(צילום: אורן בן- חקון)
גשר המיתרים (צילום: אורן בן- חקון)

ירושלים – בצמרת הערים בארץ במדד עיר חכמה ומקיימת

ירושלים דורגה בצמרת המדד של הבינתחומי בשורה של פרמטרים: אסטרטגיה עירונית לעיר חכמה ומקיימת; ניהול עירוני חכם ומבוסס מידע; בינוי קיימות ותשתיות חכמות; וחדשנות, חינוך וכלכלה מקומית

פורסם בתאריך: 6.12.18 10:51

המרכז הבינתחומי הרצליה פרסם בשבוע שעבר כי עיריית ירושלים נמצאית בצמרת מדד הערים החכמות-מקיימות. העיר זכתה עם דירוג A במקום השני במדד ערים חכמות ומקיימות. במסגרת הניקוד שניתן לתחומים השונים שנבדקו במדד, השיגה עיריית ירושלים ציונים מעולים בכל הקטגוריות: 16 מתוך 17 נקודות בקטגוריית 'אסטרטגיה עירונית לעיר חכמה ומקיימת', 19 מתוך 22 נקודות בקטגוריית 'ניהול עירוני חכם ומבוסס מידע', 37 מתוך 47 נקודות בקטגוריית 'בינוי, קיימות ותשתיות חכמות' וכן 19 מתוך 20 נקודות בתחום 'חדשנות, חינוך וכלכלה מקומית'.



אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים מציין: "אנחנו מברכים על התוצאות של ירושלים במדד הבינתחומי וגאים לקבל הוכחה נוספת למאמצים הרבים שאנו משקיעים בנושא 'עיר חכמה'. ירושלים מובילה בפתרונות החדשניים לשיפור השירותים והחוויה של התושבים והמבקרים בה מהארץ ומחו"ל, בחדשנות טכנולוגית, בשלל פרויקטים פורצי דרך ובשיתופי פעולה עם חברות מובילות בעולם כמו מייקרוסופט, סיסקו ואחרות. תהליכי הפיתוח שאנו מקדמים בעיר הם חסרי תקדים. גם יזמים רואים את הפוטנציאל הרב בירושלים ואת הדלת הפתוחה של העירייה ומגיעים לכאן כדי לנסות בה את פתרונות המחר. אין לי ספק כי להבא נשיג גם את המקום הראשון בדירוג זה".

אמנון מרחב (צילום: אורן בן-חקון)

אמנון מרחב (צילום: אורן בן-חקון)

המרכז הבינתחומי הרצליה, בהובלת בית הספר לקיימות, פיתח כלי מדידה ישראלי ראשון לערים חכמות ומקיימות, אשר מאפשר לראשונה להעריך את העשייה העירונית הישראלית בתחום ערים חכמות. מטרת המדד לאפשר לרשויות ותושבים להעריך את מידת התקדמותן בהיבטים של חדשנות עירונית, קיימות, ממשל פתוח ושיתופי, חינוך ופיתוח כלכלי ועוד. "מדד הבינתחומי לערים חכמות ומקיימות" הינו ראשון מסוגו בארץ, שמעריך ערים כ"ערים חכמות ומקיימות", והוא בין הבודדים בעולם שבוחן את השילוב של ניהול, אסטרטגיה וקיימות עירונית תוך בחינת התאמתן לעולם של חדשנות וטכנולוגיה.

מדד הבינתחומי הרצליה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר