יאיר לפיד (צילום: דודו בכר)
יאיר לפיד (צילום: דודו בכר)

לפיד ל"כל העיר": "בירושלים יש צורך למשוך אוכלוסיה חזקה וליצור יוזמות"

על רקע הקדמת הבחירות לכנסת, שייערכו ב-9 באפריל 2019, יו"ר סיעת "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד מנסה לנגוס בקולות הליכוד הירושלמיים, ואומר בשיחה עם "כל העיר": "צריך להכניס יותר כסף לירושלים, אך צריך לנתב אותו חכם"; על פתיחת עסקים בשבת הוא מבהיר: "בשכונות חילוניות אין שום בעיה לפתוח עסקים בשבת"

פורסם בתאריך: 25.12.18 12:10

יום לאחר ההחלטה להקדים את הבחירות לכנסת ה-21 ליום ה-9 באפריל 2019, אומר הבוקר חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר סיעת "יש עתיד", בשיחה עם "כל העיר": "צריך להכניס יותר כסף לירושלים – זו לא הבטחת סרק".

לפיד מתייחס לטענה המרכזית נגד התנהלות הממשלה היוצאת, שנוגעת להזנחתה של ירושלים בכל הקשור לתקציבים ולהשקעה כלכלית – כאשר הועברו תקציבים מוגדלים לירושלים – הציבור הציוני והעובד בעיר למעשה לא הרגיש אותו. לפיד מדגיש הבוקר בשיחה עם "כל העיר" כי "זה נכון שהכסף צריך להיות כסף חכם. בירושלים יש סדרה של בעיות, אם מכניסים כספים לעיר זה צריך להיות כדי שהעיר תייצר כספים. בירושלים יש צורך למשוך אוכלוסיה חזקה וליצור יוזמות – להמשיך לבנות חממות סטארטאפ, כמו של אראל מרגלית וכמו מיזמים שבהם נשים חרדיות יכולות לעבוד. כל דבר שמחזק את העיר, ולא מנציח את הפערים בתוכה. כשהייתי שר אוצר העברתי כספים לירושלים, וזאת למרות שהיינו בתוך משבר כלכלי עמוק. לא היה כסף לכלום, ובכל זאת העברתי כספים".



ירושלים עדיין נחשבת למעוז הליכוד, איך אתה מתכוון לבסס את הכוח האלקטורלי שלך בירושלים?

אנחנו משקיעים בזה מאמץ, ולכן אני מקיים כנס השבוע בירושלים. אני חושב שכל החלוקות האלה של ימין ושמאל זה בסדר, אבל הירושלמים שואלים את עצמם שאלות אחרות היום. זה לא בחירות בין ימין לשמאל, זה בחירות בין העבר לעתיד. אנשים שחיים בירושלים, כמו אנשים שחיים בכל מקום אחר בארץ, צריכים להחליט האם הם רוצים מדינה שמכוונת לערכים או מדינה שמכוונת רק לפוליטיקה. מדינה שבה אנחנו חיים ביחד או מדינה שמייצרת פיצול, שסע ושנאה. מדינה ששמה את הקידמה במרכז, או מדינה שעומדת על אינטרסים פוליטיים ועל חלוקת משאבים פוליטית".


משה (קינלי) טור־פז (צילום: ארנון בוסאני)

משה (קינלי) טור־פז (צילום: ארנון בוסאני)


במסגרת ניסיונותיו של לפיד לנגוס בקולות המסורתיים בירושלים, שמצביעים בהמוניהם למפלגת הליכוד בכל מערכת בחירות, הוא מינה בשבוע שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", את איש החינוך הירושלמי משה (קינלי) טור-פז לראש מרחב ירושלים במפלגת "יש עתיד". בין השאר טור-פז, לשעבר ראש מינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים, ולפיד יקיימו כנס בירושלים מחר, רביעי. טור-פז מונה להיות יו"ר מנח"י על ידי ראש העיר לשעבר ניר ברקת, והיה נחשב למקורב אליו, עד שפרש מתפקידו ב-2017. כידוע, ברקת בעצמו מתמודד על התברגות במקום גבוה ברשימת הליכוד לכנסת.

אחת הסוגיות הבוערות של ירושלים היא פתיחת עסקים נוספים בשבת לטובת הציבור החילוני בעיר. מהי עמדתך בנושא?

"בשכונות חילוניות אין שום בעיה לפתוח עסקים בשבת. בכלל, אני נאבקתי נגד חוק המרכולים, מפני שאני מאמין שבאזורים חילוניים אין בעיה שיפתחו עסקים בשבת, שוב זה לא צריך שזה יהיה 'אצבע בעין'. אני גם לא הייתי רוצה שיפתחו עסקים בשבת בשכונות חרדיות, הייתי נאבק על זה באותה מידה. כל הרעיון שלי ושל יש עתיד זה – חיה ותן לחיות. יש תמיד תיאור כאילו אני מחפש בכוח מריבות עם החרדים, זה לא נכון. פשוט מאוד אני אומר אתם לא תגידו לי איך לחיות ואני לא אגיד לכם איך לחיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר