תיעוד שיירת חסידי ברלנד בדרך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד שיירת חסידי ברלנד בדרך לירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

נהיגה מטורפת בדרך לירושלים: תיעוד הנסיעה מסכנת החיים של שיירת חסידי ברלנד לעיר

כתב אישום חמור הוגש נגד שלושה נהגים שנסעו בשיירה מאילת לירושלים, במהירות של למעלה מ-200 קמ"ש, תוך חציית קו הפרדה רצוף. הם תועדו כשהם מבצעים למעלה מ-26 עבירות מסכנות חיים. שופט בית משפט המחוזי בירושלים ארנון דראל: "צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש"

פורסם בתאריך: 9.12.18 17:49

למעלה מ-200 קמ"ש בדרך לירושלים, תוך חציית קו הפרדה רצוף וסיכון נהגים אחרים על הכביש: שלושה נהגים, חסידים של הרב ברלנד בירושלים, תועדו כשהם נוסעים על הכביש מאילת לירושלים ובדרך מבצעים עבירות תנועה חמורות מאוד ומסכנות חיים. מדובר ב-26 עבירות, שתועדו בין השאר על ידי מסוק משטרתי. היום, ראשון, הוגש כתב אישום כנגד הנהגים. מעצרם הוארך עד החלטה אחרת.



"צפייה בסרטונים אינה יכולה להשאיר את הצופה אדיש", כך ציין בהחלטתו שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ארנון דראל, והוסיף: "מדובר בנהיגה שלא ניתן להגדיר אותה אלא כמטורפת, ואולי נכון יותר לכנותה טיסה, תוך התעלמות מוחלטת מהרכבים האחרים הנמצאים על הכביש".

בתאריך 29.11.18, קיימה משטרת מחוז ירושלים "פעילות ממוקדת מהאוויר ומהיבשה, שכללה שילוב צוותי משטרה סמויים ומסוק משטרתי כנגד שיירות רכבים הנוסעים יחד בפרעות ומבצעים עבירות מסכנות חיים תוך התעלמות מוחלטת מציבור משתמשי הדרך תוך דגש על כביש 90, בו אירעו בחודשיים האחרונים תאונות קטלניות שהביאו למותם של 18 בני אדם", כך נמסר הערב מהמשטרה.



במשטרה מספרים כי "במהלך הפעילות תיעדו צוותי המשטרה שיירת רכבים שעשתה דרכה מכיוון אילת לכיוון ירושלים, כאשר הרכב המוביל ואחריו שני רכבים נוספים, מבצעים מעל 26 עבירות מסכנות חיים שכללו בעיקר עקיפות של רכבים בודדים ושורות רכבים תוך חציית קו הפרדה רצוף במהירות של כ-200 קמ"ש וגרמו לרכבים בנתיב הנגדי לסטות לשול הדרך על מנת להימנע מתאונה חזיתית".

צוותי המשטרה עצרו את הנהגים בדרך לירושלים. הנהגים, חסידי הרב ברלנד, בגילי 30-20, תושבי העיר, נעצרו לחקירה שהובילה לאיתור עבירות נוספות, שבוצעו על ידי אחד מהם בראשית חודש נובמבר. כמו כן רישיון הנהיגה של כלל החשודים נפסל. עוד תפסו השוטרים את שלושת הרכבים ומצלמות הדרך שלהם שתיעדו את כל הנסיעה.

החשודים נחקרו במשטרה ותוך מספר ימים הגישה יחידות תביעות התעבורה של המשטרה כתב אישום חמור ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד 3 הנהגים שכלל אישומים בגין:

עקיפה מסוכנת כשהדרך לא פנויה.
עקיפה בניגוד לקו הפרדה רצוף.
מהירות בלתי סבירה בתנאי הדרך.
נהיגה פוחזת של רכב.
עקיפה \ סטיה לעקיפה בצומת.
נהיגה שלא בכיוון החץ.
אי ציות לתמרור 815.

בית משפט המחוזי בירושלים האריך את מעצרם של החשודים עד להחלטה אחרת.

מהמשטרה נמסר: "המבצע הסמוי שנרקם במיוחד כנגד עברייני הכביש וכלל בתוכו את האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, הוביל לתפיסתם ומעצרם של החשודים בגין שורה ארוכה של עבירות מסכנות חיים תוך נהיגה בקלות ראש והתעלמות מוחלטת ממשתמשי הדרך ובהם משפחות וילדים, ושבנס לא הסתיימו באסון. כנגד נהגים אלו אנו פועלים במשך כל ימות השנה במגוון המישורים, וננקוט כנגדם ביד קשה ובלתי מתפשרת כפי שעשינו במקרה זה של הגשת כתבי האישום תוך ימים בודדים".

עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של הנהג של הרב ברלנד, מסר בתגובה: "מסתבר שמשטרת ישראל עסוקה, ולא בפעם הראשונה, ביחסי ציבור יותר מאשר בחיפוש עבריינים. משרדי פנה למשטרה בבקשה לקבל עותק מהסרטים כדי להצביע על חוסר האותנטיות שלהם אך במשטרה נמסר כי לא ניתן למסור אותם מטעמי חיסיון. וראה זה פלא, אותו חומר חסוי הוצא לידי דובר המשטרה כשהוא ערוך כולו, מבלי שהצופה ידע באלו רכבים מדובר, ממתי הסרטים, איזה חלק מהסרטים מקורי ואיזה ערוך. אילו היה אמת בטענת השוטרים על כך שניהלו מעקב אחרי הרכבים במשך שעות מהאוויר – ברור שהשוטרים שאפשרו נסיעה מבוכנת כזו הם הם העבריינים. בפועל, מכיון שלא נעברו עבירות ע"י נהגו של הרב ברלנד – הנסיעה נמשכה ללא הפרעה של השוטרים שראו את הנהגים בדרך מספר פעמים. פרסום הסרט הוא מניפולציה משטרתית שנועדה לפגוע ברב ברלנד ובכוונתנו להוכיח זאת במשפט. כך או אחרת, הדבר לא יועיל לשוטרים וכבר בימים הקרובים אביא לשחרור נהגו של הרב ברלנד לביתו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפיל שבאמצע החדר

    ואף אחד לא אומר שמזמן כבר היה צריך להרחיב את כביש הערבה ל-4 נתיבים עם גדר הפרדה קשיחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר