עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)
עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

הדילמה: לאן מועדות פניו של עופר ברקוביץ?

עופר ברקוביץ, יו"ר הסיעה הגדולה ביותר בעיריית ירושלים, מתלבט: להיכנס לקואליציה של ראש העיר הנבחר ליאון או להישאר בחוץ?

פורסם בתאריך: 29.11.18 17:00

אין מה לעדכן, כשיהיה – נעדכן, לכל אמירה יש משמעות, שעלולה להשפיע על המשא ומתן, הכל נזיל. זה המסר שיצא השבוע מכלל הגורמים ב"התעוררות" בנוגע למשא ומתן התקוע והסופר רגיש בין לשכת ראש העיר הנבחר משה ליאון לבין סביבת יו"ר הסיעה הגדולה ביותר בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ. למעשה, מאז הפגישה הקצרה (כחצי שעה), שנערכה בשבוע שעבר בביתו של ליאון ברחביה – השניים לא התראו.



כפי שנודע ל"כל העיר", ההצעה הלא רשמית מצד אנשי ליאון שעומדת על הפרק היא סגנות וחצי, לפיה ברקוביץ ישמש כסגן ראש העיר לאורך כל הקדנציה ומס' 2 בסיעה עינב בר-כהן, תשמש כסגנית במשך מחצית מהקדנציה (שנתיים וחצי). מדובר בהצעה, שכרגע בסביבתו של ברקוביץ דוחים על הסף. בסיעה הגדולה ביותר במועצת העירייה, ועל אף היריבות הפוליטית בין השניים, בהתעוררות נרשמת הציפייה כי הם יקבלו שניים וחצי סגנים – אותם יאיישו, ברקוביץ, בר-כהן וחבר המועצה החדש, יוסי חביליו, מסיעת "מצילים את ירושלים", שישמש כסגן ראש העיר חצי קדנציה.

על אף הצהרות שנשמעות מצד ליאון וסביבתו על אחדות – השבוע לא נרשמה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים. הציפייה היא שברקוביץ וליאון יתגברו על המכשולים ועל אי ההסכמות וישתפו פעולה יחדיו בקואליציה – למען ירושלים, למען התושבים. האם בסופו של דבר שבעת חברי סיעת התעוררות, יחד עם חביליו ויהודה בן יוסף (ירושלים תצליח), סך הכל 9 חברי מועצה, יבחרו לשבת על ספסלי האופוזיציה? תלוי בחבילה שיציע ליאון לסיעת התעוררות הגדולה, אם היא תהיה קטנה מדי, ואף מביכה מדי, ייתכן כי ברקוביץ, כפי שהצהירו גורמים בהתעוררות ימרר לו את החיים בעירייה מכיסאות האופוזיציה.

יחד עם זאת, גורמים בשני הצדדים מעריכים כי בסופו של דבר ברקוביץ ייכנס לקואליציה, בין אם המשא ומתן ייסגר בשבוע הבא או בעוד חודשיים, או בעוד חצי שנה. בסוף זה יקרה, עניין של זמן.

גורמים בכירים בהתעוררות מבהירים השבוע בשיחות עם "כל העיר" כי "אנחנו לא עסוקים בחלוקת תפקידים ותיקים, אנחנו מעריכים שהדברים יתבהרו בימים הקרובים. השיחות הם כרגע על קווי יסוד".

משא ומתן תקשורתי או קואליציוני?

המשאים ומתנים הקואליציוניים נכנסים לשבוע השלישי שלהם ונראה כי בסיעות השונות שנבחרו למועצת העירייה מעלים הילוך ומנסים לייצר מציאות ודעת קהל חיובית. כך למשל, בסיעת התעוררות לא מתרגשים יותר מדי מהקריאות מצד גורמים שונים בזירה הפוליטית העירונית לעשות ויתורים ולהיכנס לקואליציה של משה ליאון. "ראש העיר יהיה חייב לעשות ויתורים אם הוא ירצה לראות את התעוררות כשותפה בכירה בקואליציה", נמסר מהתעוררות בתגובה נחרצת, "הציבור הירושלמי אמר דברים ברורים כשנתן להתעוררות 7 מנדטים במועצת העירייה".

הדברים הנחרצים הללו מגיעים בהמשך ישיר, כאמור, לקריאות השונות לעופר ברקוביץ, לעשות ויתורים כדי להיכנס לקואליציה ולפעול למען ירושלים. כזכור, כפי שפורסם השבוע באתר "כל העיר", יו"ר הבית היהודי בירושלים אמרה: "ברקוביץ צריך לעשות מאמץ גדול ולהיכנס לקואליציה, יש לו אחריות ציבוריות".

בהתעוררות לא נשארים חייבים וגורם בכיר בסיעה אומר ל"כל העיר": "חגית משה היא האחרונה שיכולה לדבר על אחריות ציבורית. אפשר לראות זאת בקמפיין המסית שהיא ניהלה נגד התעוררות ונגד החרדים, וכן בהחלטה הפחדנית שלה, שלא לתמוך בעופר ברקוביץ בסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר".

בהתעוררות מוסיפים ואומרים: "הציבור הירושלמי הביע אמון גדול בסיעת התעוררות ובעומד בראשה. מחצית מהעיר הצביעה עבור עופר ברקוביץ. עופר ברקוביץ מוביל באחריות ובשיקול דעת את העשייה של התעוררות ב-10 השנים האחרונות".


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שני שעבר נערכה פגישה ראשונה (ואחרונה בשלב זה) בין ליאון לבין ברקוביץ. בפגישה, כך טענו גורמים בסביבת ברקוביץ, לא הוצע לסיעת התעוררות שום דבר קונקרטי. עוד הוסיפו אותם גורמים כי "משה לא הראה רצון להכניס את התעוררות ועופר לקואליציה. לא הושגו הבנות ולא היתה אמירה חד משמעית של משה לעופר 'אני רוצה אותך איתי".

מנגד, גורמים בכירים בסביבת ראש העיר ליאון ציינו כי "קיים פער בין תביעות הסף הגבוהות של התעוררות לבין היכולת להיענות להן. ראש העיר ביקש ממר ברקוביץ כי המו"מ יימשך ללא דרישות סף אשר אינן מאפשרות את המשך קיומו". עוד הוסיפו הגורמים "זה עניין זה זמן. הם בסופו של דבר ייכנסו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר