עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)
עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)

התפוצץ המו"מ בין ליאון לברקוביץ. התעוררות: הולכים לאופוזיציה

ל"כל העיר" נודע כי לאחר משא ומתן ארוך ומתיש - התעוררות, בראשותו של עופר ברקוביץ, לא תיכנס לקואליציה. הלילה פתחו חבריה במתקפה על ליאון: "חזר בו מסיכומים שכבר סוכמו"

פורסם בתאריך: 25.12.18 00:44

דרמה לילית בעיריית ירושלים: עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, שהיה אמור לחתום מחר, שלישי, על הסכם כניסה לקואליציה מול ראש העיר משה ליאון, הודיע הלילה, שני, כי סיעת התעוררות הולכת לאופוזיציה.



ל"כל העיר" נודע כי לאחר שיוסי חביליו, יו"ר סיעת "מצילים את ירושלים"; ויהודה בן יוסף, מס' 2 בסיעת "ירושלים תצליח" – אשר שניהם היו חלק מהגוש של סיעת התעוררות – חתמו על הסכמים קואליציוניים בנפרד מברקוביץ, החליטו בהתעוררות לשנות כיוון. לדברי מקורבים למשא ומתן בין ליאון לברקוביץ, למעשה, לאחר שחביליו ובן יוסף פרשו מהגוש של ברקוביץ, ההצעה הקואליציונית שהונחה על השולחן של התעוררות השתנתה.


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


במהלך יום שני התנהל משא ומתן בין הצדדים – מצידו של ליאון הגיע מנהל המו"מ דידי הרשקוביץ ומצידו של ברקוביץ הגיע מנהל מטה הבחירות של התעוררות – תומר דרור. במהלך המו"מ הוצע להתעוררות כי ברקוביץ ישמש סגן ראש עיר לקדנציה מלאה, ואילו עינב בר-כהן, מס' 2 בהתעוררות, תשמש סגנית ראש עיר למחצית קדנציה, במקום לקדנציה מלאה לפי ההצעה המקורית. התעוררות, לאחר התייעצויות שניהלו בסיעה, החליטה לדחות את ההצעה וללכת לאופוזיציה.

חברי סיעת התעוררות - בראשם עופר ברקוביץ, בטקס החילוף, השבוע במועצת עיריית ירושלים (צילום: שלומי הלר)

חברי סיעת התעוררות (צילום: שלומי הלר)

בהתעוררות תוקפים הלילה את ראש העיר ליאון ומוסרים: "ליאון הפקיר חצי מהעיר. בחודש האחרון ניסינו להגיע להבנות עם ראש העירייה, מי שנבחר בקומבינה על הראש של הציבור הירושלמי. משך כל הזמן, האינטרס הרחב של הציבור הירושלמי עמד לנגד עינינו. במטרה לשמור על ירושלים של כולם. ליאון, שבילה את רוב הזמן בחו"ל, ראשית נכנע לשותפים מדגל וש"ס בהסכמים אותם סירב לחשוף לציבור הירושלמי. שנית, בידיו חסם כל השפעה שהתעוררות דרשה בקשר לשמירה על השכונות הציוניות בעיר במסגרת ההבנות שהוגשו בתכנון בנייה. ולבסוף, חזר בו מסיכומים שכבר סוכמו. וסגר עם יוסי חביליו כדי שישמש עלה תאנה לקואליציה שחבריה כבר פועלים בימים אלה מנסים לאיים על החיים בירושלים".

"לא נהיה חלק מהתנהלות כזו", מדגישים בהתעוררות. "נצא להיאבק עבור חצי מהעיר ונדאג להאיר את העירייה בפנסים, נילחם בשחיתות, נילחם בפגיעה בציבור הציוני והחרדי ממלכתי. בניגוד למשה ליאון, שנחת מגבעתיים כחלק מקומבינה מכוערת, התעוררות כאן, כמו תמיד – להישאר. נדע לשמור על תושבי ירושלים, שחפצים בעיר פורחת, נקייה ומשגשגת, גם מהאופוזיציה. ביום חמישי הקרוב מגיעים למועצת העיר – להילחם על ירושלים. בואו להבהיר לליאון שזו העיר שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מצויין

    בלאוו הכי גם אם התעוררות וברקוביץ היו נכנסים,הם היו מוצאים את עצמם בחוץ במוקדם או במאוחר,
    עם הרכב כזה של קואליציה,הם סתם היו מתבזים,ולא יכולים להביא לידי ביטוי את פועלם למען תושבי העיר,שאינם חרדים.
    הסכמים עם חרדים בלאוו הכי לא שווים כלום,זה כמו לחתום על הקרח.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט מחלי מה שיקרה בעיר ליאון שבוי בידי דרעי וחבר מרעיו

  3. ירושלמית

    יום מדכא ועצוב מאוד.ליאון שדיבר על רצונו להיות "ראש עיר של כולם" מסתפק פתאום בשוחד לחביליו וחביליו שדאג שיופקר על ידי עופר ברקוביץ רץ לקבל את ליטרת הבשר ולספק לליאון שקט תעשייתי.
    בסופו של דבר העיר מעניינת אתכם כשלג דאשתקד.

  4. שמוליק

    חבל, טעות בטיימינג של ניהול המו"מ. לא מתחילים מו"מ אחרי חלוקת המינויים. היה צריך להתחיל מייד לאחר ההפסד ולא להתמודד על שאריות. מה ציפיתם שיתחיל את המו"מ להרכבת הקואליציה מחדש?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר