יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: שלומי כהן, אורן בן-חקון)
יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: שלומי כהן, אורן בן-חקון)

סיעת 'אגודת ישראל' סגרה על כניסה לקואליציה של ליאון; דייטש ימונה לסגן ראש עיר

לפי ההסכם הקואליציוני יוסי דייטש, שהתמודד בבחירות לראשות העיר בסיבוב הראשון והפסיד, ימונה לסגן ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה; כעת, התעוררות בראשות ברקוביץ היא הסיעה היחידה שתשב באופוזיציה

פורסם בתאריך: 26.12.18 08:37

הלילה (שלישי) סיעת אגודת ישראל בראשותו של יוסי דייטש סגרה על כניסה לקואליציה של ראש העיר משה ליאון. דייטש, שהתמודד על ראשות העיר בסיבוב הראשון והפסיד, ימונה לסגן ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה – לתקופה של שנתיים וחצי. כמו כן, לפי ההסכם דייטש יחזיק יחד עם ליאון בתיק שפ"ע (שיפור פני העיר), בתיק תעסוקה חרדית ובתיק שימור.

דייטש ששוהה בחו"ל צפוי לחזור לארץ ולחתום על ההסכם הקואליציוני היום, רביעי.



מאגודת ישראל נמסר הלילה כי "חברי הסיעה ניהלו משא ומתן ממושך מול ראש העיר וצוות המו"מ שלו כדי להבטיח את כבודה של השבת בפרהסיה הציבורית של עיר הקודש. כמו כן, הושגו הבנות בכל הנושאים הנוגעים לצביון העיר וקדושתה. התפקידים שקיבלו חברי הסיעה כדי לשרת את ציבור הבוחרים של אגודת ישראל ותושבי ירושלים הם כדלהלן: הרב יוסף דייטש יכהן כסגן ראש העיר בשכר למשך חצי הקדנציה בה יכהן כחבר מועצה. לאחר שהרב דייטש יפרוש יסדיר ראש העיר את הסגנות עם הסיעה. בנוסף, יחזיק הרב דייטש בתיק שיפור פני העיר מורחב ויכהן כיו"ר החברות העירוניות עדן ומוריה, מה שיעניק לו אפשרויות נרחבות לסייע לתושבי השכונות בירושלים".

מס' 2 באגודת ישראל חבר המועצה ⁤⁢⁣⁣⁣יוחנן ויצמן, לפי ההסכם, "יקבל שדרוג משמעותי לתחום התכנון והבנייה" כך נמסר מסיעת אגודת ישראל, "תחום בו התמקד והתמחה בקדנציה הקודמת. החבילה המורחבת תכלול את תיק השימור, המשליך באופן ישיר על הרחבות בנייה בשכונות חרדיות רבות, ומ"מ בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. סיעת אגודת ישראל תקבל חברות גם בוועדת המשנה לתכנון ובנייה וככל הנראה הרב ויצמן יהיה זה שיאייש אותה. הרב מיכל הלברשטאם יחזיק בתיק תעסוקת חרדים, תיק חשוב מאוד לציבור החרדי בירושלים שממנו ניתן לפעול רבות לרווחתם של אלה היוצאים לעשות לפרנסתם. הרב יעקב הלפרן שייכנס לתפקידו במחצית השנייה של הקדנציה יחזיק בתיק הרווחה וימשיך את המהפך שהחל לחולל בתחום הרווחה בקדנציה הקודמת".


יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)

יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)


סיעת אגודת ישראל מברכת את ראש העיר על הסיכומים שהושגו", מציינים באגודת ישראל, "ואת החברים בסיעות החרדיות האחרות שעמדו אף הם על המשמר בנושאים הערכיים. הסיעה מביעה תקווה שהשנים הבאות יהיו גדושות עשייה מבורכת לטובת הציבור תוך שיתוף פעולה ואחדות הכוחות בין כל הנציגים שומרי התורה והמצוות".

מחר, חמישי, צפויה להיערך ישיבת מועצה ראשונה של הקואליציה החדשה בעיריית ירושלים. ליאון מסר כי "זוהי קואליציית האחדות שתביא את ירושלים לאחדות מקיר לקיר".

למעשה, הסיעה היחידה שלא חתמה על הסכם קואליציוני היא התעוררות, בראשות עופר ברקוביץ. כפי שפורסם ב"כל העיר", בלילה שבין שני לשלישי הודיע התעוררות, המורכבת משבעה חברי מועצה, כי היא הולכת לאופוזיציה.

האם להתעוררות יש מקום בקואליציה של ליאון? ובכן, עד כה מינה ליאון שישה סגני ראש עיר ועוד סגן ראש עיר לתקופה של מחצית הקדנציה. בעיריית ירושלים ניתן למנות שמונה סגני ראש עיר – כך שנותר לליאון למנות עוד שני סגני ראש עיר, כאשר אחד מהם יכהן מחצית קדנציה שנייה.

אתמול, שלישי, חתמה סיעת "מרצ ירושלים", בראשות לורה ורטון, על הסכם קואליציוני. ביום שני חתם יוסי חביליו, יו"ר סיעת "מצילים את ירושלים" על הסכם קואליציוני מול ראש העיר משה ליאון – חביליו יכהן כסגן ראש העיר במחצית השנייה של הקדנציה.  מוקדם יותר באותו יום, חתם יהודה בן יוסף, מס' 2 בסיעת ירושלים תצליח, על הסכם קואליציוני. חביליו ובן יוסף היו חברים בגוש של התעוררות, אך בחרו לבצע את המשא ומתן מול ליאון באופן עצמאי.

כזכור, הראשון שאיתו חתם ליאון על הסכם קואליציוני הוא יו"ר סיעת הליכוד בירושלים אלישע פלג, שיכהן כסגן ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה. אחריו חתמה יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה – גם היא תכהן כסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה. לאחר מכן חתמה "מאוחדים" על הסכם קואליציוני לפיו יו"ר הסיעה אריה קינג ישמש סגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה.

בשבוע שעבר חתם ליאון על הסכמים מול דגל התורה וש"ס – השותפות של ליאון, שהלכו איתו לאורך כל הבחירות ועמדו בבסיס הקולות שלו. לפי ההסכם הקואליציוני חברי דגל התורה אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן יתמנו לסגני ראש עיר. גם ש"ס זכתה למנות שני סגני ראש עיר מטעמה – צביקה כהן, מס' 1 בש"ס יכהן כסגן ראש העיר ויחזיק בתיק הכספים. גם אברהם בצלאל יתמנה לסגן ראש עיר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. היה צפוי

    שכל החרדים יתאחדו וחלקו בינהם את "השלל" שנפל בידהם וזאת העיר ירושלים.
    אלו מבין הבוחרים שלא נמנים על החרדים,בעצם נתנו במתנה את העיר לחרדים,בזה שלא יצאו לבחור והפגינו אדישות.
    כל אלו שלא מבינים מה ראש עיר שמקורב לחרדים,ומועצה חרדית,יכולים לעולל,לבטח ירגיש את זה בשנים הבאות.
    זה גם מוכיח שלברקוביץ ולהתעוררות לא היה מה לחפש בקואליציה הזו מכלתחילה,והכל הדיבורים על אחדות היו מהשפה ולחוץ.
    רק ליצור מצג שווא של אחדות.את החרדים מעניין רק חרדים.מבחינתם כל השאר צריכים להיות חמורו של משיח שנושא אותם,כל השאר שאנים חרדים במילא לא שווים הרבה בעינהם.
    העיר רצה בצעדי ענק לחורבן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר