עבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)
עבודות בכיכר דניה (צילום: פרטי)

חלם בבית הכרם | העבודות לשדרוג כיכר דניה הופסקו לשבוע וחודשו. הסיבה: לא לקחו בחשבון את שימור העצים

שנים של תכנון, תיאום ושיתוף התושבים והסוחרים ותוכנית שדרוג בהיקף של מיליון שקלים - ולמרות זאת בעירייה שכחו לתת פתרון לנושא עצים לשימור. הסוחרים זועמים. העירייה: "מדובר בהפסקה בת שבוע בלבד, העבודה חודשה באתר"

פורסם בתאריך: 19.12.18 10:50

העבודות לשדרוג כיכר דניה, שהחלו לפני פחות מחודש, הופסקו לשבוע וחודשו. הסיבה: העירייה והקבלן המבצע שכחו לתת את דעתם לעצים לשימור שישנם בכיכר. הסוחרים במרכז המסחרי זועמים על ההתנהלות של עיריית ירושלים ושל הקבלן המבצע.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש, התכנון של שדרוג כיכר דניה החל כיוזמה של התושבים, הסוחרים והמינהל הקהילתי כבר לפני שש שנים. אחרי תהליך ארוך שכלל רתימה של עיריית ירושלים לטובת הנושא, קבלת היתרי בנייה ותכנון מדוקדק של עבודות השיפוץ – כולל שיתוף התושבים והסוחרים – החלו בחודש האחרון העבודות.

אלא שלפני כשבועיים, כך מספרים סוחרים במרכז המסחרי שבכיכר דניה ל"כל העיר", הופסקו לפתע העבודות. "אחרי ביצור קצר שעשינו בשל הפסקת העבודות, התברר לנו שהסיבה לעיכוב היא עצים לשימור שיש במרכז הכיכר", מתאר בכעס אחד מהסוחרים במרכז המסחרי שמעל כיכר דניה בשיחה עם "כל העיר". "הסבירו לנו שאת העצים האלה אסור לעקור או להזיז ללא אישור של אגרונום ועל כן העבודות נפסקו. זה פשוט לא מובן מדוע העירייה לא לקחה בחשבון את הנושא הזה ולא נתנה לו פתרון כבר בשלבי התכנון".

אותו סוחר ממשיך ומסביר כי "כשהתחילו העבודות סגרו את כל רחבי הכיכר תוך השבתה של כ-20 מקומות חניה, באזור שגם כך סובל ממצוקת חניה. מבחינת בעלי העסקים, כל יום של עיכוב הוא נזק כלכלי משמעותי לפרנסה שלנו. מעבר לכך, התוכנית העבודה סוכם על השארת מעבר להולכי רגל, דבר שלא קרה בפועל והכיכר סגורה כולה, והתוצאה היא שאנשים נאלצים ללכת על הכביש תוך סיכון ממשי".

כיכר דניה בבית הכרם (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

הדמיית כיכר דניה לאחר השדרוג (הדמיה: אדריכלות נוף ועיצוב אורבני)

בעל עסק אחר שפועל במרכז המסחרי שבכיכר דניה מוסיף: "הסוחרים משלמים פה מחיר יקר על התנהלות לא נכונה. זה לא רק הפסקת העבודות אלא גם העובדה שסגרו בבת אחת את כל הכיכר במקום לבצע את העבודה במקטעים. גם העובדה שלקחו כ-20-15 מקומות חניה לא משפרת את המצב שלנו. המתחם פה ריק כי הגישה אליו הפכה להיות בלתי אפשרית. העירייה צריכה לחשוב על מתן הקלות במחיר הארנונה עד שהמרכז יחזור לפעול כמו שצריך".

נגה לב-ציון, יו"ר מינהל קהילתי בית הכרם, אומרת כי "בימים אלה נעשה מאמץ מרוכז על מנת להקל על הסוחרים עד כמה שאפשר במהלך העבודות. ישנה אפילו עובדת ייעודית במינהל אשר עובדות מול צוות הפרויקט והסוחרים על גיבוש פתרונות אשר יקלו על הסוחרים בתקופת השיפוץ. בין השאר יתלו שלטי הכוונה גדולים למרכז ותפורסם חוברת מבצעים לתושבי השכונה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודות מתנהלות כסדרן. במהלך העבודות עלו נושאים בשטח שנזקקו למענה כפי שקורא בכל פרויקט גדול. בעבודה מאומצת של כלל הגורמים נפתרו כל הנושאים והעבודה נמשכת. במסגרת העבודות סומנו עצים לשימור, ולאחר פנייה תושבים וארגונים בוצעו פעולות רחבות יותר על מנת להקפיד הקפדה ייתרה על העצים לשימור במתחם. כמו כן בוצע הסדר תנועה ובטיחות שאושר על ידי המשטרה לפיו הולכי רגל נדרשים ללכת במדרכה הנגדית. לחציית הכיכר הושאר הפרוזדור בחזית הקו-אופ, שטח החניה מגודר כחלק מההסדר מכיוון שנדרש להעביר שם תשתיות, לפרק את האספלט ואבני השפה ולרצף את החניות. יש לציין כי מדובר בהפסקה בת שבוע בלבד – העבודה חודשה באתר".

עוד נמסר מהעירייה: "הפרויקט תואם באופן מלא עם המינהל הקהילתי וישנו עובד מטעם המינהל שמלווה את הפרויקט באופן רציף. במסגרת הפעולות לחיזוק העסקים במרכז, יזמו העירייה והמינהל הקהילתי אירועים במשך השנה על מנה לחזק את העסקים ולהרחיב את מעגל הקונים במרכז. כמו כן, מתבצעת עבודה יחד עם הסוחרים על יוזמות ונושאים שונים במטרה לחזק את העסקים ולהרחיב את פעילותם במהלך השיפוץ ולאחריו והאגף לקידום עסקים מגבש כעת סל הטבות שיוצג לסוחרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סוחר שאכפת לו

    היום בעת פרסום הכתבה שוב פעם הופסקה העבודה באתר! זו שערוריה !!!

  2. שי

    במדינת ישראל מזיזים אוכלוסיות שלמות, ע"ע ההתנתקות, אבל אסור להזיז עץ, אוי ואבוי. אכן כן, לא רק החלטה חלמאית, אלא מדינה חלמאית המושתת על מוסר חלמאי ליברלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר