פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: דוברות הדסה)
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: דוברות הדסה)

על רקע הקיצוץ בתקציב הבריאות | מנכ"ל הדסה קורא לנתניהו, כחלון וליצמן: "מפציר בכם לסיים את המשבר"

החלטת הממשלה על קיצוץ רוחבי הובילה לעימות חריף בין משרדי האוצר והבריאות, וגם לקיזוז של עשרות אחוזים בתשלומי קופת חולים כללית לבתי החולים הלא ממשלתיים: "לקיצוץ השלכות מרחיקות לכת"

פורסם בתאריך: 28.11.18 18:03

לפני שעה קלה שיגר מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולשר האוצר משה כחלון, שבו הוא מפציר בהם למצוא פתרונות מיידים למשבר החריף בין משרדי האוצר והבריאות עקב החלטת הממשלה על קיצוץ רוחבי.



אחת מההשלכות המיידיות לקיצוץ הרוחבי, היא עיכוב בחתימת הסכם תמיכה בהיקף של 3 מיליארד שקלים בין משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית. בשל העיכוב, הודיעה לפני שעות ספורות קופת חולים כללית כי היא מקזזת מיליוני שקלים בתשלומים לבתי החולים הלא ממשלתיים ברחבי הארץ, מה שיפגע בהם באופן נרחב. אחד מבתי החולים הלא ממשלתיים הללו, הוא המרכז הרפואי הדסה.

בנימין נתניהו (צילום: מגד גוזני)

בנימין נתניהו (צילום: מגד גוזני)

"הנני פונה אליכם מדם ליבי", פותח מנכ"ל הדסה רוטשטיין את מכתבו לנתניהו, כחלון וליצמן. "הובא לידיעתי זה עתה כי בעקבות המשבר בין משרדי האוצר והבריאות, שנוצר עקב החלטת הממשלה לקצץ באופן רוחבי מכל משרדיה, המשליך על תקציבי הקופות (חולים, ש"ה), החליטה קופת חולים כללית על קיזוז רוחבי בעשרות אחוזים בתשלום שאמור להתבצע בעוד יומיים, ב-1 בדצמבר, לכלל בתי החולים בארץ".

יעקוב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

יעקב ליצמן (צילום: גיל אליהו)

עוד הוסיף פרופ' רוטשטיין: "לקיצוץ זה השלכות מרחיקות לכת בראש ובראשונה על בתי החולים הציבוריים הלא ממשלתיים. ללא מלוא התשלום של קופת החולים הגדולה בישראל, ייכנסו בתי החולים האלה למצוקה תזרימית, שתפגע אנושות ביכולתם לשלם משכורות, וכן ביכולתם לשלם עבור רכש תרופות וציוד מתכלה. אני מפציר בכם לסיים מיידית ולפני סוף שבוע זה את המשבר האמור".

משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בתקציב משרד הבריאות תוקצב באופן מלא כל התקציב המיועד לקופת חולים כללית, אשר באמצעותו היא, בין היתר, צפויה לשלם לבתי החולים ואף אושרה העברתו לקופה על ידי כלל הגורמים במשרד האוצר. העברת הכספים ממתינה לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הקיצוץ האחרון שבוצע בתקציב המשרד, ללא תיאום עימנו, מעמיד את המשרד ואת המערכת בפני שוקת שבורה. יחד עם זאת, אנו נפעל עם משרד האוצר והכללית על מנת למזער את הפגיעה בבתי החולים הציבוריים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר