בנק לאומי (צילום: עופר וקנין)
בנק לאומי (צילום: עופר וקנין)

הותר לפרסום | פרשיית הונאה בבנק לאומי, סניף בית וגן: עובדים נעצרו

הטלנובלה בבנק לאומי, סניף בית וגן: בתום חקירה סמויה עצרו הלילה בלשי מפלג ההונאה במשטרת ירושלים עובדים בבנק - החשד: אחד העובדים עשק 90 אלף שקלים מעובדת אחרת בסניף, עימה הוא ניהל קשר רומנטי; עובדת אחרת חשודה כי סייעה לו בזיוף מסמכים; סך הכל עצרה המשטרה שישה חשודים - שלושה זוגות נשואים; לאומי בתגובה: "הבנק הוא זה שיזם את הפניה למשטרה"

פורסם בתאריך: 23.1.19 14:01

הותר לפרסום: חוקרי מפלג ההונאה במשטרת ירושלים עצרו הלילה עובדים בבנק לאומי, סניף בית וגן בירושלים. סך הכל נעצרו שישה חשודים – שלושה זוגות נשואים.

החשוד המרכזי – עובד בסניף בית וגן בבנק לאומי שעשק, כך לפי חשד המשטרה, כ-90 אלף שקלים מעובדת אחרת בבנק, עימה הוא ניהל קשר רומנטי, תוך שהוא מנצל את מצבה הרפואי הקשה.

במשטרה מציינים כי "ראשיתה של החקירה הסמויה במפלג ההונאה של משטרת ישראל, עם קבלת דיווח מבנק ישראלי אודות חשד שעלה כנגד עובד הבנק שבמרמה לקח הלוואה על סך 100 אלף שקלים בשמה של עובדת אחרת החולה במחלה קשה, וזאת ללא ידיעתה, ומילא את טפסי ההלוואה תוך שמתחזה בפרטיה של האישה (העובדת). עם התקדמות חקירת המשטרה, עלה חשדם של החוקרים כי השניים ניהלו קשר רומנטי, ואף החשוד ניסה בעבר לבקש מהאישה לקחת הלוואה והיא סירבה".



לפי חשד חוקרי מפלג ההונאה, "החשוד שידע את מצבה הרפואי של האישה והמחלה הקשה עמה היא מתמודדת, ניצל את קרבתו אליה ואת הגישה לפרטי חשבונה על מנת להעמיד את ההלוואה תוך שמתחזה בשמה. כאשר כספי ההלוואה בסך 100 אלף שקלים נכנסו לחשבונה של העובדת, העביר מיד החשוד כ-90 אלף שקלים לחשבון בנק אחר השייך לקרוב משפחתו ולאשתו, וחלק מהכספים שימשו אף כמקדמה לרכישת דירה עבורם".


המהומות בכלא עופר: האסירים הביטחוניים פתחו בשביתת רעב


עוד עלה בחקירה כי על פי החשד עם קבלתו של החשוד לעבודה בבנק, הוא הציג תעודת לימודים אקדמיים וקבלת תואר מזויפת ולאחר קבלתו אף עשה שימוש על פי החשד במספר מסמכים מזויפים על מנת לקבל הלוואת משכנתא מהבנק.

כמו כן, במסגרת חקירת הפרשה, איתרו חוקרי המשטרה חשודה נוספת העובדת בבנק ובעלה, שעל פי החשד סייעו לחשוד המרכזי בזיוף מסמכים והגשתם לבנק על מנת לקבל את כספי הפיקדון המגיעים לו ממשרד הביטחון.

כאמור, הלילה עצרו חוקרי המשטרה שישה חשודים – 3 זוגות נשואים, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי בית"ר עלית, באר שבע ולוד, והם הובאו לחקירה בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

היום, רביעי, יובאו החשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

במשטרת ירושלים ציינו: "מדובר בעבירות מרמה והונאה חמורות של עובדי בנק שניצלו את תפקידם ומעמדם על מנת להוציא כספים במרמה, וחמור מכך, החשוד המרכזי אף ניצל את מצבה הנפשי והפיזי של עובדת אחרת על מנת לעשוק ממנה את כספה. חוקרי המשטרה שחשפו את העבירות והקשר בין החשודים, הרכיבו את חלקי הפאזל, שהביאו לבסוף למעצרם".

מלאומי נמסר בתגובה: "לאומי הוא זה שיזם את הפניה למשטרה. אנו רואים מקרים מסוג זה בחומרה רבה והעובד פוטר. ההלוואה בוטלה והחשבון שבו בוצעה המעילה לא יחוייב בגין ההלוואה".

 


איומים על חייו של רופא, תושב ירושלים, היחיד בארץ שחותם על רישיונות לקנאביס רפואי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר