המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)
המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)

מדהים ומזעזע: דרת רחוב לנה כבר ארבעה חודשים בתוך מערה בשכונת גילה

בקור ובגשם - כבר ארבעה חודשים שאישה ללא קורת גג לנה במערה בגילה. דיירים מתארים: "היא אוכלת מפחי האשפה בשכונה, זה עצוב מאוד". העירייה: "האישה מוכרת לצוות יחידת דרי הרחוב שהציע לה מגוון עזרות, היא מסרבת להתפנות. הצוות ימשיך להציע לה מענים טיפוליים"

פורסם בתאריך: 26.12.18 12:30

דרת רחוב, אישה בסביבות גיל ה-50, לנה כבר ארבעה חודשים בתוך מערה בשכונת גילה. האישה, ללא קורת גג, לנה במערה שברחוב הציפורן בשכונה, בתת תנאים, בקור ובגשם ולדברי דיירים בשכונה היא אוספת מזון מפחי אשפה.



"האישה נמצאית שם כבר ארבעה חודשים, היא אוגרת שם אשפה. כשאנחנו מנסים להתקרב ולנסות לעזור לה היא אומרת שהיא לא רוצה להתפנות", מתארת דיירת ברחוב. "ניסינו להביא לה אוכל, אבל היא מסרבת לקבל. היא אוכלת מפחי האשפה בשכונה, זה עצוב מאוד לראות את זה".

הדיירים ברחוב מתארים כי דרת הרחוב הקימה לעצמה גדר מאולתרת סביב המערה, מחומרים שמצאה בפח האשפה. "היא הקימה בעצמה גדר מאולתרת מבמבוק שאנשים זרקו. בנוסף, בפעמים קודמות היא נכנסה לגינות פרטיות של תושבי הרחוב, ומילאה דליי מים על מנת לשתות. מה שהיא מוצאת ברחוב היא לוקחת, ויש הרבה זבל ולכלוך סביב המערה. ככל הידוע לנו אין לה אף אחד בעולם. בעבר ניסו לפנות אותה למעון מיוחד לחסרי בית, אך היא חזרה לרחוב. לא היה לה שם טוב, אבל רחוב זה לא הפיתרון".


המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)

המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)


"איפה הרשויות? איפה משרד הבריאות, העירייה, אגף הרווחה? האישה הזאת נמצאית בלילות הקרים תחת גשמים, ללא מחסה ראוי", מדגישה התושבת. "פנינו למוקד 106, הם יודעים על מי מדובר ומה המצב. אבל השאלה מה עושים? העירייה הביאה לה כמה שמיכות, כי ידעו שהיא דרת רחוב ובזה סיימו את העניין. היא חיה בתת תנאים. אין לה אף אחד בעולם, לא יודעים עליה הרבה פשוט מצב עצוב. מישהו צריך לדאוג לאישה הזאת, אסור להיות אטומים לדבר הזה".


המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)

המערה שבה מתגוררת דרת הרחוב (צילום: פרטי)


מהעירייה נמסר בתגובה: "הגברת מוכרת לצוות היחידה אשר יצא אליה מספר פעמים והציע מגוון עזרות החל ממקום מוגן לשהות בו וכלה בסיוע במיצוי זכויות, וליווי ותיווך אל השירותים בקהילה. הגברת מסרבת להתפנות ולשתף פעולה בכל תכנית המוצעת לה ומאחר ואינה מוגדרת כחסרת ישע אין באפשרותנו לכפות עליה את קבלת הטיפול. במסגרת סיורי היום והלילה ימשיך צוות יחידת דרי הרחוב להגיע לגברת ולהציע לה מענים טיפוליים בהתאם למצבה ולמידת נכונותה. יש לציין כי אוכלוסיית דרי הרחוב ממודרת מאורח חיים נורמטיבי. הטיפול בדרי רחוב כולל מגוון התערבויות מקצועיות המתבצעות באמצעות צוות של עובדים סוציאליים מיחידת דרי הרחוב".

מרשות העתיקות נמסר: "מדובר בקולומבריום עתיק, הרשות פנתה לגורמי הרווחה בבקשה למצוא פתרון לאישה הערירית. מרגע שזה ימצא, הרשות, יחד עם אגף השפ"ע בעירייה ורשות מקרקעי ישראל, שהיא בעלת הקרקע, תדאג לנקיון האתר, כמצופה מאתר עתיקות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר