מגילת העצמאות קוראת להיות עם חופשי …בעיקר בתרבות".
    |
    חשבתי שכל אדם רציונלי אמור להבחין בנפסדותה של הטענה (כמוה כן גם "מניעת ממון למודי גמרא היא בטול היהדות"), והנה, אף באו"ם שכחו מה זה להיות שמאלנים: ב"הסכם עולמי להגירה" של האו”ם כתוב שהמדינות החתומות יפעלו ל"עצירת הקצאת מימון ציבורי או תמיכה חומרית בערוצי התקשורת המעודדים .. חוסר סובלנות … כלפי מהגרים, תוך כיבוד מלא של חופש העיתונות". כלומר, לדעת חברות האו"ם עצירת ממון ערוצי תקשורת עולה בקנה אחד עם חפש העתונות.
    (מקור: מידה, ג'ודית ברגמן 19.11.18 "על הסכם ההגירה החדש של האו”ם").

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר