הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)
הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

הפעלת קווי הרכבת הקלה בירושלים: אגד נפסלה מההתמודדות במכרז

עוד מהלך בדרך לשבירת מונופול אגד בירושלים: מחשש לפגיעה בתחרות - החליטה ועדת המכרזים במשרד האוצר לפסול את אגד, בכפוף לשימוע, מהמכרז להפעלת מערך קווי הרכבת הקלה בעיר

פורסם בתאריך: 7.1.19 16:17

ועדת המכרזים למימון, הקמה והפעלה של הרכבת הקלה בירושלים במשרד האוצר החליטה לפסול את אגד, בכפוף לשימוע, מהתמודדות במכרז על הפעלת קווי הרכבת הקלה בירושלים. ההחלטה התקבלה אתמול, ראשון, בעקבות חוות דעת של הרשות להגבלים עסקיים, לפיה התמודדותה של אגד במכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה בירושלים היא פגיעה בתחרות על חשבון ציבור הנוסעים.

"בהמלצת הממונה על הגבלים עסקיים – ועדת המכרזים למימון, הקמה והפעלה של הרכבת הקלה בירושלים מזמינה את הקבוצה בה חברה אגד לשימוע לעניין השתתפותה במכרז", כך נמסר מהוועדה. "הודיעה ועדת המכרזים למימון, הקמה והפעלה של הרכבת הקלה בירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, לקבוצה בה חברה חברת אגד על הזמנתה לשימוע בעניין השתתפותה במכרז, וזאת בהמשך להמלצת הממונה על הגבלים עסקיים לא לאפשר לאגד להשתתף במכרז".


שירות התחבורה בשבת בירושלים: הביקוש מתרחב


בהודעת הוועדה נמסר כי "אגד ניגשה להליך המיון המוקדם למכרז בשיתוף שיכון ובינוי וחברת מרידיאם הצרפתית. במסגרת הצעתם, בנוסף להחזקתה בחברת הפרויקט, אגד הוצעה כגוף שעתיד להפעיל מטעם הקבוצה את הרכבת הקלה בירושלים. כיוון שאגד מפעילה וצפויה להמשיך להפעיל חלק משמעותי של קווי שירות באמצעות אוטובוסים במרחב העירוני בירושלים, סברה הממונה כי רצוי ועדיף מבחינה תחרותית שלא לאפשר לאגד לגשת למכרז הרכבת הקלה. לאור מדיניות הממשלה בענף התחבורה הציבורית הפועלת להרחבת התחרות, ומהשיקולים שפורטו לעיל, שוקלת ועדת המכרזים לפסול את השתתפותה של אגד במכרז, והקבוצה בה היא חברה הוזמנה לשימוע בעניין זה".

מדובר במכרז לתכנון, להקמה ולתחזוקה של הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים ולהארכות של הקו האדום שכבר פועל לתקופה של 25 שנה. סך הכל הקו הירוק כולל 40 ק"מ של מסילה ו-70 תחנות. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.


מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)




במכרז להפעלת הקו הירוק ולהארכות הקו האדום מתמודדת קבוצה שמורכבת מאגד החזקות, שיכון ובינוי ומרידיאם. למכרז ניגשו סך הכל שמונה קבוצות, מתוכן שתיים לא עברו את שלב המכרז המוקדם – מנרב, מאירר ואנסאלדו האיטלקית; וקרן נוי הכשרת היישוב. בין החברות שמתמודדות במכרז – הזכיינית סיטיפס, שמפעילה כעת את קו הרכבת הקלה הראשון בירושלים (הקו האדום).

בתוך כך, כפי שפורסם ב"כל העיר", על רקע סדרה של תלונות על מצב התחבורה הציבורית בירושלים – בשנה הקרובה מתכנן משרד התחבורה לבצע מהפכה, ובין השאר להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים.


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | הקו היחיד שעובר בעיר העתיקה לא תמיד מגיע: "זלזול בנוסעים"


חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) מציין כי "זה שנתיים וחצי שאנחנו מקדמים מודל תחבורה ציבורית תחרותי לירושלים. השימוע שיעשה הוא עוד אבן דרך לקראת מהפכת התחרות בתחבורה הציבורית בה הנוסעים יהיו במרכז ומפעילים שונים יתאמצו להעניק שירותי תחבורה ציבורית טובים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר