חוות הנוער הציוני בירושלים (צילום: Ranbar)
חוות הנוער הציוני בירושלים (צילום: Ranbar)

חוות הנוער הציוני תחזיר שטח של 19 דונם למדינה; יוקמו מאות דירות חדשות, 70 אחוז מהן במסגרת מחיר למשתכן

כך נחתם היום, ראשון, בין משרד האוצר, עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל לבין חוות הנוער הציוני. במסגרת ההסכם, בשטח שתפנה חוות הנוער בשכונת סן סימון ייבנו 316 יחידות דיור ב-6 בניינים

פורסם בתאריך: 30.12.18 12:26

316 יחידות דיור יוקמו בלב שכונת סן סימון. כך סוכם היום (ראשון, 30.12) בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים וחוות הנוער הציוני.

בניית יחידות הדיור התאפשרו לאחר שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחוות הנוער הציוני הגיעו להסכם, במסגרתו תחזיר חוות הנוער למדינה קרקע בשטח של 19 דונם. על השטח הזה יוקמו שישה בנייני מגורים, שבהם 316 יחידות דיור. יצוין כי 70 אחוז מיחידות הדיור יוקצו לפרויקט מחיר למשתכן. התוכנית, יש לציין, משולבת עם שימושי מסחר ותעסוקה. השטח שיפונה משמש כיום כחווה חקלאית, שתועתק אל תוך שטח כפר הנוער.



על ההסכם מול חוות הנוער הציוני חתמו היום (ראשון) שר האוצר משה כחלון, ראש העיר ירושלים משה ליאון ומנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שימרון. בעיריית ירושלים מציינים כי ההחלטה המקורית על העברת השטח מחוות הנוער למדינה התקבלה במועצת מקרקעי ישראל בנובמבר 1969, אך ההחלטה לא יושמה במשך כמעט 50 שנה.

במסגרת ההסכם, רשות מקרקעי ישראל תממן את העתקת פעילות החווה החקלאית אל שטח כפר הנוער בהיקף של 15 מיליון שקלים. בנוסף, תוסדר פעילות בית הספר בחוזה חכירה.

שר האוצר משה כחלון (צילום: אמיל סלמן)

שר האוצר משה כחלון (צילום: אמיל סלמן)

"שוק הדיור במדינת ישראל עובר מהפכה בארבע השנים האחרונות עם שיא בתכנונים, שיא בשיווקים, מחירי דיור שיורדים ודירות במחיר למשתכן שנמכרות לזוגות הצעירים במחיר הוגן", מסר שר האוצר כחלון לאחר חתימת ההסכם. "מגיע לתושבי ירושלים גם ליהנות מהמהפכה הזו והיום אנחנו עושים צעד גדול לכך. במשך עשרות שנים התמהמהו ממשלות ישראל מלממש את חלקת הקרקע הזו, שיחיו בה 316 משפחות. מה שהכי חשוב מבחינתי, הוא שחלק ניכר מהדירות יוקצו לפרויקט מחיר למשתכן, כך שלזוגות צעירים תהיה אפשרות לקנות דירה בלב אזור הביקוש בירושלים".

משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר ליאון הוסיף כי "הבטחתי ואני מקיים. תוספת של 316 יחידות דיור זוהי בשורה לעיר, ובעיקר לזוגות הצעירים הירושלמים. כ-70 אחוז מהדירות בפרויקט יוקצו לפרויקט מחיר למשתכן עבור הזוגות הצעירים בעיר. ירושלמים יקרים, זוהי רק יירית הפתיחה. תוספת של 316 יחידות דיור היא תוספת של 316 משפחות וזוגות צעירים נוספים בעיר וזוהי הבשורה האמיתית. עיריית ירושלים בראשותי תגייס את כל משאביה על מנת להשאיר את הזוגות הצעירים בעיר ולחזק את בירת ישראל. אני רוצה להודות לחוות הנוער הציוני, לשר האוצר ולרמ"י, זהו לא צעד של מה בכך, אתם שותפים מלאים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "מדובר בהסכם חשוב שיניב תוספת יחידות דיור לירושלים. רמ"י רואה בקרקע מחולל פיתוח משמעותי ותוסיף לקדם בירושלים עוד ועוד תוכניות בכל משבצת קרקע אפשרית על מנת להגדיל ולפתח את בירת ישראל".

חוות הנוער הציוני ממוקמת בשכונת סן סימון, מערבית לשדרות ש"י עגנון, ושטח החווה משתרע על פני כ-60 דונם. בחוות הנוער הציוני פועלים כפר נוער חקלאי, כפר נוער אוטיסטי ומוסד חינוכי ציוני לעולים חדשים מכל תפוצות העולם ולתלמידים מרחבי העיר ירושלים וסביבותיה, לרבות תלמידים ממסגרות החינוך המיוחד. בכפר הנוער פנימייה ל-400 בני נוער, חטיבת ביניים ותיכון הכוללים גם 200 תלמידים מירושלים והסביבה. מרבית בני הנוער הינם עולים חדשים ו-ותיקים, בהם כ-100 ילדי נעל"ה (נוער עולה לפני הורים).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב היה שלוות הנוער הציוני ימוקם בבית הספר בעין כרם והשטח שיתפנה יבנו אלפי יחידות דיור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר