יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חביליו ל"כל העיר": "ברקוביץ מחויב לי במו"מ מול ליאון, סיכמנו שאקבל חצי סגנות"

יוסי חביליו, חבר מועצת העירייה החדש, מספר ל"כל העיר" על ההסכמים המוקדמים עם ברקוביץ, ועל המגעים עם ראש העיר הנבחר: "ליאון אמר לי שהוא רוצה שאני אהיה בקואליציה שלו"

פורסם בתאריך: 28.11.18 18:37

בשבוע שעבר נפגש יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) עם ראש העיר הנבחר משה ליאון. לחביליו, שכזכור, פרש מהמרוץ לראשות העיר, הודיע על תמיכתו בעופר ברקוביץ והתגייס למענו בבחירות לראשות העיר, יש הסכם עם ברקוביץ. לדברי חביליו, הובטח לו על ידי ברקוביץ כי הוא ימונה לסגן ראש העיר למשך חצי קדנציה – שנתיים וחצי. ברקוביץ, כידוע, עומד במשא ומתן מול ליאון כגוש של 9 חברי מועצה – 7 התעוררות; 1 חביליו; 1 בן יוסף.



"ליאון אמר לי שהוא רוצה שאני אהיה בקואליציה שלו", אומר חביליו השבוע ל"כל העיר", "אני אמרתי לו שיש לי הסכם עם עופר, ואני מחויב להסכם עם עופר. ההסכם שלי עם עופר – אנחנו רצים כגוש אחד. מגיע לי סגן לחצי קדנציה, ומבחינתי זו העמדה שלי. אני מאוד מקווה שמשה ליאון ייתן לעופר שניים וחצי סגנים, כך שעופר יהיה סגן ראש העיר, עינב תהיה סגנית ואני אהיה סגן בחצי קדנציה. וככה אני יוכל להיכנס".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

אם בסוף לא תקבל חצי סגנות?

"אני מעריך שבהצעה של 1 וחצי סגנים, עופר לא ייקח את זה. זו העמדה שלי לגוש. אם אני לא אהיה סגן הנטייה שלי תהיה לשבת באופוזיציה. ברקוביץ מחויב לי במו"מ מול ליאון, סיכמנו שאקבל חצי סגנות. כחלק מההסכם התגייסתי בסיבוב השני למען בחירתו. אני העדפתי את עופר ברקוביץ, שהוא קרוב יותר לערכים שלי לעומת משה ליאון. אני מעדיף לשבת בקואליציה, אבל זה תלוי כמובן בנושאים מהותיים שעליהם נלחמתי בשביל הציבור שלי, ופה אצטרך להגיע להבנות עם משה ליאון – גם בנושא שמירת הסטטוס קוו, גם בנושא הציבור החילוני בכלל, בשבת ובנושאים אחרים. זה הדבר הראשון".

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

חביליו מבהיר כי "משה ליאון, גם בתקשורת וגם בפגישה איתי, אמר שהוא מחויב לציבור החילוני ולשמירת הסטטוס קוו".

"הציפייה שלי שאני אקבל סגנות לחצי קדנציה", מוסיף ואומר חביליו. "אני שואף ליותר, אבל אני ריאלי. עופר מחויב לי ומשה ליאון יצטרך למצוא את הפתרונות. אני כן אתן עדיפות ראשונה לשבת בקואליציה, אבל זה לא אסון אם אשב באופוזיציה. לא בכל מחיר אשב בקואליציה. אני מסכים שההשפעה היותר גדולה היא בקואליציה, מצד שני זה כובל אותך".

איזה תיק אתה שואף לקבל?

"מה שאני רוצה לא ריאלי. אני אישית הייתי רוצה לקבל את תיק התכנון והבנייה, שזו המומחיות שלי, אבל אני מבין שיש על התיק הרבה קופצים. עם כל החשיבות לכישורים שלי, אני קיבלתי מנדט אחד ואני לא אהיה בעדיפות. יש הרבה נושאים שחשובים לי – כמו חינוך, וגם על זה אני מבין שיש הרבה קופצים. אני גם מאוד מחובר למינהלים הקהילתיים, לחברה ולתברואה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר